Connect with us

Türkiye Gündemi

MOBİL OYUN PAZARININ 2021 BEKLENTİSİ: 120 MİLYAR DOLAR…

Mobil uygulamalara yönelik çalışmalar yapan App Annie’nin “2021 Mobil Oyun Durumu” araştırmasında tüketicilerin 2020’de mobil uygulamalara 143 milyar dolar harcadığı ortaya çıktı. Bu tutarın 100 milyar doları mobil oyunlara ayrıldı.

App Annie verileri, 2021’de mobil oyunlara 120 milyar dolar harcanacağına işaret ediyor. Mobil uygulama satın alma platformları iOS ve Google Play’de ödenen her bir doların 70 senti ise yalnızca oyunlara ait.

Mesut Şenel-IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu

Mesut Şenel-IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu

“MOBİL OYUN PAZARI BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK”
Yapılan harcama tutarlarının mobil oyunların yükselişini doğruladığını ifade eden IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, şu bilgileri aktardı: “2021’de mobil oyunlara 120 milyar dolardan fazla harcama yapılacağı beklentisi, pazarın 2020’ye göre yüzde 20 daha fazla büyüyeceğini gösteriyor. Mobil oyunların konsol, bilgisayar ve diğer oyun sektörlerinin toplamından yüzde 50 daha büyük bir hacmi bulunuyor. Mobil oyun alanında üretim yapmak isteyen girişimcileri devlet destekleri, hibeler ve teşvikler konusunda destekleyerek markalaşma yolunda ilerlemelerine katkıda bulunuyoruz.”

80 MİLYAR OYUN İNDİRME İŞLEMİ
Araştırmaya göre; 2020’deki tüm mobil uygulama indirmeleri içinde mobil oyunların oranı yüzde 36. Bu oran, 80 milyar indirme işlemi yapıldığını gösteriyor. Oyun başında geçen sürede de bir önceki yıla göre yüzde 20’lik artış yaşandı. Kullanıcıların mobilde geçirdiği süre ise kişi başına günlük 4,2 saat.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir