Türkiye’nin öncü oyun ve e-pin satış sitelerinden Oyunfor.com’un açıkladığı satış verileri doğrultusunda, Mart ayından bu yana her ay bilgisayar (PC) ve konsol platformlarındaki oyun ve oyun içi satışlar azalırken mobil oyun satışlarında artış yaşandı. Haziran ayı itibariyle Türkiye’deki oyun alışverişlerinin yüzde 67’lik kısmını mobil oyunlar oluşturdu.
Dijital oyun mağazası Oyunfor, her ay açıkladığı verilerle Türkiye oyun sektörünün nabzını tutuyor. İlgili sitenin ortaya koyduğu veriler; oyun satışlarının Haziran ayında, Mayıs’ a kıyasla yüzde 5’lik bir büyüme gösterdiğine işaret ederken, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20’lik büyüme dikkat çekiyor.
Oyunfor’un istatiki verilerine göre:
Oyun satışlarının kategori bazında dağılımı:
Mart Nisan Mayıs Haziran
PC: yüzde 21 yüzde 22 yüzde 21 yüzde 18
Konsol: yüzde 24 yüzde 17 yüzde 17 yüzde 15
Mobil: yüzde 55 yüzde 61 yüzde 62 yüzde 67
Satışların yaşa göre dağılımı:
Mart Nisan Mayıs Haziran
18-21 Yaş: yüzde 9 yüzde 8 yüzde 7 yüzde 6
21-30 Yaş: yüzde 45 yüzde 44 yüzde 44 yüzde 46
30+ Yaş: yüzde 46 yüzde 48 yüzde 49 yüzde 48
Satışların cinsiyete göre dağılımı:
Mart Nisan Mayıs Haziran
Kadınlar: yüzde 31 yüzde 30 yüzde 30 yüzde 29
Erkekler: yüzde 69 yüzde 70 yüzde 70 yüzde 71
Haziran ayında en çok ciro yapan 10 oyun:
1. PUBG Mobile
2. Valorant
3. Call of Duty: Mobile
4. Garena Free Fire
5. Lords Mobile
6. CS:GO
7. Rise of Kingdoms
8. League of Legends
9. Genshin Impact
10. Fetih: Altın Çağ