“2021 yılında Avrupa Birliği’nde (AB) yüzde 3 büyüme gösteren doğrudan satış sektörünün Türkiye’de bir önceki yıla kıyasla yüzde 24,4 artışla 3,5 milyar TL ciro yaptığını” açıklayan Doğrudan Satış Derneği (DSD) Başkanı Ediz Haksal, “2022’de 2021’in istatistiklerini koruduklarını” belirterek 2023’te çift haneli büyüme öngördüklerini kaydetti. Önümüzdeki dönemde Z kuşağına yoğunlaşacaklarını söyleyen Haksal, “Z kuşağı kendi işinin sahibi olmayı, çalışma saatlerini kendi ayarlamayı çok önemsiyor.” dedi.
Üye şirketler Amway, Avon, Farmasi, Forever, Herbalife Nutrition, Huncalife, Kyäni, LR Health & Beauty, Oriflame ve Tupperware genel müdürlerinin katılımıyla gerçekleşen Doğrudan Satış Derneği’nin (DSD) toplantısında sektörle ilgili öngörüler ve gelecek yıl beklentisi konuşuldu.
SEKTÖRÜN GLOBAL BÜYÜKLÜĞÜ 186 MİLYAR DOLAR
28 yıldır faaliyet gösteren DSD’nin sektör temsilcileri buluşmasında “Mikro girişimciliğin yükselişinin, Covid-19 pandemisi döneminde artan esnek çalışma talebinin ve ek gelir arayışının” doğrudan satış sektörünün istikrarlı büyümesini sağladığını söyleyen DSD Başkanı Ediz Haksal, “sektörün 2022 yılında dünya genelinde 186 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını ve 128 milyona yükselen girişimci sayısıyla yüzde 1,5 oranında büyüdüğünü” kaydetti.
Üye şirketler Amway, Avon, Farmasi, Forever, Herbalife Nutrition, Huncalife, Kyäni, LR Health & Beauty, Oriflame, Tupperware genel müdürlerinin katılımıyla gerçekleşen Doğrudan Satış Derneği’nin (DSD) toplantısında sektörle ilgili öngörüler ve gelecek yıl beklentisi konuşuldu.
2023’TE ÇİFT HANELİ BÖYÜME ÖNGÖRÜLÜYOR
DSD’nin düzenlediği konferansta “Doğrudan satış sektörü Avrupa Birliği’nde (AB) 2021 yılında yüzde 3 büyüme göstermişken Türkiye’de ciro bazlı büyüme bir önceki yıla kıyasla yüzde 24,4 artarak 2021 yılında 3,5 milyar TL’ye ulaştı.” bilgisini aktaran Haksal, “hedefleri doğrultusunda 2022’de geçen yılın istatistiklerini koruduğunu vurguladığı sektörün 2023’te çift haneli büyüyeceğini öngördüklerini”, “doğrudan satıştaki toplam harcama artışının yüzde 35’inin wellness (zindelik), yüzde 25’inin kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, yüzde 16’sının ise ev alet ve gereçlerinden geldiğini” açıkladı.
“2030’DA DOĞRUDAN SATICI SAYISI 10 MİLYONA ULAŞACAK”
Haksal, uzun vadeli hedeflerine ilişkin şunları dile getirdi: “Her yıl çift haneli büyüme rakamlarını yakalıyoruz. Bu durumun 2030 yılına kadar da sürmesini bekliyoruz. Ayrıca; 2030 yılı itibarıyla 10 milyon doğrudan satıcı yani mikro girişimciye ulaşacağız. Sektör olarak adaptasyona, çağı yakalamaya büyük önem veriyoruz. Mikro girişimcilerimiz ve tüketicilerimizin bir adım ilerisinde olabilmek çok önemli. İnternet üzerinden alışveriş sektörümüz için de büyük bir güç, bu alana daha çok yatırım gündemimizde. Ancak internet satışları doğrudan satışın ana kolu olan sosyal satışı olumsuz etkilemeyecektir. Tüketicilerin arkadaş tavsiyesine biçtiği değer hâlâ çok yüksek, bu durum sürdüğü müddetçe sosyal satış varlığını koruyacak.”
“2021 yılında Avrupa Birliği’nde (AB) yüzde 3 büyüme gösteren doğrudan satış sektörünün Türkiye’de bir önceki yıla kıyasla yüzde 24,4 artışla 3,5 milyar TL ciro yaptığını” açıklayan Doğrudan Satış Derneği (DSD) Başkanı Ediz Haksal, “2022’de 2021’in istatistiklerini koruduklarını” belirterek 2023’te çift haneli büyüme öngördüklerini kaydetti.
“Z KUŞAĞI, KENDİ İŞİNİN SAHİBİ OLMAYI ÖNEMSİYOR”
Doğrudan satış yapanları “yalnızca bir satış temsilcisi değil mikro girişimci” diye niteleyen Haksal, önümüzdeki dönemde Z kuşağına yoğunlaşacaklarını ifade etti ve bunu şöyle gerekçelendirdi: “Z kuşağı kendi işinin sahibi olmayı, çalışma saatlerini kendi ayarlamayı çok önemsiyor. Bizim mikro girişimci tanımımızla da çok uyumlu olan bu beklentileri bir araya getirmeyi hedefliyoruz. Z kuşağı geleceğinin mikro girişimcileri olacak, onları daha iyi anlamayı ve birlikte bir yol haritası çizmeyi önemsiyoruz.”
“DOĞRUDAN SATIŞ TEMSİLCİLEİRİNİN YÜZDE 70’İ KADIN”
Sektörde istihdam edilen doğrudan satış temsilcilerinin yüzde 70’inin kadın olduğuna dikkat çeken Haksal, “Doğrudan satış sektöründe dünyada yaklaşık 128 milyon, Türkiye’de ise 1,5 milyon serbest girişimci bulunuyor. Kadın girişimcilerin desteklenmesini, bu alanı bir kariyer planı olarak görmelerini ve kendilerini bu sektörde geliştirmelerini çok önemsiyoruz.” dedi.