
Basım sektörünün “yerel düşünmeyi bırakarak Avrupa ülkelerini hedeflemesi gerektiğini” ifade eden Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz; Türkiye’nin “ciddi maliyet avantajı, esnek üretim kabiliyeti, yetişmiş insan gücü ve pazara yakınlığı dolayısıyla” Avrupa’dan çok daha fazla pay alabilecek konumda olduğunu belirtti. Öz, “teknolojinin, rekabetin ve dünyanın geldiği nokta göz önünde bulundurulduğunda, işletmelerin ihtiyaçları doğrultusunda yatırım yapmalarının zaruri olduğunu” söyledi.
Dijital baskı makineleri sektöründe Xerox, Epson, Efi, Sutec ve Kongsberg markalarını temsil eden Lidya Grup’un Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, “Basım sektörümüz; bilgi birikimi, tecrübesi, yetişmiş insan kaynağı, teknolojik makine parkı gibi birçok artısı ile global ölçekte ciddi bir potansiyele sahip. Hemen yanımızdaki Avrupa ülkeleri ortalama iki günde ürün gönderebileceğimiz büyük bir pazar. Avrupa ülkelerinin istediği üretimlerin hemen hemen hepsi birebir ülkemizde yapılabilir ve ciddi fırsatların bulduğu Avrupa pazarlarına sektörümüz çok rahatlıkla girilebilir. Türkiye basım sektörü artık Avrupa’ya açılmalıdır.” dedi.

Bekir Öz- Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı
“HERKES ONLINE SATIŞA GİRMELİ”
Baskı sektörünün global ölçekte 800 milyar dolar, Türkiye’de ise yaklaşık 9 milyar dolar büyüklüğe sahip olduğuna işaret eden ve “Türkiye için en büyük fırsat, Avrupa’ya ürün sağlayıcı olabilme konumudur ve bu pazarın potansiyeli de oldukça yüksektir.” tespitini ortaya koyan Öz, ardından şu öneriyi dile getirdi: “Bunun daha iyi değerlendirilmesi ve özellikle online satışa herkesin girmesi gereklidir. Firmalar, bugün online pazara girmeseler de, yarın girmek zorundadırlar. Çünkü, bu bir fırsattır ve online satış ile Avrupa ülkeleri rahatlıkla ulaşılabilecek yanı başımızda yer alan bir pazardır. Firmalara tavsiye olarak, işletmelerindeki iş süreçlerini etkin ve verimli bir şekilde yönetmeleri, nitelikli insan kaynağını elde tutmaya çalışmaları, finansman muhasebesini daha iyi yapmaları ve Avrupa pazarlarına yoğunlaşmaları gibi maddeleri söyleyebiliriz.”
“ŞARTLAR YATIRIMA ZORLUYOR”
2023 yılını “Seçim öncesi piyasaların biraz daha rahatlayacağını umut ediyoruz. Özellikle, finansman kaynaklarının daha ulaşılabilir olmasını bekliyoruz. Şuan piyasalara finansman sağlanıyor ve yeni finansal paketlerin çıkacağı öngörülüyor. Kısaca, firmamız ve sektörümüz açısından gelecek yılın, bu yıldan daha başarılı bir yıl olabileceğini söyleyebiliriz. Tabi burada global faktörlerin yakından izlenmesi de gerekiyor ki, enerji maliyetleri, Rusya-Ukrayna savaşı, dünya genelindeki enflasyonun seyri gibi durumlar, ülkelerin ve sektörlerin gelecek yıla ilişkin planlarını ve hedeflerini değiştirebilir.” ifadeleriyle değerlendiren Bekir Öz, “hem teknolojinin, hem rekabetin, hem de dünyanın geldiği nokta göz önüne alındığında, işletmelerin ihtiyaçları doğrultusunda yatırım yapmalarının zaruri olduğunu” kaydetti.

Lidya Grup Dijital Deneyim ve Eğitim Merkezi
“2023’TE DOLAR BAZINDA 2 KAT BÜYÜMEYİ HEDEFLİYORUZ”
Öz, temsil ettikleri Xerox, Epson, Efi, Sutec ve Kongsberg markalarıyla yürüttükleri faaliyetler ve hedeflerine ilişkin şunları anlattı: “Ülkemizde ilk ve tek olarak bugüne kadar müşterilerimize 120 milyon doların üzerinde proje finansmanı sağlayarak, müşterilerimizi ve sektörümüzü büyütmenin gururunu taşıyoruz. Temsil ettiğimiz markalar, bilgi birikimimiz, tecrübemiz, organizasyon yapımız ve finansal gücümüzle ülkemizin ve EMEA bölgesinin lider firmasıyız ve 2023’te dolar bazında 2 kat büyümeyi hedefliyoruz. Bu büyümede, gelecek yıl yapacağımız ilave yatırımlarımızla birlikte, Birleşik Krallık’ta açtığımız Lydia Digital Ltd. tesisimiz ve Başakşehir’de konumlanan Dijital Deneyim ve Eğitim Üssümüzün büyük rolleri olacak. Dijital baskı sektöründe global bir şirket olma yolunda ilerliyoruz.”