Connect with us

Türkiye Gündemi

SALGIN 55-65 YAŞ GRUBUNU ONLINE ALIŞVERİŞE ALIŞTIRDI…

Covid-19 salgını sürecindeki tedbir kısıtlamalarında e-ticareti tercih edenlerin sayısı hayli arttı. En fazla artışın 55-65 yaş aralığındaki grupta meydana geldiği belirlendi. 

 

Avantajix.com’un araştırmasına göre, Covid-19 etkisiyle e-ticarete yönelme en çok 55-65 yaş grubunda gözlendi. Bu gruptaki internetten alışveriş yapma oranı öncesinde yüzde 30’lardayken, salgın sürecinde yüzde 70’e ulaştı.

Güçlü Kayral-Avantajix.com kurucu ortağı

Güçlü Kayral-Avantajix.com kurucu ortağı

“55-65 YAŞ GRUBUNUN TÜKETİCİ PROFİLİ DEĞİŞTİ”
Avantajix.com kurucu ortağı Güçlü Kayral, söz konusu yaş grubuna ait tüketici eğilimlerinin sağlık, mesafe ve mecburiyet gibi sebepler yüzünden değiştiğini kaydetti. “Bu gruba eskiden ‘5 kiloluk deterjanı marketten alıp taşımak yerine online alın kapınıza kadar gelsin’ dediğimizde ‘yok ben taşırım teşekkürler’ cevabını almış ve online alışverişe ikna edememiştik.” diyen Kayral, devamında şunları söyledi: ‘Size indirim kodu verelim, online daha ucuz, hatta Avantajix üste para versin’ dediğimizde de etkili olamadık. Ancak salgın yüzüden e-ticarete hızla adapte oldular ve online mağazaların da öncelikli hedef kitlesi haline geldiler.”

“ONLINE ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI SÜREBİLİR”
Kayral, grubun önceleri uzak durduğu internetten alışverişi “pratikliği, seçenek çokluğu, ucuzluğu ve güvenilirliği dolayısıyla” sevdiğini belirtti: “Önceden dijital alışveriş dünyasının ‘geçici müşteri’ kategorisinde değerlendirdiği grubun online alışveriş alışkanlıklarının salgın sonrasında da sürmesini bekliyoruz.”

Avantajix.com’un araştırmasında 55-65 yaş grubuyla ilgili öne çıkan detaylar şöyle:
-Sanal alışverişi günün her saatine yayıyorlar.
-Fiyat kıyaslama sitelerini mutlaka kullanıyorlar.
-Alışveriş sepetleri genellikle süpermarket ürünlerinden oluşuyor. Giyim, yapı market, elektrikli küçük ev aletleri, spor/outdoor, ev tekstili de sanal alışverişlerinde önemli yer tutuyor.
-Ücretsiz kargoyu tercih ediyorlar. Alışveriş sepetlerinin değerleri, ücretsiz kargo için belirlenmiş miktara genellikle eşit oluyor.
-Kampanyaları yakından takip ediyorlar. Özellikle sepet değeri yüksek ürünleri alırken, indirimdekileri tercih ediyorlar.
-Çoğunlukla kapıda kredi kartıyla ödemeyi tercih ediyorlar.
-Sosyal medyadaki reklamlara mesafeliler. Sadece bilinen mağazaların reklamlarında verilen linklere tıklayarak alışveriş yapıyorlar. Bilmedikleri sanal mağazalardaki ürünleri, satın almasalar da inceliyorlar.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir