Connect with us

Araştırma ve Raporlar

AVRUPA’DA TIR ŞOFÖRÜ AÇIĞI 600 BİNİ GEÇTİ…

Uluslararası Karayolu Birliği (IRU) verilerine göre Avrupa genelinde 600 binin üzerinde kamyon şoförü açığı olduğuna işaret eden Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, “Nitelikli kamyon şoförlüğü, önümüzdeki yıllarda bir mühendislik kadar iddialı bir meslek olmaya devam edecek ve dünyadan yoğun talep alacaktır.” dedi.

 

Dünyada yük taşımacılığının yüzde 70’inin karayolları üzerinden yapıldığını ve Avrupa Birliği (AB) ortalamasının yüzde 75 olduğunu ifade eden Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, “Bu oran ABD’de yüzde 70, İngiltere’de yüzde 60 olarak gerçekleşiyor. Türkiye’de ise taşımanın yüzde 90’ı karayollarıyla yapılıyor. Türkiye’yi, yüzde 87 ile Polonya, Romanya, Çekya ve yüzde 85 ile Hırvatistan takip ediyor. Avrupa’da oranın en düşük olduğu ülke Hollanda’da da kara yolu taşımacılığı yüzde 40’larda seyrediyor.” bilgisini aktardı.

Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, “Nitelikli kamyon şoförlüğü, önümüzdeki yıllarda bir mühendislik kadar iddialı bir meslek olmaya devam edecek ve dünyadan yoğun talep alacaktır.” dedi.

600 BİNİN ÜZERİNDE ŞOFÖR AÇIĞI…
“2021 itibariyle Avrupa ülkeleri ve ABD dahil dünya genelinde hissedilir oranda nitelikli kamyon şoförü ihtiyacının bulunduğu ve açık pozisyonların artmaya devam ettiğini” belirten Arslan, “Uluslararası Karayolu Birliği (IRU) verileriyle sadece Almanya, İspanya, Fransa, Romanya, Polonya ve Danimarka’da geçtiğimiz yıl şoför ihtiyacı 100 bini geçti. Tüm Avrupa’da 600 binin üzerinde şoför açığı olduğu değerlendiriliyor.” dedi.

UZMAN ŞOFÖRLERE 5 BİN EURO MAAŞ…
Arslan, Avrupa’daki kamyon şoförü ücretlerine ve ihtiyacına ilişkin şunları kaydetti: “Avrupa’nın birçok ülkesinde tecrübeli bir kamyon şoförü ortalama 3 bin euro civarında net maaş alıyor. Özel taşıma alanında uzmanlığı olan şoförler arasında 5 bin euro net maaş alanlar var. Eurostat İstatistikleri ve Uluslararası Karayolu Birliği (IRU) verilerine göz atıldığında, ülkeden ülkeye değişmekle birlikte şoförlerin niteliğine ve tecrübesine bağlı olarak, alt ve üst limitler arasında 2 bin euroya varan farklar olabileceği görünüyor. Belçika, Almanya, Fransa gibi ülkelerde maaşı net 3 bin euro civarında olan bir kamyon şoförünün, işverene maliyeti 6.000-6.500 euro civarında gerçekleşiyor.

DİL BİLEN NİTELİKLİ GENÇ ŞOFÖRLERE KOLAYLIKLAR
Avrupa ülkeleri dil bilen nitelikli genç kamyon şoförlerini kazanmak için oturma izinleri başta olmak üzere birçok kolaylıklar sağlayacaklardır. Nitelikli kamyon şoförlüğü, önümüzdeki yıllarda bir mühendislik kadar iddialı bir meslek olmaya devam edecek ve dünyadan yoğun talep alacaktır. Özellikle, lojistik sektörünün Tırport ile uçtan uca dijitalleştiği, konvansiyonel lojistik firmalarının dijital forwarderlara dönüştüğü, uçtan uca izleme ve raporlamanın daha çok ön plana çıkacağı önümüzdeki yıllarda, teknolojiyle barışık, çevreye duyarlı ve eğitimli kamyon şoförlerini daha çok ve yaygın olarak görmeyi bekliyoruz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir