Connect with us

Finans & Ekonomi

TÜRK MUTFAĞINI DÜNYAYLA BULUŞTURUYOR

Metro Türkiye’nin Türk mutfağına katkıda bulunmak amacıyla 2.4 milyon Euro’luk yatırımla 2015 yılında hayata geçirdiği Gastronometro, Türkiye’nin ilk gastronomi keşif platformu. 5 yıldır yeni nesil gastronomi anlayışıyla “eğitim ve Ar-Ge” çalışmaları yürütüyor ve bu alanda uluslararası köprüler kurmaya çabalıyor. Türk şefleri gastronomi dünyasının önemli isimleriyle bir araya getiren ve sektörde öne çıkan “okul ve diğer oluşumlarla” iş birliklerine giden Gastronometro; 5 yılda 2 bin 500 yeni ürün geliştirdi.

 

Metro Türkiye CEO’su Sinem Türüng, 30 yıldır “Türk mutfağını ve değerlerini korumaya ve gelecek nesillere aktarmaya” çalıştıklarını ifade etti: “Tedarikçilerimiz, üreticilerimiz, müşterilerimiz ve çalışanlarımız ile birlikte Türkiye için ‘en iyi’ olanı yapmak amacıyla azimle çalışırken Türk mutfağının sahip olduğu engin potansiyelini ortaya çıkarmak için de yatırımlar yapıyoruz.”

Sinem Türüng- Metro Türkiye CEO’su

“GASTRONOMİ, TÜRKİYE’NİN EN ÖNEMLİ DEĞERLERİNDEN”
Gastronomiyi Türkiye açısından “ekonomiden turizme kadar pek çok alana katkı sağlayacak en önemli değerlerden biri” gördüklerini belirten Sinem Türüng; Türkiye’nin ilk gastronomi keşif platformu niteliğindeki Gastronometro’yu da bu bakış açısıyla ve yaklaşık 2,4 milyon Euro’luk yatırımla 2015 yılında faaliyete geçirdiklerini söyledi.

“5 YILDA 2 BİN 500 ÜRÜN GELİŞTİRDİ”
Türüng, Gastronometro’nun 5 yıllık süredeki icraatlarına ilişkin şu bilgileri verdi: “Ar-Ge çalışmalarıyla 2 bin 500’den fazla ürün geliştirirken 17 master şefi bin 500 sektör profesyoneliyle buluşturdu. Verdiği eğitimlerle yaklaşık 3 bin 400 kişiye ulaştı. Böylelikle şeflerden öğrencilere, tedarikçilerden restoran ve otel işletmecilerine, lezzet tutkunlarından gastronomi yazarlarına ve araştırmacılara sektörün tüm tarafları için bir buluşma noktası görevini üstlendi. Türk mutfağının ve değerlerinin tüm dünyada hak ettiği noktaya gelebilmesi çalışmaya devam edeceğiz.”

Max Thomae-Metro Türkiye Gastronometro Direktörü

“YENİ NESİL GASTRONOMİ ANLAYIŞINI BENİMSİYORUZ”
Metro Türkiye Gastronometro Direktörü Max Thomae ise yönetimindeki platformun “yüzyıllar öncesinden izler taşıyan Türk mutfak kültürünün gerçek potansiyelini açığa çıkaran ve dünya gastronomi trendleriyle gelişimine katkıda bulunan yeni bir anlayışı” temsil ettiğini dile getirdi: “Gastronometro’da her gün yepyeni bir gastronomi serüveni var ve bu serüveni paydaşlarımızla birlikte deneyimlemekten büyük keyif alıyoruz. Gastronomiyi sadece bir yeme-içme sanatı olarak görmüyor, bunun da ötesinde lezzet üzerine düşünen, araştıran ve hepsinden önemlisi hayallerinin peşinden giden lezzet tutkunlarının yön verdiği yeni nesil bir gastronomi anlayışını benimsiyoruz. Bu nedenle gastronomi profesyonellerini anlamak, onların hayallerini paylaşmak ve onlara ilham vermek önceliğimiz. Bu önceliğimizi gerçekleştirmek için ise kendimizi sadece zamanın gastronomi trendlerini takip etmekle sınırlamıyor; bu trendleri bizzat belirleyen bir gastronomi aktörü olmayı hedefliyoruz.”

 

COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİN MÜFREDATA GİRMESİNE ÖNCÜLÜK ETTİ
Milli Eğitim Bakanlığı’yla iş birliği içindeki Gastronometro; “mesleki ve teknik okullarda gıda teknolojisi ile yiyecek-içecek hizmetleri eğitimi alan yaklaşık 65 bin öğrencinin” müfredatına “Coğrafi İşaretli Ürünler” konusunun eklenmesine öncülük etti. Gastronometro’da Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden 50 eğitmene, Coğrafi İşaretli Ürünler üzerine teorik ve uygulamalı eğitimler verildi. 10 yılda 650 bin öğrenciye ulaşılması hedefleniyor. Ayrıca Metro çalışanları ve sektör profesyonelleri için de pratik ve teorik içeriklerden oluşan Horeca eğitimleri düzenlenmekte. Bugüne kadar toplam 240 eğitim programı pratiğe dönüştü.

GASTROMASA’NIN SPONSORLARI ARASINDA
Gastronometro; Horeca sektörü profesyonelleri ile dünyanın önde gelen şef ve sektör çalışanlarının buluştuğu Sirha Fuarı’na da katılmakta. Burada organize elden ve Şef Oscarları denilen ocuse d’Or Şefler Yarışması’nda şeflere malzeme ve Avrupa elemelerine hazırlık desteği sağlamakta. Dünyanın en prestijli mutfak sanatları okullarından Basque Culinary Center’dan ünlü şeflerden Türk şeflere “ileri mutfak teknikleri ve yenilikçi tarifler konusunda eğitim” imkanı sunan Gastronometro ayrıca uluslararası gastronomideki en önemli organizasyonlarından Gastromasa’nın sponsorları arasında.

TADIM TESTLERİNDE METRO TÜRKİYE’DEN 35 GÖNÜLLÜ GÖREV ALIYOR
Ürün tadım testleri Gastronometro bünyesindeki Duyusal Analiz Laboratuvarı’nda yapılıyor. Testlerde Metro Türkiye çalışanlarından 35 gönüllü damak hassasiyetini konuşturuyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir