Şirketlere online alışveriş hizmeti sunan Avansas’ın sitesi 2019 yılında 8 milyon defa tıklandı ve sitede geçirilen toplam dakika sayısı 36 milyonu aştı. Türkiye’de B2B e-ticaretin emekleme dönemini tamamlamak üzere olduğunu belirten Avansas Genel Müdürü Sedat Anak, işyeri alışverişindeki öncülüklerini sürdürmeyi ve yeni rekorlara imza atmayı hedeflediklerini söyledi.
Online alışveriş sitesi Avansas’ın “2019 Yılı İşyeri Alışverişi Trendleri” değerlendirmesinde ihtiyaçları e-ticaret sitelerinden giderme eğiliminin şirketlerde de artış gösterdiği belirtildi. Avansas aracılığıyla şirket alışverişinde 2019 yılının lideri İstanbul. Bursa ikinci, İzmir üçüncü, Ankara ise dördüncü sırada.
Şirketlere online alışveriş hizmeti sunan Avansas’ta 2019’da gerçekleşen toplam işlem süresi 36 milyon dakikayı geçti. İşyeri alışverişinde sepet ortalaması 2018’e kıyasla yüzde 18 arttı. Sepetlere en fazla gıda ve kırtasiye ürünleri dolduruldu. Firmaların vazgeçilmez içecekleri çay ve Türk kahvesi oldu.
KIRTASİYEDEN TEMİZLİK ÜRÜNLERİNE…
Kırtasiyeden temizlik ürünlerine, mobilyadan içeceğe kadar her ölçekteki şirketin tüm gereksinimlerini zengin portföyüyle online olarak karşılayan Avansas’ın 2019 değerlendirmesine göre e-ticaret üzerinden Türk kahvesi satışında son 5 yılda yüzde 13,2’lik artış gerçekleşti. Türk kahvesi ile çayı şeker, öğütülmüş kahve ve maden suyu izledi. Artık küçük işletmeler de online alışverişi tercih etmeye başladı.
Avansas Genel Müdürü Sedat Anak
“B2B E-TİCARETTE EMEKLEME DÖNEMİ TAMAMLANMAK ÜZERE”
2020’de de yeni kategori ve ürünlere yer vereceklerini belirten Avansas Genel Müdürü Sedat Anak, “İş dünyası zamanla yarışıyor. İşyerleri için tüm ihtiyaçlarını zaman kaybetmeden tek bir noktadan karşılamak istiyor ve satın aldıkları ürünlerin en kısa sürede teslim edilmesini talep ediyor. Avansas’a olan rağbetten, sepet ortalamasından da bu eğilimi takip ediyoruz. Türkiye’de B2B e-ticaret emekleme dönemini tamamlamak üzere. Avansas olarak hedefimiz işyeri alışverişindeki öncülüğümüzü sürdürmek, yeni rekorlara imza atmak.” dedi.
AVANSAS’TA 2019’UN ENLERİ…
Şirketler ihtiyaçlarını gidermek için daha ziyade ayın ikinci ve üçüncü haftası ile pazartesi ve salı günlerini tercih ediyor. En çok ürün nisan ayında satıldı. Pek çok ilde bir iş gününde sevkiyat, istikrarlı ve tutarlı fiyat politikasıyla işletmelere para ve zamandan yüzde 30’a dek tasarruf imkânı sağlayan Avansas platformunun sitesi 2019’da 8 milyon kez tıklandı ve sitede geçirilen dakika 36 milyonu aştı.
Kategorilere göre en fazla talep edilen ürün listesiyse şöyle: Gıda ve mutfakta Türk kahvesi, çay, küp şeker, öğütülmüş kahve, maden suyu, karton bardak; kırtasiyede A4 kâğıdı, klasör, zımba teli ve poşet dosya; teknolojide kalem pil, şarjlı pil, ince kalem pil, hesap makinesi ve kartuş; mobilya ve hırdavatta ofis sandalyesi, ortopedik bel desteği, nitril iş eldiveni, mousepad ve elektrik bandı; temizlikteyse rağıt havlu, bulaşık deterjanı, tuvalet kağıdı, çöp torbası ve temizlik bezi.