Connect with us

Finans & Ekonomi

İLK DÖRT AYDA DARALAN OTOMOTİV SEKTÖRÜ GERİ DÖNÜŞ ARAYIŞINDA

Türkiye otomotiv sanayiine yön veren 14 büyük üyesiyle sektörün çatı kuruluşu durumundaki Otomotiv Sanayii Derneği’nin (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, Covid-19 salgını sebebiyle “üretime yeniden dönüşün artık eskisi gibi olmayacağını göz önüne alarak” sektör için ‘Geri Dönüş Rehberi’ hazırladıklarını söyledi.

 

 

OSD verileriyle Covid-19 salgını 2020 yılının ilk dört ayında daralmaya sebep oldu. Ocak-Nisan döneminde toplamda 352 bin 309 taşıt üretildi. 2019’un aynı dönemine kıyasla yüzde 28 azalma söz konusu. Yüzde 24 gerileyen otomobildeki üretim ise 244 bin 869.

Ocak-Nisan 2020’deki toplam otomotiv ihracatı 286 bin 963. Otomobilin bundaki payı 200 bin 935. 2019’la karşılaştırıldığında toplamdaki erime yüzde 33, otomobildeki yüzde 27, ticari araçtakiyse yüzde 43.
Nisan ayında toplamda 11 bin 164 adet taşıt üretildi. Bunun 9 bin 661’i otomobil, bin 503’ü ise ticari araç. Nisanda ihraç edilen taşıt sayısı 10 bin 613.

OTOMOTİV SEKTÖRÜ İÇİN GERİ DÖNÜŞ REHBERİ
OSD Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, Covid-19 salgını yüzünden ara verilen dönemde “üretime yeniden dönüşün artık eskisi gibi olmayacağını göz önüne alarak” otomotiv sanayinin özel koşulları ve süreçleri ışığında ‘Geri Dönüş Rehberi’ hazırlayıp bunu tüm ilgililerle paylaştıklarını ifade etti.

Haydar Yenigün

“SEKTÖRÜN BİR TAKIM DÜZENLEMELERLE DESTEKLENMELİ”
Rehberde birçok projenin yanı sıra salgının yayılımını önleyici önemli tedbirlerin yer aldığını belirten Yenigün, “Önlemlerin bir sonucu olarak üretim kapasiteleri eskisi gibi seyretmeyecek. İlk etapta yavaş bir üretim modeline ve ardından kademeli olarak artan bir döneme gireceğiz. Azalan talep, ticaretin yavaşlaması ve üretim süreçlerinin ağır olması otomotiv sektörü üzerine ciddi bir maliyet bindirecektir. Bu noktada, tıpkı Avrupa’da olduğu gibi, otomotiv sektörünün birtakım düzenlemelerle desteklenmesi gerektiğine inanıyoruz. En azından pandemi döneminde; nakit desteği, vergilerle ilgili düzenlemeler ve otomotiv ürünlerinin pahalılaşmasına neden olan regülasyon geçişlerinin ötelenmesi oldukça kritik önem taşıyor.” dedi.

 

“MAYISIN BİR MİKTAR DAHA İYİ OLACAĞINI ÖNGÖREBİLİYORUZ”
Yenigün nisan verilerini şöyle değerlendirdi: “Pazar verilerine baktığımızda, nisan ayının Covid-19 etkisiyle 27 bin adet seviyelerinde olduğunu görüyoruz. Bu aslında beklentimizin oldukça üzerinde bir rakamdır. Avrupa’yla karşılaştırıldığında ise çok iyi bir rakam. Çünkü, İtalya ve İspanya’da yüzde 97 seviyesinde düşen pazar, bize aynı şekilde yansımadı. En kötü ayı Nisan ve Mayıs olarak tarif etmiştik. Nisan ayı bu şekilde gelince, mayısın bir miktar daha iyi olacağını artık ön görebiliyoruz. Bunun birkaç önemli nedeni var. İlki, Türkiye’de her şeyin kapandığı bir karantina süreci yaşanmaması. Tabi ki, kurda yaşanan hareketin alımları erkene çekmesi de önemli bir neden olarak dikkatleri çekiyor. Diğer bir neden olarak da 1 milyonluk pazarın yarı yarıya düştüğü bir dönem geçirdikten sonra, ertelenen alımların hayata geçmesi diyebiliriz.”

 

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir