Connect with us

Finans & Ekonomi

EN ÇOK “MOBİL OYUN” ALIYORUZ…

Türkiye’nin öncü oyun ve e-pin satış sitelerinden Oyunfor.com’un açıkladığı satış verileri doğrultusunda, Mart ayından bu yana her ay bilgisayar (PC) ve konsol platformlarındaki oyun ve oyun içi satışlar azalırken mobil oyun satışlarında artış yaşandı. Haziran ayı itibariyle Türkiye’deki oyun alışverişlerinin yüzde 67’lik kısmını mobil oyunlar oluşturdu.

Dijital oyun mağazası Oyunfor, her ay açıkladığı verilerle Türkiye oyun sektörünün nabzını tutuyor.  İlgili sitenin ortaya koyduğu veriler; oyun satışlarının Haziran ayında, Mayıs’ a kıyasla yüzde 5’lik bir büyüme gösterdiğine işaret ederken, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20’lik büyüme dikkat çekiyor.

Oyunfor’un istatiki verilerine göre:

Oyun satışlarının kategori bazında dağılımı:
                      Mart            Nisan           Mayıs     Haziran
PC:                yüzde 21        yüzde 22     yüzde 21     yüzde 18
Konsol:        yüzde 24        yüzde 17      yüzde 17     yüzde 15
Mobil:          yüzde 55        yüzde 61      yüzde 62    yüzde 67

Satışların yaşa göre dağılımı:

Mart     Nisan     Mayıs      Haziran
18-21 Yaş:   yüzde 9    yüzde 8 yüzde 7     yüzde 6
21-30 Yaş:   yüzde 45 yüzde 44 yüzde 44 yüzde 46
30+ Yaş:      yüzde 46 yüzde 48 yüzde 49 yüzde 48

Satışların cinsiyete göre dağılımı:

Mart        Nisan      Mayıs       Haziran
Kadınlar:     yüzde 31   yüzde 30    yüzde 30      yüzde 29
Erkekler:     yüzde 69   yüzde 70    yüzde 70      yüzde 71

Haziran ayında en çok ciro yapan 10 oyun:
1. PUBG Mobile
2. Valorant
3. Call of Duty: Mobile
4. Garena Free Fire
5. Lords Mobile
6. CS:GO
7. Rise of Kingdoms
8. League of Legends
9. Genshin Impact
10. Fetih: Altın Çağ

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir