Connect with us

Finans & Ekonomi

“AKDENİZ’İ İŞ BİRLİĞİ HAVZASI YAPMALIYIZ”

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, dijital gerçekleşen Akdenı̇z Tekstı̇l Forumu – Meditex 2021’de “Türkiye’nin markalaşma stratejisi” ve “Akdeniz ülkeleriyle iş birliği ve Akdeniz havzasındaki ticaret hacmi” hakkındaki görüşlerini paylaştı. Eskinazi, “Cesur yarınlar için hamleler yapan yaratıcı zekaların, yenilikçi ruhların, statükoya meydan okuyan fikirleriyle yolumuza devam etmeliyiz.” dedi.

 

“Zamanın bizi ezmemesi için biz yarın’ı bugünden inşa etmeliyiz.” diyen Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı ve Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Jak Eskinazi, “Küresel markanın hedeflediği küresel tüketiciler olduğuna göre; beklentiler, alışkanlıklar, algılar, ihtiyaçlar aynı mı?” sorusuna dikkat çekti.

“MARKALAŞMA SÜREKLİ VE UZUN SOLUKLU BİR SÜREÇ”
Akdenı̇z Tekstı̇l Forumu – Meditex 2021’in “Ulusal Vizyon” isimli oturumunda Türkiye’nin markalaşma strateji üzerine konuşan Eskinazi, markalaşmanın sürekli ve uzun soluklu bir süreç olduğunu söyledi: “Bütün markalaşma sürecini anlatan, marka imajını oluşturmayı anlatan üç kelime; izlenebilirlik, şeffaflık ve gerçeklik. Daha sürdürülebilir ve kapsayıcı bir tüketim arayışı günümüzün en büyük gerçekliği. Buna yol açan en büyük faktör ise toplumsal duyarlılıktaki değişimler. Artık tüketiciler küresel sorunlar üzerinde ciddi bir şekilde kafa yorması gerektiğini biliyor. Hepsi etik ilkelere sahip, satın aldığı ürünün arkasındaki hikayeyi merak ediyor. Tüketiciyle doğrudan bağ kurarsanız, markanızı sahiplenirsiniz. Bu şekilde gerçek fayda ve gerçek değer ortaya çıkar.”

“YENİLİKÇİ RUH VE STATÜKOYA MEYDAN OKUYAN FİKİRLER…”
Katılımcılara “rüzgarı arkanıza alarak, sadece kar odaklı düşünerek bir yere varamazsınız. Markalaşma; bütün paydaşların sorumluluğunu taşıyan, refahını önceleyen bir sosyal sorumluluk işidir” diye seslenen Eskinazi, ardından şunları kaydetti: “Ana pazarda ya da pazara girişte tam potansiyele; çağımızın inovasyon, ilerleme, yenilik, dönüşüm misyonlarıyla örtüşen stratejilerle, temkinli, iyi düşünülmüş, sağlam adımlarla erişebiliriz. Cesur yarınlar için hamleler yapan yaratıcı zekaların, yenilikçi ruhların, statükoya meydan okuyan fikirleriyle yolumuza devam etmeliyiz. Marka sınırlarımızı, her daim güncel kalabilen, gündemini ve sürekliliğini canlı tutan, zamansız içerikler kullanarak, farklı düşünerek, öğrenerek, cesur adımlarla, dinamik ve girişimci ruh ile hareket ederek genişletebiliriz.”

Jak Eskinazi- Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı ve Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı

“DÜNYA EKONOMİSİNİN YÜZDE 23, TİCARETİNİNSE YÜZDE 35’İ”
“Akdeniz ve Uluslararası Vizyon” isimli ikinci oturumda Akdeniz Havzası’nın dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 11’lik kısmını kapsadığını belirten Eskinazi, şu detaylara işaret etti: “Bölge; 20,4 trilyon dolarlık toplam hasılasıyla dünya ekonomisinin yüzde 23’ünü, dünya ticaretinin ise yüzde 35’ini oluşturuyor. Avrupa, Afrika ve Ortadoğu bölgeleriyle diğer uluslararası pazarlara erişim açısından vazgeçilmez bir öneme sahip. Akdeniz’e kıyısı olan ülkelerle ticaret hacmimiz 82 milyar dolar civarında. İkili ticaretimizde demir çelik, taşıt araçları, tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon, kimyevi maddeler sektörleri öne çıkıyor. Küresel trafiğin yüzde 25’inin yaşandığı Akdeniz havzası; 87 limana ev sahipliği yapıyor. Şu anda bizim ihtiyacımız olan bölgesel istikrarı artıracak, ticari ilişkilerimizi daha da ileriye taşıyacak kapsayıcı bir yaklaşım.”

“GÜMRÜK BİRLİĞİ GÜNÜMÜZÜN DEĞİŞEN KOŞULLARINA GÖRE ARTIK YETERSİZ”
Barselona Süreci’nin devamı niteliğindeki ve Avrupa-Akdeniz Ortaklığı diye bilinen “Akdeniz İçin Birlik’in” Türkiye dahil 40’tan fazla ülkenin içinde yer aldığı bölgesel ve uluslararası bir platform olduğunu vurgulayan Eskinazi, konuya ilişkin görüşlerini anlattı: “Bu sayede oluşan Avrupa-Akdeniz Serbest Ticaret Alanı’nın sağladığı olanakları daha da geliştirip, bir iş birliği havzası haline getirmeliyiz. Özellikle AB ile 25 yıldır süren Gümrük Birliği artık günümüzün değişen koşullarına göre yetersiz, ihtiyaçlara cevap vermiyor. Anlaşmanın tarım, hizmetler, yatırımlar, e-ticaret ve kamu alımları gibi yeni alanları da kapsaması gerekiyor. Vize serbestisinin hayata geçmesi ve Gümrük Birliği’nin güncellenmesi müzakere konusu değil artık bir zorunluluk halini almıştır. Ayrıca dijitalleşme, otomasyon ve yeni nesil tedarik teknolojilerine odaklı lojistik yatırımlarını, Akdeniz Havzası’nda büyümenin anahtarı olarak görüyoruz. Afrika Kalkınma Bankası ile Afrika İş Birliği Teşkilatlarının desteğiyle bölge ülkeleri, 2040’a kadar lojistik bağlantılarını güçlendirmeyi amaçlıyor.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir