Connect with us

Finans & Ekonomi

“COVID-19 ETKİSİYLE SİGORTACILIK DA DEĞİŞİYOR”

Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young) sigortacılık sektörünün trendlerini incelediği “Sigortacılık Sektörü 2021 Görünümü Raporu’nun” sonuçlarını açıkladı. Sektörün gelecek 18 – 24 aylık dönemde izleyeceği büyüme stratejileri için yol gösterici olan rapor, Covid-19’un sosyal ve ekonomik etkileriyle tüketicinin sigortacılık ihtiyaçlarını değiştirdiğini ortaya koydu.

Sigortacılık Sektörü 2021 Görünümü Raporu’nda; sigorta şirketlerinin Covid-19 etkisiyle değişen beklenti ve artan talebi karşılamak için geliştirdikleri çözümleri “yeniden” şekillendirdikleri belirtilirken, sigortacılara özellikle “hedef odaklı dönüşüm”, “müşteri odaklılık”, “çeviklik ve maliyet” ve “sermaye optimizasyonunun” maddelerine uyum sağlamaları tavsiye edildi.

 Damla Harman-EY Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri

Damla Harman-EY Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri

“ŞİRKETLER KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DENEYİM SUNMALILAR”
Sigorta şirketlerinin küresel ekonomik toparlanma sürecinden büyüyerek çıkmaları için yeni çözümler üretmesi gerektiğini dile getiren EY Türkiye Finansal Hizmetler Sektör Lideri Damla Harman: “Şirketlerin değişen beklentiler karşısında kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmaya hazır olmaları gerekiyor. Bu doğrultuda atılması gereken adımların başında yalın ve esnek bir maliyet tabanı oluşturulması geliyor. Bu, sigorta şirketlerinin hem kısa vadede karlılığını destekleyen bir etki yaratacak hem de inovasyonlar ve sürdürülebilir büyüme için sağlam bir zemin hazırlayacaktır.” dedi.

DİĞER SEKTÖRLERDEKİ DEĞİŞİMLER SİGORTACILIĞI DA ETKİLEDİ
Piyasa dinamiklerinin karmaşıklaştığı bir dönemde risk ve fırsatların iç içe geçmiş olduğunun değinildiği raporda; makroekonomik koşullar, jeopolitik gelişmeler, teknolojik ilerlemeler, demografik değişimler ve artan müşteri beklentilerinin sektörde yeni ve yaratıcı iş stratejileri geliştirilmesi ihtiyacına işaret ediliyor. Sigortacılığın diğer sektörlerde yaşanan trend ve değişimlerden de etkilendiği ifade ediliyor.

COVID-19 FIRSAT OLARAK DEĞERLENDİRİLMELİ
Rapora göre; sigortacılık sektörünün Covid-19’un yarattığı değişimi, yeni normal ve farklı pazar ihtiyaçları konusunda dönüşüm için bir fırsat olarak değerlendirmesi öneriliyor. Gelecek dönemde sektörde alternatif sermayenin çoğalması ve sektörde faaliyet gösterenlerin somut getiri ve sürdürülebilir büyümeyi hedeflemesiyle şirketler arası birleşme ve satın alma faaliyetlerinde artış yaşanabileceği aktarılıyor.

ODAK NOKTA: DİJİTALLEŞME
Raporda; gelecek dönemin sektör için birçok belirsizlik barındırdığının ve sigorta şirketlerinin “ana değer önerileri”, “dağıtım yaklaşımları”, “işgücü stratejileri” ve “veri ve teknoloji altyapılarına” bütünsel olarak yaklaşmaları gerektiği vurgulanıyor. Ayrıca Covid-19 salgını etkisiyle hızlanan “dijitalleşme” odağının korunması gerektiğinin altı çiziliyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir