Connect with us

Finans & Ekonomi

Z KUŞAĞI İÇİN ALIŞVERİŞ “EĞLENCE VE HOBİ”

Bankacılık ve finans hizmetleri veren Bank of America’nın raporuna göre, 1997-2021 yılları arasında doğan “Z kuşağının” 2030 yılına kadar toplam geliri yaklaşık 5 kat artarak 33 trilyon dolara ulaşacak. Gelirlerinin 10 yıla kadar Y kuşağınınkini geçeceğinin belirtildiği raporda; Z kuşağının harcama gücü artarken, pazarlama ve e-ticaret alanlarında daha fazla söz sahibi olmaları bekleniyor.

Emerging Communications şirketinin Çin pazarı üzerinde yaptığı bir araştırma kapsamında, Z kuşağının alışverişi bir hobi ve eğlence gibi gördüğü ortaya çıktı. Araştırmaya göre; Z kuşağının yüzde 52’sinin henüz iş gücüne girmese de kendisini ebeveynlerinden finansal açıdan bağımsız görürken, yüzde 47’si hareket halindeyken ürün satın alıyor. Yüzde 21’i ise her gün online alışveriş yapıyor.

 Gökhan Bülbül-EG Bilişim Teknolojileri CEO’su

Gökhan Bülbül-EG Bilişim Teknolojileri CEO’su

“Z KUŞAĞI HARCAMALARDA ESNEK DAVRANIYOR”
Z kuşağının alışverişte; 1981 ve 1997 yılları arasında dünyaya gelen Y kuşağının aksine planlama yapma ihtiyacı duymadığına dikkat çeken Dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Z kuşağı, harcamalarında daha esnek davranıyor. Pandeminin tüketici davranışlarında yarattığı değişim dijital pazarlama verilerinde açıkça görülüyor. Benzeri görülmemiş bu dönemi finansal açıdan verimli hale getirmek için şirketler dijital pazarlama verilerine her zamankinden daha fazla kanalize olmalı.” dedi.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir