Connect with us

Finans & Ekonomi

“OTOMOTİVDE DÜNYADAKİ BÜYÜMEYİ NEDEN YAKALAYAMIYORUZ?”

Dünya ve Avrupa’daki araç üretiminin giderek Covid-19 pandemisi öncesine yaklaştığını, ancak Türkiye’de 2017 yılında 1,7 milyona ulaşan üretim sayısının tahminen 2023’te 1,3 milyonun gerisinde kalacağını belirten TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, “Bu tablo esasında hepimizin, otomotivde yer alan paydaşların ve şirketlerin önünde bulundurması gereken ve ‘neden dünyadaki büyümeyi yakalayamıyoruz’ diye kendimizi sorgulamamız gereken bir tablo.” dedi.

 

44’üncü Olağan Genel Kurul’da iki yıldır üstlendiği Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine yeniden seçilen Albert Saydam “Dünyada ve Avrupa’da araç üretimi Covid-19 pandemisi öncesi rakamlarına gittikçe yaklaşıyor. Türkiye’ye bakıldığında ise ne yazık ki tablo bu kadar olumlu değil. 2022’yi üretimde dünyada 13’üncü, satışta da 18’inci olarak kapattık. 2023 tahminleri ise uluslararası raporlarda bir sıra gerileyeceğimiz yönünde. Bir sıra gerileyeceğiz derken önümüzdeki ülkeler Kanada, Endonezya, Fransa ve İspanya.” dedi.

Albert Saydam- Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı

“2023’TE 1,3 MİLYONUN GERİSİNDE KALACAĞIZ”
Hem TAYSAD hem de OSD’nin (Otomotiv Sanayii Derneği) ilk 10’da yer almayı hedeflediğini ve “bu hedefin karşılığının 2,3 milyon adetlik araç üretimi” olduğunu belirten Saydam şunları söyledi: “2017’de 1,7 milyonu yakalamıştık, bu sene ise üretimimiz 1,3 milyon adedin gerisinde kalacak gibi görünüyor. Bu tablo esasında hepimizin, otomotivde yer alan paydaşların ve şirketlerin önünde bulundurması gereken ve ‘neden dünyadaki büyümeyi yakalayamıyoruz’ diye kendimizi sorgulamamız gereken bir tablo.”

“İHRACAT ŞAMPİYONLUĞUNU GERİ ALACAĞIZ”
Saydam, dernek üyelerinin ihracat performansına ilişkin de şu bilgileri aktardı: “2017’deki en fazla araç üretimi olduğu dönemde yüzde 34’ü tedarik sanayi olmak üzere 29 milyar dolarlık bir ihracatımız vardı. 2022’de tedarik sanayinin oranını yüzde 42’ye çıkardık. 2023’deki hedefimiz yüzde 44’ün üzerine çıkarak toplam otomotiv ihracatını 35 milyar doların üzerine taşımak ve bir sene için kimya endüstrisine emanet etmiş olduğumuz şampiyonluğu bu sene geri almak. İlk 2 ayda açık ara ile liderliği geri almış durumdayız.”

TAYSAD YENİ YÖNETİM KURULU…
Saydam başkanlığındaki TAYSAD’ın yeni yönetim kurulu şu isimlerden oluşuyor: Yakup Birinci (Birinci Otomotiv), Berke Ercan (Cavo Otomotiv), Lokman Yamantürk (Parsan Makine), Şekib Avdagiç (Avitaş) Atacan Güner (Assan Hanil), Osman Sever (Ditaş), Ahu Büyükkuşoğlu (Farplas), Taner Karslıoğlu (Feka), Fatih Uysal (Norm Cıvata) ve Hakan Konak (Toyota Boshoku)

TAYSAD BAŞARI ÖDÜLLERİ…
Toplantıda TAYSAD Başarı Ödülleri de sahiplerini buldu. “En fazla ihracat yapan üyeler” kategorisisinde Bosch birinci, CMS Jant ikinci, Tırsan Treyler üçüncü; “İhracatını en fazla artıran üyeler” kategorisinde Döksan Basınçlı Döküm birinci, GKN Sinter ikinci, Freudenberg üçüncü; “Patent” kategorisinde Tırsan Treyler birinci, Vestel Elektronik ikinci, Bosch üçüncü; TAYSAD tarafından organize edilen eğitimlere en çok katılım sağlama kategorisinde de Mutlu Akü birinci, Tekkan Plastik ikinci ve Pimsa Otomotiv üçüncü oldu.

TAYSAD’ın başlattığı “Fırsatı Eşitle Yeteneği Çeşitle” isimli sosyal sorumluluk projesi kategorisinde, sahasındaki kadın istihdamını en çok artıran Teknorot’a da sertifikası takdim edildi.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir