
Türkiye İtibar Akademisi’nin (TİA) araştırmasına göre etki gücü en yüksek sektörler beyaz eşya, bankacılık ve akaryakıt. TİA Başkanı Ertan Acar, sektörlerin etki gücü ile markaların “algılanan değerleri ve itibarları” arasında doğru orantı olduğunu belirtti.
12 yıldır Türkiye İtibar Endeksi hazırlayan Türkiye İtibar Akademisi (TİA), sektörel etki (impact) araştırmasının sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Beykoz Üniversitesi’nin akademik desteği ve Bursa Teknik Üniversitesi’nin (BTÜ) raportörlüğüyle gerçekleşen araştırma sürecinde Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) örneklemindeki 26 bölge ve 72 ilde yaklaşık 15 bin kişiyle görüşülerek sektörlerin ülke ekonomisindeki etki gücü ölçüldü. Aralık 2022-Ocak 2023 tarihli araştırmada; beyaz eşya, bankacılık ve akaryakıt sektörlerinin etki gücü en yüksek sektörler olduğu belirlendi.

Ertan Acar- Türkiye İtibar Akademisi Başkanı
ETKİ GÜCÜNÜ BELİRLEYEN FAKTÖRLER…
Sektörlerin etki gücü ile markaların “algılanan değerleri ve itibarları” arasında doğru orantı bulunduğunu belirten Türkiye İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar, elde ettikleri bulgulara ilişkin şunları söyledi: “Dijitalleşme ve teknolojiye önem veren, tüm iletişim kanallarında sağlıklı bir şekilde yer alan, reklam veren ve kamuoyu tarafından bilinirliği yüksek, güven duyulan ve itibarları görece diğer sektörlerdekilere göre yüksek markaların yer aldığı sektörlerin, kamuoyu tarafından da etkili sektörler olarak algılandığını gözlemledik. Marka iletişiminde başarılı ve doğru pazarlama organizasyonu kurarak marka mimarilerini doğru inşa eden şirketlerin yer aldığı sektörler, halkımız nezdinde ülke ekonomisindeki itici güç olarak düşünülüyor.”
TÜRKİYE İTİBAR AKADEMİSİ SEKTÖRLERİN ETKİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI
Sektör |
Etki Gücü Skoru % |
1. Beyaz Eşya |
83.3% |
2. Bankacılık |
80.3% |
3. Akaryakıt |
75.5% |
4. Ayakkabı ve Çanta |
75.5% |
5. Kargo |
72.1% |
6. Deterjan |
71.9% |
7. Otomobil |
66.1% |
8. Kişisel Bakım (Şampuan ve Saç Bakım Ürünü) |
65.1% |
9. Küçük Ev Aletleri |
64.5% |
10. Süt Ürünü |
63.6% |
11. Kadın Giyim |
63.4% |
12. Meyve Suyu veya Gazsız İçecek |
63.3% |
13. Süpermarket |
62.4% |
14. Peynir |
62.4% |
15. Erkek Giyim |
62.3% |
16. Holding |
61.8% |
17. Kağıt Havlu ve Tuvalet kağıdı |
60.9% |
18. Kot/Jean |
60.1% |
19. Mobilya |
59.4% |
20. Yatak |
58.8% |
21. Ketçap/Salça |
58.8% |
22. Kahve Zinciri |
57.4% |
23. Bisküvi |
57.3% |
24. Makarna |
56.3% |
25. Bebek ve Çocuk Giyim Ürünleri |
56.1% |
26. Şekerleme ve Çikolata |
56.0% |
27. Özel Hastane |
56.0% |
28. Kozmetik |
53.9% |
29. Oto Lastiği |
53.0% |
30. İç Giyim |
51.6% |
31. Beyaz Et |
50.8% |
32. Porselen ve Züccaciye Ürünü |
50.6% |
33. İç ve Dış Cephe Boyası |
49.4% |
34. Altın ve Mücevherat |
48.8% |
35. Halı |
47.8% |
36. Fast Food Yabancı |
47.4% |
37. Özel Okul |
47.4% |
38. Konserve |
45.6% |
39. Ev Temizlik Malzemesi |
45.4% |
40. Pizza Yabancı |
43.3% |
41. Kırtasiye Ürünü |
42.0% |
42. İnşaat |
40.8% |
43. Vakıf Üniversiteleri |
40.5% |
44. Restaurant |
40.3% |
45. E Ticaret Sitesi |
39.8% |
46. Fast Food Yerli |
39.3% |
47. Yapı Market |
38.8% |
48. Dijital Sipariş Platformu |
36.3% |
49. Elektronik Perakende |
35.4% |
50. Ahşap Parke ve Ahşap Kapı Ürünü |
34.9% |
51. Sigorta |
34.9% |
52. Ankastre |
34.1% |
53. Pizza yerli |
33.8% |
54. Akü |
33.8% |
55. Oyuncak |
30.3% |
56. Ev Tekstili |
28.9% |
57. Enerji Dağıtım |
28.0% |
58. Kripto Para Borsası |
27.5% |
59. Lojistik |
26.9% |
60. Gıda Takviyesi ve Vitamin |
26.3% |
61. Şarküteri |
23.1% |
62. Enerji Üretim |
22.4% |
63. Ticari Araç |
22.3% |
64. Vitrifiye ve Seramik |
16.4% |
65. Araç Kiralama |
16.1% |
66. Mutfak ve Banyo Tezgahı |
14.4% |