Connect with us

Türkiye Gündemi

500 BİN TL VE ÜZERİ CİROYA DİJİTAL BELGE ŞARTI…

E-ticaretin hızlı yükselişi e-belge uygulamalarını da yaygınlaştırıyor. 2021’de cirosu 1 milyon TL ve üzerindeki işletmelere getirilen e-belge zorunluluğu, 2022’de 500 bin TL ve üzeri ciroya sahip işletmeleri de kapsayacak şekilde genişletildi. E-ticaret yapan işletmelere fatura hizmeti sunan BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, e-belge uygulamalarının işletmelere “operasyonel kolaylık” ve “maliyet tasarrufu” sağladığını söyledi.

E-belge uygulamaları e-ticarette basılı belgelerin yerini alıyor. Gelir İdaresi Başkanlığı’nca (GİB) 2021’de yayınlanan tebliğ taslağıyla; 2022 itibarıyla 500 bin TL ve üzerinde ciroya sahip e-ticaret şirketlerine e-fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu getirildi. Basılı faturaların 10 yıl saklanma zorunluluğu nedeniyle oluşan “depolama maliyetleri” ve “güvenlik riskinin” ortadan kalktığını belirten BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, “Faturalar 10 yıl boyunca dijital ortamda muhafaza edilerek muhasebe işlemleri çok daha hızlı ve kolay bir şekilde yürütülebiliyor.” dedi.

İbrahim Bayır,-BirFatura CEO’su

İbrahim Bayır-BirFatura CEO’su

“TÜKETİCİ MAĞDUR OLMUYOR”
E-belge uygulamalarının tüketici mağduriyetlerini de engellediğine dikkat çeken Bayır, konuyu şöyle detaylandırdı: “E-ticarette faturalandırılmayan alışverişler hiçbir şekilde kayıt altına alınmadığı için, bu alışverişler için vergilendirme de yapılamıyor. Ayıplı mal ya da ayıplı hizmet gibi bir durumla karşı karşıya kalan tüketiciler de hakkını arayamıyor. Ya da satın aldıkları ürün ya da hizmetle ilgili ileride oluşabilecek sorunlar karşısında haklıyken haksız pozisyona düşebiliyorlar. Faturasız alışverişler ürünlerin garanti sürecini de olumsuz etkiliyor.”

“FATURA TEMİN EDEMİYORSANIZ İLGİLİ BİRİME ŞİKAYET EDİN”
Pazaryerlerinde birçok işletmenin işlemlerini faturalandırmadığını vurgulayan Bayır, faturalarını temin edemeyen tüketicilerin şikayette bulunmalarını önerdi: “Pazaryerleri fatura kesmeyen işletmelere çok ağır yaptırımlar uyguluyor. Buna rağmen işlemlerini faturalandırmayan işletmelerin sayısı oldukça fazla. Bu gibi durumlarda tüketiciler ilgili pazaryeriyle iletişime geçerek faturalarını temin edebiliyor. Fatura talebi karşılıksız kalan tüketiciler, 189 numaralı telefon hattı ile Vergi İletişim Merkezi’ne ulaşarak ya da e-devlet hesabındaki “Vergi Kayıp ve Kaçağına İlişkin İhbar Bildirimi” başlığı üzerinden vergi dairesine şikayette bulunabiliyor.”

“UYGULAMALAR İŞLEMLERİ HIZLANDIRIYOR”
Bayır, işletmelerin kendi e-ticaret sitelerinden ve pazaryerlerinden aldıkları siparişleri bir araya getiren uygulamaların faturalandırma işlemlerini “hızlı ve otomatik hale getirdiğinin” altını çizdi: “Bu uygulamaları geliştiren şirketlerin Gelir İdaresi Başkanlığınca lisanslı özel entegratör olması gerekiyor. Böylece hem işletmelerin verileri hem de faturalardaki kişisel bilgiler KVKK kapsamında korunabiliyor. Lisanslı özel entegratör olmayıp bu hizmeti dışarıdan temin eden şirketler tüm verileri 3. kişilerle paylaşıyor. Bu koşullar karşısında hizmeti kaynağından almak işletmelere güvence verirken, aynı zamanda hız da kazandırıyor.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir