Connect with us

Finans & Ekonomi

E-TİCARET PAZARLAMASINDA KRİTİK TAKTİKLER…

Günümüzde e-ticaret pazarlaması; online mağazaya müşteri çekmek ve markayı bilinir kılmak için kritik öneme sahip. E-ticaret hizmetleri sunan WorqCompany’nin Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Oya Öztürk, doğru taktiklerle markaların daha geniş kitlelere ulaşabileceğini belirtti.

WorqCompany’nin Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Oya Öztürk, e-ticaretle uğraşanların markalarını pazarlama stratejileriyle büyütebilme yöntemlerini anlattı.

Oya Öztürk-WorqCompany Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü

Oya Öztürk-WorqCompany Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü

“KULLANIŞLI BİR WEB SİTESİ TASARLAYIN”
E-ticaret pazarlamasında en çok dikkat edilmesi gereken noktaların başında web sitesi geliyor. Müşterinin satın alma deneyimini uçtan uca kurgulamanız gereken bu kanal, sizin hakkınızda müşterilere bir bilgi ve ön izlenim kazandırıyor. Kullanışlı ve kolay anlaşılır bir web sitesi tasarlamak markalar için öncelikli bir konu olmalı. E-ticaret için web sitesi düzenlenirken müşterilerinizin fiziksel olarak mağazanıza girme şanslarının olamayacağını ve bu sebeple sitenizi kullanımı kolay ve anlaşılır olacak şekilde tasarlamanın sizi e-ticaret rekabetinde öne çıkaracağını göz önünde bulundurmakta fayda var. Mobil ekranlara uyumlu bir web sitesine sahip olmak sizi her yerde ve tek tıkla erişilebilir kılar. Ayrıca web sitesi ziyaretçilerinin istatistiklerini takip etmek de işinizle alakalı size önemli iç görüler kazandıracaktır. Üyelik uygulamasıyla müşterinin satın alma sürecindeki alışkanlıklarını takip edebilir, favori ürünlerini, satın alma aralıklarını takip ederek özel kampanyalar sunabilirsiniz.

“E-TİCARET PAZAR YERLERİNİ KULLANIN”
Web siteniz kadar e-ticaret pazar yerleri de satış yapabilmeniz için çok önemli kanallar. Özellikle Trendyol, Hepsiburada, Gittigidiyor, N11, Amazon Türkiye gibi web sitelerinde satış yapabilmek için şirketinizi kurmuş olmanız gerekiyor. Bu noktada WorqCompany, e-ticaretle uğraşanlar için büyük bir kolaylık sağlıyor. WorqCompany E-ticaret Paketiyle, şirket kuruluşunuzu hızlı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. E-ticaret pazaryeri entegrasyonlarıyla tüm web sitelerinde yer alan hesaplarınızı tek bir ekran üzerinden takip edebilirsiniz. Depolama çözümleriyle uygun bir lokasyonda saklayabilir, kargo aşamasında ise evden hiç çıkmadan pazar yerleriyle entegre depolama sistemleri sayesinde siparişinizin kargoya verilmesini izleyebilirsiniz. E-ticaret pazar yerlerinde yaptığınız her satışın, size puan ve yorum şeklidne döneceğini unutmayın. Müşterilerinizin deneyimini zenginleştirmek için sağlam ve özenli paketleme, hızlı kargolama gibi konulara önem verin. Müşterilerinize yazacağınız küçük notlar veya aldığı ürüne uygun bir promosyon, onun deneyimini iyileştirecektir.

“E-MAIL ÜZERİNDEN İLETİŞİM KANALI OLUŞTURUN”
E-mail üzerinden iletişim kanalı oluşturmak, etkileşimi artırmanın, hedef kitlenizle güvene dayalı bir ilişki kurmanın ve satışlarınızı artırmanın vazgeçilmez bir adımıdır. E-mail pazarlaması sayesinde, hedef kitlenizle bir şey paylaşmak istediğinizde, onlara söylemek için doğrudan gelen kutularına gitme olanağına sahipsiniz. İster bir satışı teşvik etmek ister yeni bir ürün tanıtmak olsun, e-posta pazarlaması size hedef kitlenizle bağlantı kurmanız için doğrudan bir yol sunar. Bu nedenle, bir e-mail listesi oluşturmak işiniz için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri olacaktır.

“DİJİTALDE YER ALIN”
Sokaklarda gördüğümüz reklam panoları artık yerini web sitelerindeki dinamik reklam alanlarına bıraktı. Google’ın gelişen reklamcılık ağıyla müşterilerinizin ziyaret ettiği web sitelerinde karşılarına çıkabilir, müşterilerinizin aklında kalan ürünleri satın almaları için teşvik edebilirsiniz. Ayrıca, Facebook ve Instagram reklamcılığıyla markanızın kitlesi olduğunu düşündüğünüz grupları hedefleyerek reklam gösterebilir, bunların sonuçlarını iyileştirebilirsiniz.

“SOSYAL MEDYAYA YÖNELİN”
Sosyal medya, günümüzde en kârlı yatırım alanlarından biri. İşinizi sosyal medyada tanıtmak, sitenize daha fazla trafik çekmenin ve işletmenizi binlerce yeni insana tanıtmanın harika bir yolu. Sosyal medya hesaplarından işinizi ve markanızı tanıtmak muhteşem bir fikir olarak gözükse de her sosyal medya platformunun kendine ait bir kimliği ve kitlesi olduğunu unutmadan yapılacak planlamaların oyunu değiştireceğini de söylemek gerekir. Örneğin, çocuk oyuncakları satan bir marka için doğru sosyal medya mecrası Instagram iken, Twitter’da paylaşım yapmak ve müşteri çekmeye çalışmak vakit kaybı olabilir.

“MARKANIZIN SINIRLARINI ZORLAYIN”
Klişe ama oldukça doğru bir söz var: “Eğer sen kendine inanmıyorsan neden başkaları inansın ki?” Yaptığınız işle ilgili hiçbir şey imkansız değildir fakat inanmadığınız bir işte başarılı olmanız neredeyse imkansızdır. Tam da bu nedenle yaptığınız işe inanmanız yukarıda saydığım dört maddeden çok daha önemli. Markanıza güçlü bir kimlik inşa ettikten sonra o kimliğe güvenerek her adımınızda sizi ileri taşıyacak riskler almayı da unutmamalısınız.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir