Connect with us

Araştırma ve Raporlar

OTOMOTİVDE REKABET VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KODLARI

-Otomotivin “her zaman uzun vadeli planlar yapan ve sürdürülebilirliği ön plana çıkaran” sanayi kolu olduğunu belirten Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Eroldu, “Bugün global konumumuz başarılı ancak; iklim odaklı küresel politikaların hız kazandığı günümüzde, teknolojik dönüşümün yanı sıra dünya ticaret ortamındaki hızlı değişim ve bununla gelen belirsizlik ortamı uzun vadeli gündemimizi belirliyor. Bu dönüşüme uyumu ve riskleri doğru şekilde yöneterek küresel düzeydeki rekabetçiliğimizi mutlaka artırmamız gerekiyor.” dedi.

-OSD’nin hazırladığı 2’nci Otomotiv Ana Sanayi Sürdürülebilirlik Raporu’nda Avrupa Birliği’nin (AB) Avrupa Yeşil Mutabakatı çerçevesindeki sıfır kirlilik hedefi ve bu hedef doğrultusunda otomotiv sanayisi için temiz üretim konusu irdelendi. Yine AB’nin Mevcut Endüstriyel Emisyonlar Direktifi ve bu direktif kapsamında otomotiv tesisleri için Mevcut En İyi Teknikler (MET) kullanılarak gelinebilecek limit değerlere göre Türk otomotiv sanayisinin durumu masaya yatırıldı.

 

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), dünya genelinde sınırlı sayıda örneği bulunan Otomotiv Ana Sanayi Sürdürülebilirlik Raporu’nun ikincisinde “Türk otomotiv ana sanayinin sürdürülebilirlik seviyesini” mercek altına aldı.

KÜRESEL RAPORLAMA GİRİŞİMİ STANDARTLARINDA
“Otomotiv sektöründeki küresel gelişmeleri ve 2021-2022 yıllarına ait verilerle Türkiye otomotiv sanayisinin çevresel-sosyal-yönetişimsel (Environmental, Social, and Corporate Governance-ESG) performansını içeren” rapor, Küresel Raporlama Girişimi (Global Reporting Initiative – GRI) standartlarına göre hazırlandı.

SIFIR KİRLİLİK HEDEFİ DOĞRULTUSUNDA TEMİZ ÜRETİM
Raporda, Avrupa Birliği’nin (AB) Avrupa Yeşil Mutabakatı çerçevesindeki sıfır kirlilik hedefi ve bu hedef doğrultusunda otomotiv sanayisi için temiz üretim konusu irdelendi. Yine AB’nin Mevcut Endüstriyel Emisyonlar Direktifi ve bu direktif kapsamında otomotiv tesisleri için Mevcut En İyi Teknikler (MET) kullanılarak gelinebilecek limit değerlere göre Türk otomotiv sanayisinin durumu masaya yatırıldı.

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), dünya genelinde sınırlı sayıda örneği bulunan Otomotiv Ana Sanayi Sürdürülebilirlik Raporu’nun ikincisinde “Türk otomotiv ana sanayinin sürdürülebilirlik seviyesini” mercek altına aldı.

İLK RAPOR 2021 YILINDA YAYINLANMIŞTI
OSD, otomotiv sektörünün köklü bir değişimden geçtiği süreçte 2021 yılında bir ilke imza atarak tüm üyelerinin katkılarıyla Otomotiv Ana Sanayi Sürdürülebilirlik Raporu ile Türkiye Otomotiv Sanayii Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi Raporu’nu yayınlamıştı.

Cengiz Eroldu- Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı 

“KÜRESEL DÜZEYDEKİ REKABETÇİLİĞİMİZİ ARTIRMALIYIZ”
OSD Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Eroldu, otomotivin “her zaman uzun vadeli planlar yapan ve sürdürülebilirliği ön plana çıkaran” sanayi kolu olduğunu belirterek “Bugün global konumumuz başarılı ancak; iklim odaklı küresel politikaların hız kazandığı günümüzde, teknolojik dönüşümün yanı sıra dünya ticaret ortamındaki hızlı değişim ve bununla gelen belirsizlik ortamı uzun vadeli gündemimizi belirliyor. Bu dönüşüme uyumu ve riskleri doğru şekilde yöneterek küresel düzeydeki rekabetçiliğimizi mutlaka artırmamız gerekiyor. Tüm paydaşlarımızı da bu yönde teşvik etmeye çalışıyoruz. Bu konudaki somut çalışmalarımızın en önemlilerinden biri olarak da, bu yıl ikincisini hazırladığımız çevresel, sosyal ve yönetişimsel performansımız ve 2021-2022 verilerini içeren ikinci Sürdürülebilirlik Raporumuzu hazırladık.” dedi.

Otomotivin “her zaman uzun vadeli planlar yapan ve sürdürülebilirliği ön plana çıkaran” sanayi kolu olduğunu belirten Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Eroldu, “Bugün global konumumuz başarılı ancak; iklim odaklı küresel politikaların hız kazandığı günümüzde, teknolojik dönüşümün yanı sıra dünya ticaret ortamındaki hızlı değişim ve bununla gelen belirsizlik ortamı uzun vadeli gündemimizi belirliyor. Bu dönüşüme uyumu ve riskleri doğru şekilde yöneterek küresel düzeydeki rekabetçiliğimizi mutlaka artırmamız gerekiyor.” dedi.

“AVRUPA’DAKİ TESİSLERLE YARIŞIR DURUMDAYIZ”
Avrupa Yeşil Mutabakatı’yla hız kazanan iklim odaklı politikaların “ülkelerin rekabetçiliklerinin yeniden şekillenmesine sebep olacağını” ifade eden ve Türk sanayinde bununla birlikte “Ürün Standartları ve AB/Türkiye Pazarındaki Dönüşüm, Döngüsel Ekonomi ve Temiz Üretim konularının” da öne çıktığının altını çizen Eroldu, şunları dile getirdi: “AB’de Aralık 2020’de yayımlanan, otomotiv tesisleri boyahaneleri için Mevcut En İyi Teknikleri (MET) kullanılarak gelinebilecek limit değerlere göre Türk otomotiv sanayisi değerlendirildiğinde OSD üyelerinin tesislerinin Avrupa’daki tesisler ile yarışır durumda olduğu açıkça görülüyor. Ülkemizde otomotiv ana sanayi tesislerinin Avrupa’daki tesislere göre nispeten yeni olması ve en iyi teknolojilerin uygulanması ile çevresel performansımız Avrupa’daki tesisler ile yarışır durumda. AB’deki otomotiv tesisleri bu limitlere geçiş yaparken, bizler de sürekli iyileşme prensibi ile üretim tesislerimizde çevresel performansımızı artırmak amacıyla yeni yatırımlara, iyileştirme çalışmalarına devam ediyoruz.

“ATIK OLUŞUMUNDA AB LİMİTLERİNİN ALTINDAYIZ”
Atık dönüşümü ve enerji verimliliği alanlarında Türk sanayi çok iyi bir sevide. Ülkemizde hafif araç üreten tesislerin konsolide verilerine bakıldığında otomotiv sektöründe solventle yapılan yüzey işlemleri için entegre kirlilik önleme ve kontrol (MET) uygulamalarıyla gelinebilecek enerji kullanımı, su kullanımı ve atık oluşumunda AB limitlerinin oldukça altındayız.

“KÜRESEL RİSKLER İÇİNDE ÇEVRESEL SORUNLAR ÖN PLANA ÇIKTI”
Raporda da görüleceği üzere iklim değişikliği, tüm insanlık için önemli bir risk faktörü ve küresel riskler içinde çevresel sorunlar ön plana çıktı. Paris Anlaşması ile ortaya konan küresel ısınmanın 1,5 derecenin altında tutulması hedefine ulaşılamaması halinde, iklim krizinin çok ciddi ekonomik, sosyal ve çevresel sonuçlarının olacağı vurgulanıyor. AB’nin 2050 karbon nötr ve Türkiye’nin “2053 Net Sıfır ve Yeşil Kalkınma” hedeflerini iklim krizi ile mücadele yönünde önemli adımlar olarak görüyoruz. Son 4 yılda ortalama araç başına kapsam 1 ve kapsam 2 sera gazında yüzde 27,5 düşüş sağlanması dikkat çekici. Karbon nötr hedefine ulaşabilmek için döngüsel ekonomiye geçiş ile sağlanmalı. OSD üyesi tesislerde atıkların geri kazanım oranı yüzde 99’a ulaştı ve bu atıklar ekonomiye kazandırılmakta.

CİNSİYET EŞİTLİĞİ VE EĞİTİME DAİR PROJE VE ÇALIŞMALAR…
Sürdürülebilir kalkınma amaçları doğrultusunda toplumsal cinsiyet eşitliği ve eğitim gibi konularda OSD ve üyeleri önemli projeleri ve çalışmaları hayata geçirdi. İstihdamın öneminin yanı sıra kadın çalışanların ekonomimize katkı sağlamalarını da çok önemsiyoruz. Türkiye’nin sosyo-ekonomik anlamda gelişimi ve kadınların toplumdaki statülerinin iyileşmesi hayati bir öneme sahip. Kadınların ekonomiye katkısı otomotiv sanayinin sürdürülebilirlik açısından önemli gördüğü konuların başında geliyor. Kadın çalışan oranımız 2022 yılında 2021 yılına göre 2,3 puan artış gösterdi ve yüzde 12,3’e ulaştı. Mutlak değer olarak baktığımızda ise bu yüzde 21 gibi bir artışa denk geliyor. Aynı şekilde orta ve üst seviye yönetim kadrosunda çalışan kadın yöneticilerimizin sayısı da benzer şekilde bir artış gösterdi ve yüzde 16,2’ye ulaştı. 2021 yılında OSD üyeleri çalışan başına mesleki ve kişisel gelişimi hedefleyen ortalama 37 saat eğitim gerçekleştirdi.

NİTELİKLİ İŞ GÜCÜNÜN KORUNMASI VE GELİŞTİRİLMESİ…
Otomotiv sanayisinin en önemli rekabetçilik unsurlarından birisi olan nitelikli iş gücünün korunması ve geliştirilmesi büyük önem taşıyor. Türk sanayisinin en öncelikli konusu bu. Yetenek yönetimi ile nitelikli çalışanları sektöre kazandırmak, çalışanların performansını yükseltecek çalışma ortamları yaratmak, fırsat eşitliğini sağlamak ve insan kaynakları süreçlerini sürekli iyileştirmek OSD olarak insan kaynakları politikalarımızın öncelikleri.

Otomotiv Ana Sanayi Sürdürülebilirlik Raporu, diğer sanayi kolları için de örnek teşkil edecek. Dünya genelindeki otomotiv sektör temsilcisi dernekler nezdinde örnekleri çok sınırlı olan sürdürülebilirlik raporlarımızı Türkiye adına önemli bir adım olarak görüyoruz. Bu raporun, çok paydaşlı bir sektör olan otomotivi her yönüyle değerlendiren çok boyutlu bir referans olacağına inanıyorum.”

OSD raporlarının linki: https://www.osd.org.tr/kurumsal/surdurulebilirlik-raporlari

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir