Connect with us

Araştırma ve Raporlar

SEKTÖRLERİN ÜLKE EKONOMİSİNE ETKİ GÜCÜ ÖLÇÜLDÜ…

Türkiye İtibar Akademisi’nin (TİA) araştırmasına göre etki gücü en yüksek sektörler beyaz eşya, bankacılık ve akaryakıt. TİA Başkanı Ertan Acar, sektörlerin etki gücü ile markaların “algılanan değerleri ve itibarları” arasında doğru orantı olduğunu belirtti.

 

12 yıldır Türkiye İtibar Endeksi hazırlayan Türkiye İtibar Akademisi (TİA), sektörel etki (impact) araştırmasının sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Beykoz Üniversitesi’nin akademik desteği ve Bursa Teknik Üniversitesi’nin (BTÜ) raportörlüğüyle gerçekleşen araştırma sürecinde Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) örneklemindeki 26 bölge ve 72 ilde yaklaşık 15 bin kişiyle görüşülerek sektörlerin ülke ekonomisindeki etki gücü ölçüldü. Aralık 2022-Ocak 2023 tarihli araştırmada; beyaz eşya, bankacılık ve akaryakıt sektörlerinin etki gücü en yüksek sektörler olduğu belirlendi.

Ertan Acar- Türkiye İtibar Akademisi Başkanı 

ETKİ GÜCÜNÜ BELİRLEYEN FAKTÖRLER…
Sektörlerin etki gücü ile markaların “algılanan değerleri ve itibarları” arasında doğru orantı bulunduğunu belirten Türkiye İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar, elde ettikleri bulgulara ilişkin şunları söyledi: “Dijitalleşme ve teknolojiye önem veren, tüm iletişim kanallarında sağlıklı bir şekilde yer alan, reklam veren ve kamuoyu tarafından bilinirliği yüksek, güven duyulan ve itibarları görece diğer sektörlerdekilere göre yüksek markaların yer aldığı sektörlerin, kamuoyu tarafından da etkili sektörler olarak algılandığını gözlemledik. Marka iletişiminde başarılı ve doğru pazarlama organizasyonu kurarak marka mimarilerini doğru inşa eden şirketlerin yer aldığı sektörler, halkımız nezdinde ülke ekonomisindeki itici güç olarak düşünülüyor.”

 

TÜRKİYE İTİBAR AKADEMİSİ SEKTÖRLERİN ETKİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI

Sektör Etki Gücü Skoru  %
1.    Beyaz Eşya 83.3%
2.    Bankacılık 80.3%
3.    Akaryakıt 75.5%
4.    Ayakkabı ve Çanta 75.5%
5.    Kargo 72.1%
6.    Deterjan 71.9%
7.    Otomobil 66.1%
8.    Kişisel Bakım (Şampuan ve Saç Bakım Ürünü) 65.1%
9.    Küçük Ev Aletleri 64.5%
10.  Süt Ürünü 63.6%
11.  Kadın Giyim 63.4%
12.  Meyve Suyu veya Gazsız İçecek 63.3%
13.  Süpermarket 62.4%
14.  Peynir 62.4%
15.  Erkek Giyim 62.3%
16.  Holding 61.8%
17.  Kağıt Havlu ve Tuvalet kağıdı 60.9%
18.  Kot/Jean 60.1%
19.  Mobilya 59.4%
20.  Yatak 58.8%
21.  Ketçap/Salça 58.8%
22.  Kahve Zinciri 57.4%
23.  Bisküvi 57.3%
24.  Makarna 56.3%
25.  Bebek ve Çocuk Giyim Ürünleri 56.1%
26.  Şekerleme ve Çikolata 56.0%
27.  Özel Hastane 56.0%
28.  Kozmetik 53.9%
29.  Oto Lastiği 53.0%
30.  İç Giyim 51.6%
31.  Beyaz Et 50.8%
32.  Porselen ve Züccaciye Ürünü 50.6%
33.  İç ve Dış Cephe Boyası 49.4%
34.  Altın ve Mücevherat 48.8%
35.  Halı 47.8%
36.  Fast Food Yabancı 47.4%
37.  Özel Okul 47.4%
38.  Konserve 45.6%
39.  Ev Temizlik Malzemesi 45.4%
40.  Pizza Yabancı 43.3%
41.  Kırtasiye Ürünü 42.0%
42.  İnşaat 40.8%
43.  Vakıf Üniversiteleri 40.5%
44.  Restaurant 40.3%
45.  E Ticaret Sitesi 39.8%
46.  Fast Food Yerli 39.3%
47.  Yapı Market 38.8%
48.  Dijital Sipariş Platformu 36.3%
49.  Elektronik Perakende 35.4%
50.  Ahşap Parke ve Ahşap Kapı Ürünü 34.9%
51.  Sigorta 34.9%
52.  Ankastre 34.1%
53.  Pizza yerli 33.8%
54.  Akü 33.8%
55.  Oyuncak 30.3%
56.  Ev Tekstili 28.9%
57.  Enerji Dağıtım 28.0%
58.  Kripto Para Borsası 27.5%
59.  Lojistik 26.9%
60.  Gıda Takviyesi ve Vitamin 26.3%
61.  Şarküteri 23.1%
62.  Enerji Üretim 22.4%
63.  Ticari Araç 22.3%
64.  Vitrifiye ve Seramik 16.4%
65.  Araç Kiralama 16.1%
66.  Mutfak ve Banyo Tezgahı 14.4%

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir