
Çağrı merkezlerinin yapay zeka adaptasyonuyla 2026’ya kadar iş gücü maliyetlerini 80 milyar dolar kısabileceğinin öngörüldüğünü belirten SSFinans Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Seven “Burada yapay zekanın insanın yerini alması hususuna değil, insanları daha verimli ve katma değerli işlere yönlendirme konusundaki kolaylaştırıcılığına dikkat çekildiğini de hatırlatmak gerekiyor.” dedi.

SSFinans Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Seven “Kurumsal şirketlerde dijital dönüşümde üst düzey yöneticilerin katılımının rolü oldukça önemli. Yapay zekanın kazandırdığı verimlilik ve çevikliği birinci elden deneyimleyen üst düzey yöneticiler, bu konuyu teşvik etmek ve işletme çapında yapay zeka dönüşümü başlatmak konusunda da fazlasıyla istekli.” dedi.
Strateji, inovasyon, teknoloji, BT, tedarik zinciri, pazarlama ve finans ve gibi iş süreçlerine liderlik edenlerin “yapay zeka araçlarıyla kurdukları etkileşime ilişkin ipuçlarını” ortaya koyan Accenture araştırmasına katılan üst düzey yöneticilerden yüzde 75’i, 2024 yılında “veri ve yapay zeka teknolojilerine yönelik” yatırımlarını artıracağını açıkladı. Araştırmaya göre 10 üst düzey yöneticiden 9’u profesyonel faaliyetlerinde üretken yapay zeka araçlarını haftada en az bir kez kullanıyor.
“YAPAY ZEKA VE VERİ ODAKLI TEKNOLOJİ YATIRIMLARI ARTIYOR”
“Teknolojinin etkin kullanımının üst düzey yöneticilerin gündeminde ilk sıralara yerleştiğine” dikkat çeken SSFinans Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Seven şunları söyledi: “Yapay zekanın potansiyel faydaları son kullanıcıya hitap eden uygulamalarla açığa çıktıkça ve kurumsal hizmet sağlayıcıların yapay zeka odaklı çözümleri yaygınlaştıkça, yapay zeka ve veri odaklı teknoloji yatırımları da artıyor. Kurumsal şirketlerde dijital dönüşümde üst düzey yöneticilerin katılımının rolü oldukça önemli. Yapay zekanın kazandırdığı verimlilik ve çevikliği birinci elden deneyimleyen üst düzey yöneticiler, bu konuyu teşvik etmek ve işletme çapında yapay zeka dönüşümü başlatmak konusunda da fazlasıyla istekli.”
İŞ GÜCÜNDE 80 MİLYAR DOLARLIK VERİMLİLİK ARTIŞI…
“Yapay zekanın sektörel yansımalarının ve gerçek dünya senaryolarının da umut vaat ettiğini” belirten Seven “Örneğin Gartner, çağrı merkezlerinin yapay zeka adaptasyonuyla 2026’ya kadar iş gücü maliyetlerini 80 milyar dolar kısabileceğini öngörüyor. Burada yapay zekanın insanın yerini alması hususuna değil, insanları daha verimli ve katma değerli işlere yönlendirme konusundaki kolaylaştırıcılığına dikkat çekildiğini de hatırlatmak gerekiyor.” dedi.

Strateji, inovasyon, teknoloji, BT, tedarik zinciri, pazarlama ve finans ve gibi iş süreçlerine liderlik edenlerin “yapay zeka araçlarıyla kurdukları etkileşime ilişkin ipuçlarını” ortaya koyan Accenture araştırmasına katılan üst düzey yöneticilerden yüzde 75’i, 2024 yılında “veri ve yapay zeka teknolojilerine yönelik” yatırımlarını artıracağını açıkladı.
SON TEKNOLOJİLERDEN HER DİKEYDE EN YÜKSEK VERİM…
2008’den bu yana üst seviye danışmanlık hizmetleri sunduklarını kaydeden Seven, çalışmaları hakkında şu bilgileri aktardı: “Gayrimenkul ve turizm sektörlerindeki 15 yıllık uzmanlığıyla faaliyet gösteren SSFinans, işletmelerin son teknolojilerden her dikeyde en yüksek verimi alması için, Türkiye ve başta Almanya olmak üzere Avrupa’da hizmet veriyor. Turizm, finans ve inşaat sektörlerinde yatırım planlayan müşterilerini en uygun fırsatlarla buluşturmak için son teknolojiyi kullanırken, bu sektörlerde faaliyet gösteren işletmeleri daha ileri taşımak için de danışmanlık hizmetleri sunuyoruz. Cumhuriyet’imizin 100’üncü yılını kutladığımız bu değerli yılda attığımız her adımda, yaptığımız her yatırımda ülkemize hizmet etmek, inovasyonu katma değere dönüştürmek, yüksek hacimli yatırımlarla ekonomimize can suyu olmak amaçlarıyla hareket ediyoruz.”