E-ticaret teknolojileri altyapı sağlayıcısı Ticimax, 2020 yılı e-ticaret büyüme oranlarına ilişkin raporu kamuoyuyla paylaştı. Ticimax’in hizmet sunduğu 10 binden fazla e-ticaret sitesinin 2020 satış ve ciro rakamlarına göre en çok beyaz eşya ve küçük ev aletleri satıldı. En az artış ise ise kırtasiye ve çiçek kategorilerinde gerçekleşti.
Ticimax 2020 E-Ticaret Büyüme Raporu verileriyle beyaz eşya ve küçük ev aletlerindeki satışlar “ürün adedi bazında yüzde 530, elde elde edilen tutar bazındaysa yüzde 1700 büyüyerek” birinci sırada yer aldı. Ev tekstili, gıda, hediyelik eşya, iç giyim, tesettür giyim, kozmetik, oyuncak, petshop, mobilya, bahçe mobilyası ve internetten satılan sağlık ürünlerindeki büyüme oranları da dikkat çekti.
SEKTÖR SEKTÖR BÜYÜME YÜZDELERİ Kategorilere göre sırasıyla “adet bazlı” ve “elde edilen tutar bazlı” büyüme oranları şöyle: Ev Tekstili- Yüzde 610, yüzde 320 Gıda- Yüzde 460, yüzde 530 Hediyelik Eşya– Yüzde 400, yüzde 390 İnternetten Satılan Sağlık Ürünleri- Yüzde 450, yüzde 355 Petshop- Yüzde 380, yüzde 410 Oyuncak- Yüzde 400, yüzde 360 Kozmetik- Yüzde 390, yüzde 400 Giyim- Yüzde 180, yüzde 200 Tesettür Giyim- Yüzde 350, yüzde 370 İç Giyim- Yüzde 290, yüzde 350 Cinsel Ürünler- Yüzde 230, yüzde 370 Mobilya ve Bahçe Mobilyası- Yüzde 270, yüzde 400 Hırdavat- Yüzde 300, yüzde 320 Bilgisayar- Yüzde 340, yüzde 240 Bebek-Çocuk- Yüzde 240, yüzde 270, Aydınlatma Ürünleri- Yüzde 370, yüzde 270 Mücevherat- Yüzde 280, yüzde 330 Hobi- Yüzde 190, yüzde 200 Spor Malzemeleri- Yüzde 180, yüzde 190 Ayakkabı- Yüzde 200, yüzde 180 Av ve Kampçılık Malzemeleri- Yüzde 130, yüzde 220 Çeyiz- Yüzde 100, yüzde 180 Otomotiv Yedek Parça- Yüzde 170, yüzde 150 Kırtasiye- Yüzde 100, yüzde 50 Çiçek- Yüzde 20, yüzde 40