Connect with us

Türkiye Gündemi

TİCARETLE BİRLİKTE LOJİSTİK DE DİJİTALELLEŞİYOR…

Covid-19’un dijitalleşme eğilimini artırması, online işlemlerin yoğunlaşması ve e-ticaret sektörünün büyümesi sonucunu doğurdu. Salgın sürecinde tüketicilerin satın alma davranışları değişti. Dijital müşteri tabanındaki yoğunluk lojistiği de “e-lojistiğe” dönüştürdü.

Lojistik sektöründe faaliyet gösteren firmalardan Dinçer Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Dinçer, lojistik sektörünün geleceğini değerlendirdi.

E-TİCARETİN GENEL TİCARET HACMİ BÜYÜDÜ
E-ticaretin genel ticaret içindeki hacmi, 2019’da 105,9 milyar TL’de 8,5 milyar TL, 2020’de ise 104,1 milyar TL’de 18,7 milyar TL ölçümlendi. 2019’un ilk 6 ayında bu oran yüzde 8,4 iken, 2020’nin ilk ayında yüzde 14,2’ye ulaştı. Oluşan büyüme rakamlarının e-ticaret ile direkt bağlantı halindeki lojistik sektöründe de yansımaları görülürken Dinçer Lojistik; otomasyona dayanan gelişmiş sorter sistemi, filosunun genişliği, efektif rota ve yük planlama alt yapısının yanı sıra siparişlerin dijital takibini sağlayan yazılım imkanlarını da çeşitlendirdi.

Mustafa Dinçer-Dinçer Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı

Mustafa Dinçer-Dinçer Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı

“COVID-19 SALGININDA TÜM ŞİRKETLER SINANDI”
Dinçer Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Dinçer, teknolojik gelişmelere adapte firmaların ayakta kalacağını belirtti: “Covid-19 dönemi kriz anlarına hazırlıklı olma, inovasyon becerisi ve alternatif hizmet alanları geliştirme konularında hepimizi sınamış oldu. Önümüzdeki süreçte de yeni çağın gerekliliklerine adapte firmaların ayakta kaldıklarını göreceğiz. Bu noktada çeviklik, teknolojiyi kullanma becerisi, teknolojik altyapının gelişmiş olması ve alanında yetkin çalışanlara sahip olmak her şirket için son derece önemli olacak.”

“LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ AKILLI TEKNOLOJİLERDE”
Lojistik sektörünün özellikle e-ticaretle birlikte değişen ihtiyaçlara hızlı yanıt vermesi gerektiğini ifade eden Dinçer, konuya ilişkin şu bilgileri aktardı:”Teknoloji perspektifinden baktığımızda bazı konular öne çıkıyor. Örneğin IoT (nesnelerin interneti) her sektörde tedarikçi ve üretici/satıcı arasındaki etkileşimi arttırarak, akıllı ve etkili bir ekosistem oluşturmanın en güncel yolu. Geleceği bu teknolojiler yönetecek ve ani talep artışları, sosyal medya analizleri ve çerez politikaları sayesinde saptanarak üretim planları otomatik olarak kişiden bağımsız yazılımlar üzerinden sağlanabilecek. Müşteri taleplerine ek, firmanın hammadde ihtiyaçları da değişen talebe uygun olarak yönetilebilecek.”

“TÜKETİCİ BEKLENTİLERİNİ HIZLI ŞEKİLDE KARŞILAYACAĞIZ”
Dinçer, tüketici beklentilerini karşılamaya yönelik faaliyetlerin devam ettiğinin altını çizdi: “Dünyadaki teknolojik trendlerin takibiyle iş süreçlerimizi daha da güçlendirmek adına AR-GE merkezimiz çalışmalarını sürdürüyor. Robotik depolama, IoT ve diğer teknolojik yatırımlarımız sürüyor. Dinçer Lojistik A.Ş olarak hedefimiz akıllı lojistik faaliyetlerinde daha da gelişmek. Bu sayede müşterilerimizin ihtiyaçlarını en hızlı biçimde algılayarak, ani talep artışlarını karşı farklı kanallarla tedarik zincirlerini organize edip, proaktif aksiyon alabilecek, çözüm getirebilecek ve sektörün dinamiklerini şekillendirme misyonumuzu kuvvetlendireceğiz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir