Connect with us

Finans & Ekonomi

“ÖYLE BİR AMBALAJ TASARLADIK Kİ!”

Ambalajın “en etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından” biri olduğuna dikkat çeken Patiswiss Çikolata CEO’su Elif Aslı Yıldız, konunun önemini şöyle anlattı: “Ambalajın bir ürünü sattırma gücü yüzde 70. Bu oran, çocuklarda daha yukarı çıkabiliyor. Biz de öyle bir ambalaj tasarlamıştık ki; ilk bakıldığında o tasarımdan markanın duruşu, içindeki ürünün kalitesi, markanın kalite algısı, hedef kitlesi tarafından hemen fark ediliyor, ambalajın ürünü sattırma gücü yüzde 100’e yakın oluyordu. Ambalaj malzemesi ve baskı tekniğini firmalara uygulatmak tam 8 ayımızı aldı.”

 

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ev sahipliğindeki Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri’nde başarı hikâyesini anlatan Patiswiss Çikolata Ceo’su Elif Aslı Yıldız, “35 yılda aldığım en cesurca inisiyatiflerimin beni buraya getirdiğine eminim. Şu an milyon dolarlık fikirler üretebilen, yüzde 70’i kadın olmak üzere 550’den fazla çalışanı olan, dünya devleriyle yarışan şirketin CEO’suyum.” dedi.

PEK ÇOK ÜRÜN BİRBİRİNE BENZİYOR…
Birçok gıda üreticisinin, “raflarda daha çok yeri garanti edebilmek için mevcut markalardan türetme yolunu tercih ettiğinin ve dolayasıyla pek çok ürünün birbirine benzediğinin” altını çizen Yıldız, Türkiye’deki çok sayıdaki markanın bu yüzden dünyayla rekabette “geride kaldığını” söyledi.

Elif Aslı Yıldız- Patiswiss Çikolata CEO’su 

AMBALAJIN SATTIRMA GÜCÜ…
Türkiye’de pazarlama bütçelerinde en düşük payın ambalaj tasarımına ayrıldığına işaret eden Yıldız, bu konuda nasıl yaklaşım sergilediklerini ve neleri hayata geçirdiklerini şöyle anlattı: “Ambalaj, en etkin ve ekonomik pazarlama araçlarından biri. Ambalajın bir ürünü sattırma gücü yüzde 70. Bu oran, çocuklarda daha yukarı çıkabiliyor. Biz de öyle bir ambalaj tasarlamıştık ki; ilk bakıldığında o tasarımdan markanın duruşu, içindeki ürünün kalitesi, markanın kalite algısı, hedef kitlesi tarafından hemen fark ediliyor, ambalajın ürünü sattırma gücü yüzde 100’e yakın oluyordu. Ambalaj malzemesi ve baskı tekniğini firmalara uygulatmak tam 8 ayımızı aldı. Elinize aldığınızdaki o his, kullanım kolaylığı, boyutları, boyasındaki kalite, kullanılan her kat materyal… Tasarımla, moda ile birleşince ortaya çıkan bu minimal görsel şölen adeta raflara yeni bir soluk getirmiş, son tüketiciye bambaşka bir deneyim yaşatmıştı. O görüntü kalabalığının içinde kendine bambaşka bir alan açmıştı.”

TANITIMDA SOSYAL MEDYANIN ROLÜ…
“Biz atıştırmalık denen şeyi baştan icat ediyorduk. Yani inovasyonu markalıyorduk.” diyen Yıldız, şunları dile getirdi: “Ayrıca yeni dönemde sosyal medyanın kullanması ile pazarlamada yeni bir çağ başlamıştır. Ürünleri bu çağa göre yaptık, ‘instagrammable’ kelimesine uygun. İnsanlar bu yaptığımız yeni ürünleri öyle çok paylaştı ki. Sanıyorum başlangıçta reklam bütçelerimizin hiç olmadığını düşünürsek reklamsız marka nasıl yaratılıra en iyi örneklerdenizdir. Çünkü bir ürün ve markanın bu kalite algısı ile anılması normalde yıllar alırdı.”

12 KATEGORİDE 400’DEN FAZLA İNOVATİF ÜRÜN…
12 ana kategoride 400’den fazla inovatif ürün oluşturduklarını açıklayan Yıldız, şu bilgileri aktardı: “Bunlardan birkaçı patentli, birçoğu Ar-Ge merkezimizin koruması altında ve tescilli ve hepsi de bize tasarım olarak tescilli. 3 yıldır kalite algımızdan hiç vazgeçmeden ticari kaygılardan uzak inşa ettiğimiz, ileri teknoloji yazılım programlarıyla donattığımız markamızı her gün geliştiriyor kaliteyi son kaliteden çıkarıp prosese, ileri üretime indirgiyoruz. Sosyal sorumluluk projemiz olan Equality ile yardıma muhtaç kadınlara, şirketimizdeki sadece kadınların ürettiği ürünleri Türkiye’de birçok noktada satıyor, tüm kârını bağışlıyoruz.”

FAIRTRADE BELGELİ ÇİKOLATALAR…
İsviçre’den getirdikleri ham maddelerle bir ilki başardıklarına kaydeden Yıldız, “Patiswiss duruşuna çok yakışır yeni bir döneme geçti. Türkiye’de bir ilki yaparak yeni bir sınırı daha kendisi belirledi. Patiswiss artık fairtrade belgeli çikolatalar üretecek. Peki nedir bu adil ticaret? Üreticilerin yaşam standartlarının ve kalitelerinin iyileştirilmesi, dünya ticaretinde dezavantajlı durumda olan üreticilere kalkınma olanağı sağlanması ve bunlara ek olarak kadınların daha aktif ve eşit şartlarda çalışması ve çocuk işçi çalıştırılmaması; eğitim imkânları sağlanması gibi çok ciddi maddeler içeren sürdürülebilirliği temel alan bir uygulama. Patiswiss’in 2024 hedeflerinde ise tamamen geri dönüştürülebilir ambalajlara geçiş yaparak yeni ürünler tasarlamak bulunuyor.” diye konuştu.

EN HIZLI BÜYÜYEN KADIN GİRİŞİMCİ ÖDÜLÜ
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı iş birliğiyle organize edilen “Türkiye’nin Girişimci Kadın Gücü Yarışması Ödülleri’nde”; Patiswiss Çikolata “Kadın İstihdamını En Çok Artıran Şirket”, Elif Aslı Yıldız da “En Hızlı Büyüyen Kadın Girişimci” ödülüne layık görüldü.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir