Finans & Ekonomi
İNTERNET REKLAM GELİRLERİ 2028’DE TÜRKİYE’DE 2,5 MİLYAR DÜNYADA İSE 3,4 TRİLYON DOLARA ULAŞACAK…
-PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri Cenk Uslu: “Tüketici tercihlerindeki değişimler ve gelişmekte olan teknolojilerin etkilerine ilişkin belirsizlikler iş modellerinin yeniden yapılandırılmasına yönelik arayışları hızlandırıyor. Pazardaki oyuncuların bu dönemde iş modellerini yeniden tasarlarken üretken yapay zekâ gibi teknolojilerin potansiyelini değerlendirmeleri önem taşıyor.”
-PwC Türkiye Telekomünikasyon, Medya, Teknoloji Sektörü Lideri Serhat Onan: “İnternet üzerinden video hizmetlerinde küresel abonelik sayısı 2028 yılında 2,1 milyara yükselecek, ancak video aboneliği başına küresel ortalama gelir neredeyse hiç değişmeyecek. Bu da sektör için yenilikçi gelir modellerinin önemini artıracak.”
PwC’nin Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2024-2028 raporuna göre, şu anda 1,5 milyar dolar olan Türkiye’de internet reklamcılığı gelirleri hızlı bir büyüme ivmesiyle 2028’de 2,5 milyar dolara yükselecek. Raporda, küresel eğlence ve medya sektörünün toplam gelirlerinin 2023 yılında yüzde 5’lik artışla 2,8 trilyon dolara ulaştığı, tutarın yüzde 3,9’luk birleşik büyüme oranıyla 2028’de 3,4 trilyon doları bulacağının öngörüldüğü belirtiliyor.
İŞ MODELLERİ YENİDEN TASARLANIYOR…
Raporda büyümeye trendindeki sektörün önündeki risk ve fırsatlara dikkat çekildiğine PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri Cenk Uslu şunları dile getiriyor: “Tüketici tercihlerindeki değişimler ve gelişmekte olan teknolojilerin etkilerine ilişkin belirsizlikler iş modellerinin yeniden yapılandırılmasına yönelik arayışları hızlandırıyor. Pazardaki oyuncuların bu dönemde iş modellerini yeniden tasarlarken üretken yapay zekâ gibi teknolojilerin potansiyelini değerlendirmeleri önem taşıyor. Araştırma sektörün ülkemizdeki büyümesini de veriler eşliğinde ortaya koyuyor. Türkiye’deki internet reklamcılığının hızlı büyümesini sürdürdüğünü gösteren rapor, Türkiye yapay zekâ pazarının yapılan yatırımlarla yüksek bir gelişim ivmesi yakaladığına da işaret ediyor.”
YENİLİKÇİ GELİR MODELLERİNİN ÖNEMİ ARTACAK
PwC Türkiye Telekomünikasyon, Medya, Teknoloji Sektörü Lideri Serhat Onan şu değerlendirmeyi yapıyor: “Telekomünikasyon sektöründe tüm dünyada temel hizmetlerin kullanımı ve tüketici tarafından benimsenmesi, son yıllara kıyasla daha düşük bir oranda da olsa artmaya devam ediyor. Ancak içinde olduğumuz dönemde endüstri oyuncuları, tüketicilerin dijital ürün ve hizmetler için daha fazla ödeme yapmasını sağlamakta giderek daha fazla zorluk çektiğini de görmekteyiz. Yayıncılık dünyasında akış hizmetleri sayısı ve çeşitliliği arttıkça, bir tür pazar doygunluğu ortaya çıktı. İnternet üzerinden video hizmetlerinde küresel abonelik sayısı 2028 yılında 2,1 milyara yükselecek, ancak video aboneliği başına küresel ortalama gelir neredeyse hiç değişmeyecek. Bu da sektör için yenilikçi gelir modellerinin önemini artıracak.”
RAPORDA ÖNE ÇIKAN BİLGİLER…
-Küresel reklam gelirlerinin 2028 yılına kadar yüzde 6,7’lik yıllık bileşik büyüme oranına sahip olacağı tahmin ediliyor. Toplam reklam gelirlerinin ise 2026 yılında 1 trilyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. 2028 yılı gelirlerinin ise 2020 gelirlerinin iki katına ulaşacağı tahmin ediliyor.
-Reklamcılığın, önümüzdeki beş yıl içinde eğlence ve medya sektöründeki toplam büyümenin yüzde 55’ini oluşturacağı tahmin ediliyor. 2023 yılında yüzde 10,1 büyüyerek 52,5 milyar dolara ulaşan internet reklamcılığı gelirlerinin, 2028 yılına kadar toplam reklam harcamalarının yüzde 77,1’ini oluşturması bekleniyor.
-İnternet üzerinden video hizmetlerinde küresel abonelik sayısının 2023’teki 1,6 milyar seviyesinden 2028 yılında 2,1 milyara yükseleceği tahmin ediliyor. Abonelik başına elde edilen ortalama gelirin ise 2023’ten 2028’e olan dönemde yükselişinin sınırlı kalması bekleniyor. Bu durum, önde gelen yayıncıları iş modellerini yeniden şekillendirmeye ve aboneliklerin ötesinde yeni gelirler bulmaya yöneltiyor. Buna, reklamlı içerikle daha düşük abonelik ücret tekliflerinin sunulması, şifre paylaşımının engellenmesi, canlı etkinliklerin sunulması ve konsolidasyon odaklı seçenekler de dahil.
-Canlı müzik ve sinema gibi yüz yüze, gerçek yaşamda, teknoloji destekli deneyimler kilit büyüme alanları olmaya devam ederken, film gişe ve müzik bileti satışları 2023’te dünya çapında tüketici harcamalarındaki net artışın yüzde 38,6’sını temsil ediyor. Canlı müzik gelirleri yüzde 26 artarak toplam müzik pazarının yarısından fazlasını oluşturdu. Küresel sinema gelirlerinde, gişe rekortmeni filmlerin de etkisiyle, bir önceki yıla göre yüzde 30,4’lük artış kaydedildi.
-E-sporu da içeren küresel oyun sektörü, 2023 yılında yüzde 4,6 artışla 227,6 milyar dolara ulaşan toplam geliriyle en hızlı büyüyen sektörlerden biri olmayı sürdürdü. Gelirler 2027’de 300 milyar doları aşarak 2019’daki seviyesinin neredeyse iki katına çıkma yolunda ilerliyor.
-Araştırmanın Türkiye ile ilgili öne çıkan bulgularına göre, internet reklamcılığı 2023’te de hızlı büyümesini sürdürdü. Buna göre, Türkiye’de internet reklamcılığından elde edilen toplam gelir 2023’te 1,5 milyar ABD dolarına ulaştı. Gelirlerin yüzde 9,8 yıllık bileşik büyüme oranı ile 2028’de 2,5 milyar ABD dolarına ulaşacağı tahmin ediliyor. Pandeminin ardından yıllık bazda büyüme güçlü olmuş ve 2022’de yüzde 30,5, 2023’te ise yüzde 22,9 olarak gerçekleşmişti. Çift haneli yıllık büyümenin 2025 yılına kadar devam etmesi bekleniyor.
-Türkiye’de internet reklamcılığı alanında en hızlı büyüyen segmentlere bakıldığında, ücretli arama, yüzde 11,2’lik büyüme oranı ile ilk sırada yer aldı. En hızlı büyüyen segmentler sıralamasında ücretli aramayı sırasıyla video (yüzde 10,6), diğer görüntülü reklamlar (yüzde 8,7) ve sınıflandırılmış reklamlar (yüzde 8,3) izledi. Toplam gelir açısından bakıldığında diğer görüntülü reklamlar segmenti, toplam gelirin yüzde 49,5’ini oluşturarak en büyük kategori olurken, bunu video (yüzde 26,1), ücretli arama (yüzde 23,6) ve gizli reklamlar (yüzde 0,8) takip etti.
-Türkiye’nin müzik, radyo ve podcast pazarının 2022’de 95 milyon ABD doları olan toplam gelirleri ise 2023 yılında 125 milyon ABD doları seviyesine ulaştı. Toplam gelirin yüzde 7,8’lik bir yıllık bileşik büyüme oranı ile 2028’de 182 milyon ABD dolarına ulaşacağı tahmin ediliyor. 2023 yılında 28 milyon ABD dolarına ulaşan canlı müzik sektör gelirlerinin, yüzde 2,5 büyüme oranı ile 2028 yılında 32 milyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor.
-Podcast kategorisinde ise 2023 yılında 12 milyona ulaşan aylık dinleyici sayısının 2028 yılında yaklaşık 15 milyona ulaşması bekleniyor.
PwC’nin Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2024-2028 raporunun linki:
Benzer Haberler
-
KASIM 2024’TE YILLIK ENFLASYON YÜZDE 47,09…
-
ZAİM GÜVENÇ’TEN BEŞİNCİ TEKLİ: AŞK DENİZİ…
-
TÜİK’E GÖRE ENFLASYON YÜZDE 50’NİN ALTINA DEMİRLEDİ…
-
KOBİ’LERDE REKABET VE DİRENÇ İÇİN DİJİTALLEŞME ŞART…
-
TÜRK TIPÇILAR BULDU: DAMAR SERTLİĞİ OLUŞUMUNDA PARAZİT ETKİSİ
-
TÜİK’E GÖRE ENFLASYON YÜZDE 50’NİN ALTINA İNDİ…