“Türkiye’nin verisi Türkiye’de kalmalı” mottosuyla hizmet sunduklarını ifade eden Bulutistan Türkiye Genel Müdürü Gökhan Gençtürk, “sektörlerin artık kendi ihtiyaçlarına özel altyapılardan hizmet almak istediklerini ve tek bir çözümün herkese uymadığını” belirterek, “Perakende ve e-ticaret sektörlerine yönelik topluluk bulutunu hayata geçirdik. İhtiyaç olarak bu iki sektör bulut hizmetine birçok sektörden daha fazla ihtiyaç duyuyor.” dedi.
Bulut pazarı büyüklüğü küreselde 600 milyar, yereldeyse 500 milyon dolara ulaştı. Ekonominin en önemli sektörlerinin ihtiyaçlarına odaklı çözümlerine yeni özellikler ekleyen Türkiye’nin ilk ve öncü yerli bulut servis sağlayıcısı Bulutistan, geliştirdiği Perakende ve e-Ticaret Topluluk Bulutu’nu tanıttı.
Bulutistan Türkiye Genel Müdürü Gökhan Gençtürk, “sektörlerin artık kendi ihtiyaçlarına özel altyapılardan hizmet almak istediklerini ve tek bir çözümün herkese uymadığını” belirtti.
ARTIK TEK ÇÖZÜM HERKESE UYMUYOR…
Müşterilerine “Türkiye’nin verisi Türkiye’de kalmalı” mottosuyla 3 bölgede 6 veri merkezi üzerinden bulut hizmeti sunduklarını ifade eden Bulutistan Türkiye Genel Müdürü Gökhan Gençtürk, “sektörlerin artık kendi ihtiyaçlarına özel altyapılardan hizmet almak istediklerinin ve tek bir çözümün herkese uymadığının” altını çizdi.
Sektörlere özel çözümler üretmek gerektiğini belirten Gençtürk, “Perakende ve e-ticaret sektörlerine yönelik topluluk bulutunu hayata geçirdik. İhtiyaç olarak bu iki sektör bulut hizmetine birçok sektörden daha fazla ihtiyaç duyuyor. Bu topluluk bulutlarını önceliklendirmemizin temel nedeni bu ve önümüzdeki dönem kamu başta olmak üzere farklı sektörlere yönelik hedefli çalışmalarımız sürecek. Topluluk bulutu vizyonumuzu sürekli geliştirmeyi hedefliyoruz.” dedi.
Orhan Dağlıoğlugil- Bulutistan İcra Kurulu Danışmanı
FARKLILIK VE BÜYÜMENİN DİNAMOSU DİJİTAL DÖNÜŞÜM…
Bulutistan İcra Kurulu Danışmanı Orhan Dağlıoğlugil ise “perakende sektöründe farklılık ve büyümenin dinamosunun dijital dönüşüm olduğunu” vurgulayarak şunları söyledi: “Dünyada 2023 sonunda e-ticaret faaliyetlerinin toplam perakende cirosunun %22’sini tek başına gerçekleştirmesi bekleniyor. Perakende sektörü ise 2022 yılında bulut hizmetlerine 27 milyar dolarlık yatırım yaptı. Bu diğer sektörlere göre yüksek bir oran, bu da sektör buluta yatırım yapıyor anlamına geliyor.”
Serdar Gere- IBM CTO’su
IBM VE BULUTİSTAN İŞ BİRLİĞİ…
“Veri ve yapay zekayı birbirinden ayrı görmediklerini ve kurumların doğru veriyi yapay zekaya doğru entegre etmesi gerektiğini” kaydeden IBM CTO’su Serdar Gere de şöyle konuştu: “Perakende sektöründeki dijital dönüşümünün en önemli konu başlıklarından olan tahminleme, optimizasyon, planlama analitiği ve analiz; perakende ve e-ticaret topluluk bulutu üzerinden sunabildiğimiz önemli olanaklar. Sektörde rekabet avantajı sunan bu dijital altyapıları IBM olarak Bulutistan iş birliği ile sunabiliyoruz. Perakende topluluk bulutu özelinde müşteri talebini tahmin etmek, buna göre doğru stok ile ürün yönetimi yapabilmek ve doğru network yönetimi yapabilmek çok önemli. Tahmin, optimizasyon ve analiz altyapıları ile sektörün dijital dönüşümünü hızlandırıyoruz.”