
İlk altı aydaki tabloya göre 2022 yılında dijital pazarlama sektörünün 2-2,5 kat büyüyeceğinin öngörüldüğünü açıklayan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, hem takipçi kitlesinden hem de dijital reklam yöntemlerinden faydalanan markaların özellikle video içerikleriyle ön plana çıktığını ifade etti.

Yasin Kaplan- Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu
Evlere kapanılan Covid-19 pandemisi sürecinde züccaciyeden eğitime gayrimenkulden sağlığa kadar pek çok sektördeki binlerce markanın “içine düşülen krizden çıkış yolu görerek” tanıştığı dijital pazarlamadaki büyüme ivmesi devam ediyor.
“INFLUENCER MARKETİNG ÇALIŞMALARI HIZ KAZANDI”
Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, 2022 yılı başından itibaren dijital reklam harcamalarının yükselişe geçtiğini kaydetti. Markaların influencer marketing çalışmalarına hız verdiklerini açıklayan Kaplan, “İlk 6 aydan edindiğimiz izlenime göre sektörün 2022 yılında 2-2,5 kat büyüyeceği öngörülüyor. 2022 yılının ilk yarısında reklam verenlerin ağırlıkla Tiktok ve İnstagram Reels gibi kanallara ilginin arttığını gözlemliyoruz.” dedi.
“VİDEO İÇERİKLERİ ÖN PLANA ÇIKTI”
Hem takipçi kitlesinden hem de dijital reklam yöntemlerinden faydalanan markaların özellikle video içerikleriyle ön plana çıktığını ifade eden Kaplan, şunları söyledi: “Yılın ilk altı ayında İnstagram Reels ve Tiktok kanalları kullanılarak hedef kitleye ulaşmak amaçlandı. Hedef kitlesi 12-22 yaş grubu olan markalar Tiktok’un geliştirilmiş reklam panellerinden faydalanıyorlar. Diğer mecralara göre Tiktok’un markalara en önemli faydası dönüşümlerin ölçülebilir olması. Dönüşüm optimizasyonu ile reklamların takip edilebilir bir teknolojiye sahip. Bu da birçok marka için önemli bir avantaj sağlıyor. Youtube reklamcılığında ise özellikle atlanamayan reklamların akıllı TV’lerde yayınlanmasıyla, atlanamayan reklamların geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 38 arttığını gözlemliyoruz.”