Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) 2024 yılında 13 uluslararası fuara milli katılım gerçekleştirecek ve 13 sektörel ticaret heyeti organize edecek. Egeli ihracatçıların 2024 yılında katılacağı ilk fuar, İtalya’daki 13-16 Ocak tarihli Expo Riva Schuh & Garda Bags olacak. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi “2024 yılında yapacağımız pazarlama çalışmalarıyla 20 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmayı amaçlıyoruz.” dedi.
2023 yılında Türkiye’ye 18,4 milyar dolar dövizi kazandıran Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), 2024 yılında hazır giyimden organiğe, gıdadan saraciyeye, mermerden ayakkabı alanlarında dünyanın dört bir tarafında düzenlenecek 13 uluslararası fuara milli katılım gerçekleştirerek Türk ihraç ürünlerini tanıtacak.
İLK FUAR 13-16 OCAK’TA İTALYA’DA
Ticaret Bakanlığı’nın yetkilendirdiği A sınıfı fuar organizatörleri arasında yer alan EİB; 85 yıllık deneyimiyle düzenleyeceği sektörel ticaret heyeti ve alım heyetleriyle ihracatçılar ile ithalatçıları ikili iş görüşmelerde buluşturacak. Egeli ihracatçıların 2024 yılında katılacağı ilk fuar, İtalya’daki 13-16 Ocak tarihli Expo Riva Schuh & Garda Bags olacak.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi “2024 yılında yapacağımız pazarlama çalışmalarıyla 20 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmayı amaçlıyoruz.” dedi.
ŞİMDİDEN 13 SEKTÖREL TİCARET HEYETİ PLANLANDI
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, gıda sektörlerinde ikisi organik 5, hazır giyim sektöründe 4, ayakkabı ve saraciye sektöründe 2 ve doğal taş sektöründe 2 olmak üzere 13 fuarda Türk ihraç ürünlerinin pazarlayacaklarını ve bunun yanı sıra şimdiden 13 sektörel ticaret heyeti planladıklarını, 2024 yılı içinde sektörel ticaret heyetlerinin artması için fizibilite çalışmalarının sürdüğünü açıkladı.
“2024’TE 20 MİLYAR DOLAR İHRACAT HEDEFLİYORUZ”
Türkiye’nin ihracatta güçlü olduğu Avrupa ülkeleri yanında, Ticaret Bakanlığı’nın “Uzak Ülkeler Stratejisiyle” uyumlu pazarlara yöneldiklerinin ifade eden Eskinazi şunları söyledi: “En büyük ihraç pazarımız Avrupa Birliği’nde 3 tanesi Almanya’da, ikişer tanesi Fransa ve İtalya’da olmak üzere 7 fuarda yerimizi alacağız. Ayrıca, Ticaret Bakanlığımızın Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında hedef pazarlarımız olan Amerika Birleşik Devletleri’nde 2, Çin’de 2, Güney Kore ve Japonya’da 1’er fuara milli katılım organizasyonu yapacağız. 2024 yılında yapacağımız pazarlama çalışmalarıyla 20 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmayı amaçlıyoruz.”
“AVRUPA’DAKİ RESESYONA RAĞMEN PAZARVA VAR OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, Garda Fuarına 37 ayakkabı ve saraciye firmasıyla katılacaklarını, Avrupa’daki resesyona rağmen pazarda var olmaya devam edeceklerini, 15-18 Haziran 2024 tarihlerinde Garda’da ikinci kez 37 firmayla yerlerini alacaklarını kaydetti.
EİB Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Türkiye’nin ihracatta güçlü olduğu Avrupa ülkeleri yanı sıra, Ticaret Bakanlığı’nın “Uzak Ülkeler Stratejisiyle” uyumlu pazarlara yöneldikleri belirtti.
“KAZAKİSTAN VE ÖZBEKİSTAN İHRACATIMIZ 100 MİLYON DALARI AŞABİLECEK”
Son 2 yıldır sektörel ticaret heyetiyle Kazakistan pazarında güç kazandıkları belirten Zandar, şu bilgileri aktardı: “Kazakistan’daki ikili iş görüşmelerinde Özbekistanlı ithalatçılarda katılıyor. Özbekler açısından Kazakistan bir alışveriş merkezi. Kazakistan ve Özbekistan’da 2022 yılının 11 aylık döneminde Türkiye geneli 38 milyon dolar olan ihracatımız 2023 yılının aynı döneminde yüzde 37’lik artışla 52 milyon dolara yükseldi. O bölgeye normalde Ege’den çok mal gitmiyordu. Şimdi daha çok firma çalışmaya başladı. Kazakistan ve Özbekistan’a ihracatımız 100 milyon doları aşabilecek konumda. Bu fırsatı değerlendirmek için 2024 yılı Mart ayında tekrar orada olacağız. 2024 yılı Mayıs ayında ise; ayakkabı, saraciye ve deri konfeksiyon ihracatçılarımızla Suudi Arabistan’a yönelik bir sektörel ticaret heyeti düzenlemek için fizibilite çalışmalarımız sürüyor.”