Finans & Ekonomi

TÜRKİYE, “KUŞAK VE YOL PROJESİ’NDE” LOJİSTİK MERKEZİ OLABİLİR”

DHL Global Forwarding Çin Katma Değerli Ürünler Müdürü Zafer Engin, “dünya nüfusunun yüzde 61’ini oluşturan 4,6 milyar insanın yaşadığı bir coğrafyayı kapsadığını vurguladığı” Kuşak Yol Projesi için özel bir koordinatörlük yapısına ihtiyaç duyulduğunu ve bunun da “ilgili birimlerden seçilecek uzmanlardan oluşturulması gerektiğini” gündeme getirdi.

 

DHL Global Forwarding Çin Katma Değerli Ürünler Müdürü Zafer Engin, Türkiye’nin 5-6 milyar dolar civarındaki lojistik hacmini 20 milyar dolara çıkarabileceğini söyledi.

Zafer Engin- DHL Global Forwarding Çin Katma Değerli Ürünler Müdürü

“TÜRKİYE, ATI ASYA’NIN BAŞLANGIÇ ÜLKESİ”
Kerem Köfteoğlu’nun Youtube ve Yön Radyo’da sunduğu “Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz: Çin’deki Türkler” programında Orta ve Batı Asya ekonomik koridorunun Çin’in “Kuşak ve Yol Projesi’ndeki” en önemli koridorlardan biri olduğunu belirten Engin, “Türkiye Batı Asya başlangıç ülkesidir. Türkiye lojistik anlamda depoları, TIR’ları, gemileri ve coğrafi avantajıyla etrafındaki birçok ülkeden daha kuvvetlidir. Kuşak ve Yol Projesi’nin lojistik hublarından (merkezlerinden) birisi olmaya en büyük adaydır.” dedi.

ÇİN’İN PROJE İÇİN BELİRLEDİĞİ 5 HEDEF…
Kuşak ve Yol’un dünya nüfusunun yüzde 61’ini oluşturan 4,6 milyar insanın yaşadığı bir coğrafyayı kapsadığının altını çizen Engin, şunları kaydetti: “Çin bu proje beş başlık altında toplanabilecek hedef belirledi. Bunlar, mevcut mevzuatları düzeltmek, lojistik altyapı ve bağlantısına güçlendirip tedarik zincirini kurmak, ticaret ve karşılıklı yatırımları geliştirmek, ülkeler arasında yerel paralarla iş yapılmasını hızlandırmak ve kültürel değişimlerin gerçekleştirmesini sağlamak. Bu bağlamda Çin’i doğru anlayabilirsek, Kuşak ve Yol Projesi’nin avantajlarından yararlanabiliriz. Bu avantajı iyi kullanmanın yolu da proje için özel bir koordinatörlüğün oluşturulmasından geçiyor.”

BÖLGESEL KAPSAMLI EKONOMİK ORTAKLIK ANLAŞMASI (RCEP)…
Bölgesel Kapsamlı Ekonomik Ortaklık Anlaşması’nın (RCEP) önemine de değinen Engin şöyle konuştu: “Bu proje de Kuşak ve Yol ile, Türkiye’nin ihracat hedefleri içine Asya ülkelerini koyarak, üzerinden güney Asya’ya giriş noktası olarak kullanabilir. Türkiye’nin Asya ülkeleriyle olan ticaretini daha da arttırıp, bu bölgelere daha fazla mal satması gerekiyor. Bundan dolayı Kuşak ve Yol Projesi’nin iyi bir şekilde hayata geçirilmesi şart! Çin üzerinden güney Asya ülkelerine de giriş yapmamız lazım. Bence ülkelerin dostluklar olmaz ülkelerin çıkar ilişkileri olur. Dolayısıyla politik konuları ekonomik konularla çok karıştırmamamız gerekiyor. Ekonomik çıkarlar önde tutularak her iki ülkenin de yararına olacak ortak projeler oluşturulmalı. Türkiye ile Çin arasında daha sıkı işbirlikleri kurulmalıdır. Bu kapsamda Çin’de kurulacak olan Çin-Türk Ticaret Odası hem ticaretin arttırılması hem de Çin’in sağladığı bazı teşviklerden yararlanmak açısından önemli bir girişim olacağına inanıyorum.”

DHL Global Forwarding Çin Katma Değerli Ürünler Müdürü Zafer Engin, Türkiye’nin 5-6 milyar dolar civarındaki lojistik hacmini 20 milyar dolara çıkarabileceğini söyledi. Engin, “Türkiye Batı Asya başlangıç ülkesidir. Türkiye lojistik anlamda depoları, TIR’ları, gemileri ve coğrafi avantajıyla etrafındaki birçok ülkeden daha kuvvetlidir. Kuşak ve Yol Projesi’nin lojistik hublarından (merkezlerinden) birisi olmaya en büyük adaydır.” dedi.

Bizi Paylaşın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Çok Okunanlar

Exit mobile version