Connect with us

Türkiye Gündemi

“Z KUŞAĞI BAĞIMSIZ ÇALIŞMAK İSTİYOR”

Teknolojik gelişmelerin bağımsız girişimleri kolaylaştırmasıyla, kendi işini kurmak isteyen kişi sayısı artıyor. Tüketici destek hizmetleri sunan Champs Kurucu Yönetici Mahir Tüzün, yeni nesil (Z kuşağının) kendi işinin patronu olacağı bağımsız iş modellerine yöneldiğini ifade etti.

Champs Kurucu Yönetici Mahir Tüzün, “Marka elçisi, gig ekonomi ve freelancer gibi kavramların iş hayatına girmesi; esnek çalışma saatleri, maksimum verimlilik ve kendi işinde çalışmanın verdiği motivasyonla bir araya gelince yeni neslin girişimcilik isteği artıyor.” dedi.

Mahir Tüzün-Champs Kurucu Yönetici

Mahir Tüzün-Champs Kurucu Yönetici

“TEKNOLOJİ, İŞ HAYATINDA DEVRİM YARATIYOR”
Tüzün, teknolojik gelişmelerin iş hayatını ve çalışma koşullarını değiştirdiğini söyledi: “Teknoloji, iş yapma biçimimizde devrim yaratmaya devam ediyor. Artık hepimiz daha esnek koşullarda, iş/özel yaşam dengesinin sağlandığı çalışma koşullarının ve çalışılacak projenin çalışan tarafından seçilebildiği bir iş yaşamı istiyoruz. Bunun yanı sıra artık işletmeler de hem fikren hem de teknolojik olarak belli başlı hizmetleri işin uzmanlarına “uzaktan” yaptırmayı amaçlıyor.”

“Y VE Z KUŞAĞININ HAKİMİYETİ HİSSEDİLİYOR”
Y ve Z kuşağının iş dünyasındaki hakimiyetinin hissedildiğini vurgulayan Tüzün, bağımsız çalışma, kendi sınırlarını belirleme ve fiziksel sınırlara bağlı kalmama gibi kuşak özelliklerine sahip gençlerin, kendi işinin patronu olmak istediğini kaydetti.

“GİRİŞİMCİLİK İYİ BİR KARİYER SEÇİMİ GÖRÜLÜYOR”
Küresel Girişimcilik Monitörü’nün (GEM) 2016/17 raporuna değinen Tüzün, konuyu şöyle detaylandırdı: “Rapora göre, Türkiye’deki katılımcıların yüzde 81’inin girişimciliği iyi bir kariyer seçimi olarak görüyor. Güncel Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) verilerine bakıldığında ise, öğrenciler ve gençler kendi işinin patronu olmak için oldukça cesur ve kararlı davranıyor.”

“COVID-19’DA BAĞIMSIZ ÇALIŞMA MODELİ YAYGINLAŞTI”
Kendi işinin patronu olma fikrinin temelini oluşturan Gig (bağımsız çalışma) modelinin Covid-19’la birlikte yaygınlaştığına dikkat çeken Tüzün devamında şunları dile getirdi: “Girişimciliğin yükselen değer olduğu bugünlerde teknolojinin sağladığı olanaklarla halihazırda bir kurum ya da şirkette yaptığımız işi, koşullarını sizin belirlediğiniz biçimde kendi işinizin patronu olarak yapabilir hale gelmiş durumdayız. Özellikle Covid-19 süreci iş yapma biçimlerinin dijitale evrilmesini en az 10 yıl hızlandırdı. Salgın koşullarının hızlandırdığı dönüşümlerden birisi de iletişim merkezlerinin can damarı olan müşteri temsilcilerinin iş yapma biçimlerinde ve çalışma koşullarında oldu. Gig bu ekosistemde ciddi bir rüzgar yarattı diyebiliriz.”

“MARKA ELÇİLİĞİ ORTAYA ÇIKTI”
Tüzün, iş dünyasında “marka elçiliği” kavramının yaratıldığının altını çizdi: “Gig iş modeli ilk önce freelance çalışan kişilerin dahil olduğu daha sonra profesyonellerin iş sürecine katıldığı bir alan yarattı. Gig ile iletişim merkezi uzmanlığı “Marka Elçisi” olarak gerçek anlamda bir mesleğe dönüştü. Bu yeni iş modeli sayesinde her bir müşteri temsilcisi artık bir “Marka Elçisi” yetkinliğinde işini gerçekleştirmek için çalışmalarını yürütüyor. İşini patron gibi yapan marka elçileri, Gig iş modeli sayesinde kendilerine yatırım yapabilme imkanı yakalıyor.”

“SERBEST ÇALIŞMAK İSTEYENLERE GELİR KAYNAĞI”
Tüzün, Champs bünyesinde serbest zamanlı çalışmak isteyen özellikle öğrenciler ve kadınlar için gelir sağladıklarını belirtti.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir