Connect with us

Finans & Ekonomi

TÜKETİCİ EN ÇOK BANKA KART ÜCRETİNDEN ŞİKAYETÇİ…

Şikayetvar (www.sikayetvar.com) bankalarla ilgili en çok sorun yaşanan konuları derledi. Verilere göre; tüketicilerin bankalarla ilgili en çok şikayet ettiği konu, kart aidat ücretleri oldu. Özel bankalar ve kamu bankalarına ilişkin en çok şikayet Nisan ayında gelirken 2020’de 1 milyonu aşkın kişi bankalara dair araştırma yapmak için Şikayetvar’ı ziyaret etti.

Şikayetvar’a göre bankalarla ilgili en çok kart aidat ücretleri ve iadesinde sorun yaşanıyor. Bunu, banka kartı ve kredi kartının teslim edilme sorunu, ATM’den yatırılan paranın hesaba geçmemesi ve ATM’nin işlem yaparken kartı yutması izliyor.

1 MİLYONDAN FAZLA KİŞİ BANKALARLA İLGİLİ ARAŞTIRMA YAPTI
Bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 2020’de bankalarla ilgili araştırma yapmak için Şikayetvar’ı 1 milyon 361 bin 507 kişi ziyaret etti. Alt kırılımlar değerlendirildiğinde; özel bankaları 731 bin 383, kamu bankalarını 607 bin 139, katılım bankalarını 69 bin 784 ve kalkınma ve yatırım bankalarını 17 bin 187 kişi inceledi.

2020’DE ŞİKAYETLER YÜZDE 99 ARTTI
Çalışmada; özel bankalar, kamu bankaları, katılım bankaları ve kalkınma-katılım bankaları kategorileri baz alındı. Bu 4 kategori toplamında banka sektörü özelinde 2020’de şikayet artış oranı yüzde 99 oldu. Platforma özel bankalarla ilgili 2020’de toplam 124 bin 693 şikayet geldi. Bu kategoride bir yıllık şikayet artış oranı yüzde 39 seviyesinde gerçekleşti. Nisan ayında özel bankalara ilişkin şikayetler 13 bin 929 ile zirveye ulaştı. Şubat ayı ise 8 bin 173 ile özel bankalarla ilgili şikayetin en az geldiği ay oldu.

EN ÇOK ŞİKAYET NİSAN’DA
Şikayetvar verilerine göre kamu bankalarıyla ilgili 2020 yılında toplam 113 bin 988 şikayet kaydedildi. Bu kategoride şikayet artış oranı bir önceki yıla göre yüzde 261 arttı. Mart’ta 5 bin 91 olan şikayet sayısı Nisan ayında 25 bin 596’a ulaştı.

KATILIM BANKALARI İÇİN ŞİKAYET ORANI YÜZDE 189’U BULDU
2020’de katılım bankalarında şikayet artış oranı yüzde 189’u buldu. 2019’da 2 bin 504 olan şikayet sayısının 2020’de 7 bin 247 olduğu gözlemlendi. 1.236 şikayet sayısıyla Mart, bu yılda şikayetin en çok arttığı ay oldu. Kalkınma ve yatırım bankaları sektörü incelendiğindeyse şikayet artış oranı yüzde 144.

Bankalarla ilgili en çok nelerden şikayet ediliyor?
-Banka kart aidat ücretinin alınması ve iadesinin olmaması
-Banka kartı ve kredi kartının teslim edilme sorunu
-ATM’den yatırılan paranın hesaba geçmemesi
-ATM’nin işlem yaparken kartı yutması
-İnternet ve mobil bankacılığa girişte sorun olması
-Müşteri hizmetlerine bağlanmada hatta çok fazla bekleme ve bağlanamama
-İhtiyaç kredisi çekme-ödeme kanallarının yetersiz olması
-Sicil affının reddedilmesi ve buna bağlı olarak kredi alamama
-İnternet alışverişlerinde 3D secure kod onayı gelmeden işlemin yapılması
-Kredi kartı limit artırım talebinin olumsuz olması

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

0 Comments

  1. bilgi

    12 Aralık 2023 at 17:37

    verdiğiniz detaylı bilgilerden ötürü çok teşekkür ederim

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir