Connect with us

Türkiye Gündemi

“2021’DE REKLAM HARCAMALARI 5,5 MİLYAR TL’Yİ GEÇECEK”

Dünya genelinde dijital verileri içeren “We are Social” raporuna göre, Türkiye’de 2020 yılında 5,1 milyar TL reklam harcaması yapıldı. Covid-19 etkisiyle hızla büyüyen dijital reklam sektöründe yaşanan gelişmeleri Wolf Kurucu Ortağı Nihat Selçuk değerlendirdi.

İnternet ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla markaların reklam çalışmalarında da radikal değişiklikler yaşandı. Dijitalleşme, markalar arasındaki rekabeti artırdı. Wolf Kurucu Ortağı Nihat Selçuk, 2021’de reklam harcamalarının 5,5 milyar TL’yi aşacağını belirtti.

Nihat Selçuk-Wolf Kurucu Ortağı

Nihat Selçuk-Wolf Kurucu Ortağı

“DİJİTALDE VAR OLAN MARKALAR AYAKTA KALDI”
Selçuk, markaların ayakta kalmak için dijital yatırımları artıracağını söyledi: “Salgın döneminde Türkiye’de de dijital dönüşüm, 5 yılda gelmesi beklenen konuma bir anda ulaştı. Markaların dijitalde varlık göstermeleri ise ayakta kalabilmelerinin temel şartlarından biri oldu. Bu tablo bize, geçici bir süreçten ziyade erken bir aydınlanma yaşandığını gösteriyor. Dijitale yapılan yatırımların hızla artacağı da aşikar.”

“REKLAM VERİRKEN İNTERNETTE GEÇİRİLEN SÜREYİ DİKKATE ALINMALI”
2020 yılında Türkiye’deki internet kullanıcılarının sayısının 3,7 milyon kişi arttığını hatırlatan Selçuk, devamında şunları dile getirdi: “Kullanıcı sayısının yanı sıra, dijital mecralarda geçirilen süre de markalara dijital reklam yatırımlarıyla ilgili fikir veriyor. We Are Social’ın raporuna göre, Türkiye’de 16-64 yaş arası internet kullanıcıları günde ortalama 7 saat 57 dakika süresince internette aktif, dolayısıyla dijital reklamlarla karşılaşıyor. Bu sürenin 2 saat 57 dakikası ise Twitter, Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında geçiyor. Böylesine uzun bir süreyi etkileyici görsel reklamlarla değerlendirmeyi başaran markalar, önemli faydalar sağlayabiliyor.”

“DİJİTAL REKLAMLARA YENİ BİR SOLUK”
HTML5’in Web 2.0 teknolojisine uyumlu yapılar sayesinde kullanıcı deneyimini iyileştirerek dijital reklamlara “yeni bir soluk” getireceklerinin altını çizen Selçuk, konuyu şöyle detaylandırdı: “Ekonomik ve kaliteli HTML5 servisi sunarak, dijital reklamlarla potansiyel müşterilerine ulaşmalarını sağlıyoruz. Google’ın resmi HTML5 tedarikçisi olarak süreçlerimizi zenginleştirmeyi ve dijital reklamlara yeni bir soluk getirmeyi amaçlıyoruz. Hali hazırda Dubai, İngiltere, Kanada ve Almanya’da verdiğimiz hizmeti, tüm dünyada yaygınlaştırmak istiyoruz. Türkiye’deki yüksek talebi karşılayan kaliteli hizmetlerin, yerli geliştiricilerin dünyaya açılmasına ivme kazandıracağını düşünüyoruz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir