2022’de tüm platformlarda 2,1 milyardan fazla indirilen mobil oyunlar Türkiye’de açık ara zirvede. Otomobil ve araç uygulamaları 342 milyon indirmeyle ikinci; tıbbi uygulamalar üçüncü ise üçüncü. Geçen yıl Türkiye’de mobil oyunların toplam geliri düştü. Ancak buna rağmen, ülkede mobil oyunlara talep hala çok yüksek. Öyle ki, Türk yetişkinlerin %81’i en az bir mobil oyun oynadığını belirtti. Türk mobil oyuncuların %41’i günde on saatten fazla oyun oynuyor.
Mobil pazarlama analitik şirketi Adjust’a göre uygulama içi reklam harcamaları 2023 yılında 447,4 milyon, 2027 yılında ise 677,7 milyon dolara ulaşacak.
Türkiye’deki uygulama pazarı hızla büyüyor. Pazar, 2022 yılında yaklaşık 1,39 milyar dolar idi. 2027’de 2,18 milyar dolara erişmesi bekleniyor. Ülkenin mobil altyapısı, artan akıllı telefon kullanıcı sayısıyla doğru orantılı genişliyor. Mobil uygulama indirmeleri hız kazanıyor.
NÜFUSUN YÜZDE 75’İ AKILLI TELEFONA SAHİP
Türkiye nüfusunun yüzde 75’inden fazlası akıllı telefona sahip. 2022’deki mobil internet kullanıcı sayısı 68,7 milyon. 2021’de 3,56 milyar olan uygulama indirme miktarı 2022’de 3,73 milyara yükseldi. Kullanıcılar mobil uygulamalarda toplamda 44,4 milyar saat harcadı.
GÜNDE 4,3 SAAT MOBİL CİHAZLARDA GEÇİYOR
Adjust Ortadoğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman, konuya ilişkin şu bilgileri aktardı: “Mobil uygulama kullanımındaki artış Covir-19 pandemisiyle ilişkilendirilebilir. Kullanıcılar 2019’da günde ortalama 3,2 saatlerini mobil cihazlarda geçirirken, bu süre 2020’de 4,3 saate yükseldi ve o zamandan beri sabit kaldı. Türkiye’de mobil uygulamalara olan ilgi artmaya devam ettikçe, mobil uygulama pazarlamacıları da oyunlarını hızlandırıyor. Uygulama içi reklam harcamalarının 2023 yılında 447,4 milyon dolara, 2027 yılında ise 677,7 milyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Adjust verileri, 2022 yılında uygulama yüklemelerinde hafif bir düşüş olmasına rağmen, Türkiye’deki uygulama oturumlarının bir önceki yıla göre %13 artış gösterdiğini ortaya koyuyor.
Özellikle 2023’ün ilk yarısında uygulama performansının umut verici olduğu ve yüklemelerin 2022 ortalamasına kıyasla %5 arttığı görülüyor. Genel oturumlar bu yıl biraz azalırken, fintech, alışveriş ve sosyal ağ gibi dikeyler önemli ölçüde büyüdü.”
2022’de tüm platformlarda 2,1 milyardan fazla indirilen mobil oyunlar Türkiye’de açık ara zirvede. Otomobil ve araç uygulamaları 342 milyon indirmeyle ikinci; tıbbi uygulamalar üçüncü ise üçüncü.
Türkiye, otomotiv endüstrisinde önemli bir oyuncu. Otomobil ve araç uygulamalarının kullanımında istikrarlı bir artış söz konusu. 2022 yılında yüklemeler bir önceki yıla göre %19, oturumlar ise %31 arttı. H1 2023’te, oturumlar H1 2022 ortalamasına kıyasla %13 artış kaydetti.
MOBİL BANKACILIK YÜKSELİYOR
Türkiye’deki fintech sektörü; güçlü bankacılık sektörü, ileri teknoloji altyapısı ve inovasyon dostu düzenlemeler gibi faktörlerin bir araya gelmesiyle son yıllarda ciddi boyutta büyüdü. 2022 yılında Türkiye’deki toplam fintech yatırımı, bir önceki yıla göre %30 artarak 89 milyon dolara ulaştı. Yeni bir araştırmada, katılımcıların %85’i mobil bankacılık üzerinden işlem yaptığını belirtti. Bu dünyadaki en yüksek oran. Ayrıca Statista’ya göre, 2022’de Türkiye’de 63,5 milyar dolar olan dijital ödeme işlemlerinin değeri 2027 yılına kadar neredeyse iki katına çıkarak 137 milyar doları bulacak.
FINTECH UYGULAMALARI
Adjust verileri, fintech uygulamalarının 2021’den 2022’ye kadar sırasıyla %43 ve %64 oranında artan yükleme ve oturumlarla önemli bir büyüme yaşadığını ortaya koyuyor. 2023’ün ilk yarısında, yüklemeler 2022 ortalamasından %17 daha yüksekti ve oturumlar %23 arttı.
YETİŞKİNLERİN YÜZDE 81’İ EN AZ BİR MOBİL OYUN OYNUYOR
Geçen yıl Türkiye’de mobil oyunların toplam geliri düştü. Ancak buna rağmen, ülkede mobil oyunlara talep hala çok yüksek. Öyle ki, Türk yetişkinlerin %81’i en az bir mobil oyun oynadığını belirtti. Türk mobil oyuncuların %41’i günde on saatten fazla oyun oynuyor. Mobil oyun yüklemeleri ve oturumları 2022’de bir önceki yıla göre %9 ve %22 azalsa da, 2023’ün ilk yarısında yüklemeler 2022 ortalamasının %9 üzerine çıktı. Bu arada, 2023’ün ilk yarısındaki mobil oyun oturumları 2022’nin ikinci yarısındaki ortalamadan %5 daha yüksek.
MOBİL TİCARET HIZLA GELİŞİYOR
Mobil ticaret Türkiye’de hızla gelişiyor. Çevrimiçi alışveriş yapanların çoğu mobil cihazları tercih ediyor. Yakın tarihli bir rapora göre, 2021’in ilk yarısında Türkiye’deki her beş e-ticaret satışından neredeyse üçünü mobil cihazlarla oluşturdu. Popülerlikteki bu artış, hızlı teslimat ve alışveriş uygulamalarının sağladığı indirim ve tekliflere erişim ile ilişkilendirilebilir. Alışveriş uygulamalarının yüklenmesi 2022’de bir önceki yıla göre %18, oturum sayısı ise %22 oranında arttı. Bu eğilim H1 2023’te de devam etti ve oturumlar 2022 ortalamasına kıyasla %14 yükseldi.
SOSYAL AĞ UYGULAMALARI
Sosyal ağ uygulamalarının yüklenmesi 2022’de bir önceki yıla nazaran %34 artarken, oturumlar %64 büyüdü. Bu eğilim 2023’te de devam etti ve bu yılın ilk yarısındaki oturumlar 2022 ortalamasının %2 üzerinde gerçekleşti.
.
FAİZ VE ENFLASYONDAKİ SEYİR KÜRESEL EKONOMİYİ NASIL ETKİLİYOR?
TÜİK’E GÖRE YILLIK ENFLASYON AĞUSTOS 2024’TE YÜZDE 51,97’YE GERİLEDİ…
BANKACILIK DIŞI FİNANS SEKTÖRÜ YASAL DÜZENLEME BEKLİYOR…
E-TİCARETTE HIZLI VE GÜVENLİ BÜYÜME İÇİN…
TÜİK’E GÖRE YILLIK ENFLASYON 10 PUAN GERİLEDİ…
HAZIR BETONDA FAALİYET ENDEKSİ SON 60 AYIN EN DÜŞÜK SEVİYESİNDE…