Connect with us

Finans & Ekonomi

“E-TİCARET” PERAKENDE SEKTÖRÜNÜ DİJİTALLEŞTİRDİ…

Mastercard’ın hazırladığı “İyileşme İçgörüsü” raporu, 2020 yılında perakende sektöründe dünya genelinde yapılan alışverişlerin sonuçlarını ortaya koydu. 900 milyar doları bulan e-ticaret harcamaları, sektörde dijital dönüşümün hızlandığına işaret etti.

2019 yılında, perakende sektöründe yüzde 14’lük bir harcama yapılırken, 2020’de yapılan harcamalar yüzde 40 oranında arttı. Mastercard’ın hazırladığı ‘İyileşme İçgörüsü: Ticarette E-dönüşüm’ raporuna göre; Covid-19 döneminde gerçekleşen dijital geçişin yüzde 20-30’luk bir kısmının kalıcı olması bekleniyor.

Bricklin Dwyer-Mastercard Baş Ekonomisti ve Mastercard Economics Institute Başkanı

Bricklin Dwyer-Mastercard Baş Ekonomisti ve Mastercard Economics Institute Başkanı

“DİJİTALE ÖNCELİK VERENLER EN AZ HASARI ALDI”
Covid-19 salgın sürecinde e-ticaretin arttığını ifade eden Mastercard Baş Ekonomisti ve Mastercard Economics Institute Başkanı Bricklin Dwyer konuya ilişkin şu bilgileri verdi: “Tüketiciler evde kalmak zorundayken, e-ticaret sayesinde paranın dijital yolculuğu hızla devam etti. Dolayısıyla, bu süreçte dijitale öncelik veren ülkeler ve şirketler, en az hasar görenler oldu. Analizimiz, en küçük işletmelerin bile dijitalde kazanç sağladıklarını gösteriyor.”

E-TİCARET HARCAMALARI ARTTI
Rapora göre; tüketicilerin kolayca ulaşabildiği seçenekler sayesinde; uluslararası e-ticarete yönelik tüketici harcamaları 2020 yılının Mart ayından 2021 yılının Şubat ayına kadar yıllık yaklaşık yüzde 25-30 oranında arttı. İtalya ve Suudi Arabistan gibi ülkelerde yaşayanlar, e-ticaret kanallarından ortalama yüzde 33 daha fazla alışveriş yapıyor. Bu ülkeleri Rusya ve İngiltere takip ediyor.

EN GÜÇLÜ E-TİCARET BÖLGELERİ: ASYA PASİFİK, KUZEY AMERİKA VE AVRUPA
Kriz öncesinde dijitale yatkın ekonomilerin (İngiltere ve ABD gibi) yurt içi dijital geçişte, e-ticarette daha az paya sahip Arjantin ve Meksika gibi ülkelere kıyasla daha çok kazanç elde ettiği ortaya çıktı. Asya Pasifik, Kuzey Amerika ve Avrupa, e-ticaretin benimsendiği en güçlü bölgeler oldu.

SÜPERMARKETLERDEKİ E-TİCARETİN YÜKSELİŞİ KALICI
İyileşme İçgörüsü: Ticarette E-dönüşüm raporunda yer verilen bilgiler doğrultusunda, e-ticaret içerisinde en küçük paya sahip temel perakende sektörlerine tüketiciler uyum sağladığı görülüyor. Süpermarketlerdeki e-ticaret artışının yaklaşık %80’inin kalıcı olması bekleniyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir