Connect with us

Finans & Ekonomi

YABANCI TURİSTLERİN TÜRKİYE’DEKİ HARCAMALARI YÜZDE 20 ARTTI…

Mastercard’ın araştırmasına göre Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turistlerin yaptığı fiziksel harcamalar, 2023 yılının 1 Ocak – 19 Eylül döneminde bir önceki yıla kıyasla yüzde 19 arttı. Harcama işlemlerinde kullanılan kart sayısında yüzde 25, kartlı işlem tutarındaysa yüzde 12 artış meydana geldi.

 

Mastercard,Türkiye’de 2023 turizm sezonu güncel raporunu yayınladı. Mastercard ve Maestro logolu yurt dışı kartlarıyla Türkiye’de ve seçilmiş diğer ülkelerde gerçekleştirilen POS harcamalarına göre hazırlanan raporda, 2022 ve 2023 yıllarının ilk 9 aylık dönemlerine ait sonuçlar karşılaştırılıyor.

KULLANILAN KART SAYISINDA YÜZDE 25 ARTIŞ
Rapora göre; Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turistlerin yaptığı fiziksel harcamalar, 2023 yılının 1 Ocak – 19 Eylül döneminde bir önceki yıla kıyasla yüzde 19 arttı. Harcama işlemlerinde kullanılan kart sayısında yüzde 25, kartlı işlem tutarındaysa yüzde 12 artış meydana geldi.

Mastercard’ın araştırmasına göre Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turistlerin yaptığı fiziksel harcamalar, 2023 yılının 1 Ocak – 19 Eylül döneminde bir önceki yıla kıyasla yüzde 19 arttı. Harcama işlemlerinde kullanılan kart sayısında yüzde 25, kartlı işlem tutarındaysa yüzde 12 artış meydana geldi.

YABANCI TURİST HARCAMALARININ YÜZDE 51’İ İSTANBUL’DA
Türkiye’deki toplam yabancı turist harcamasının yüzde 51‘i de İstanbul’da yapıldı. İstanbul’daki harcamalar yüzde 16 büyüdü. Yüzde 22’lik büyümeye imza atan Antalya, Türkiye yabancı turist pastasından en fazla pay alan ikinci şehir oldu. Yüzde 32 büyüme ve pastadaki yüzde 9’luk payıyla Muğla ise turistlerin favori destinasyonlarından biri olmayı sürdürdü.

TOPLAM HARCAMADA İNGİLİZLERİN PAYI YÜZDE 18
Söz konusu dönemde Türkiye’deki yabancı turist harcamalarının yüzde 50’si İngiltere, Almanya, ABD, Suudi Arabistan ve Hollanda vatandaşlarına ait. Toplamda yüzde 18’lik paya sahip İngiliz turistlerin harcamaları geçen yıla nazaran yüzde 34 artış kaydetti. En yüksek artış oranı yüzde 298’le Suudi Arabistanlılarda. Bu artışa rağmen Suudi Arabistan’ın payı yüzde 4.

KİŞİ BAŞINA EN FAZLA HARCAMA KUVEYT KARTLARIYLA
Kart başına en fazla harcama kategorisinde 1.280 dolarla Kuveyt kartları ilk sırada. Türkiye’de turizm harcaması sıralamasında İngiltere’yi, yüzde 12’yle ABD ve yüzde 11’le Almanya takip ediyor.

KONAKLAMA YÜZDE 26’IYLA LİDER
Harcamalardaki sektörel dağılım ise şöyle: Konaklama yüzde 26 payla lider durumda. Bu yılki ortalama işlem tutarı 187 dolar. Ortalama işlem tutarı giyimde 94, markette 16, restoranda 24 dolar. Toplam harcamada konaklamayı yüzde 15’le giyim, yüzde 12’yle market ve yüzde 10’la restoranlar izliyor.

TÜRKİYE SAĞLIK VE GİYİMDE BİRİNCİ
Türkiye, sağlık ve giyim sektörlerindeki en yüksek harcama değerlendirmesinde birinci. Giyimde Türkiye’nin ardından yüzde 14’le İtalya, yüzde 11’le Fransa, yüzde 8’le İspanya ve yüzde 7’yle Yunanistan geliyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir