Connect with us

Finans & Ekonomi

2021 MEDYA VE REKLAM YATIRIMLARI 22 MİLYAR 811 MİLYON TL…

Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre 2021 yılında Türkiye’de Rapora göre; Türkiye’de 16 milyar 953 milyon TL medya ve 5 milyar 858 milyon TL reklam yatırımı gerçekleşti.

 

2021 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu; Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı.

TÜRKİYE’NİN 42 ÜLKE ARASINDAKİ PAYI YÜZDE 0,47
Araştırma kapsamında yer alan 42 ülkedeki medya yatırımları bir önceki yıla oranla yüzde 28,69 büyürken, Türkiye’nin bu hacim içerisindeki payı yüzde 0,47. Dijital medya yatırımlarının geleneksel medya yatırımlarına oranında Türkiye, 42 pazar içinde 5’inci sıraya yükseldi. Hesaplamalara göre, Türkiye’deki medya yatırımları, GSYH’daki (Gayri Safi Yurt İçi Hasıla) oranını 2’ye katlayacak potansiyele sahip.

RAPORDAN DETAYLAR…
2021’de en büyük reklam yatırımları perakende, yayıncılık ve bilgi teknolojilerinde hayat bulurken; bilgi teknolojileri, otomotiv ve turizm sektörlerinde ciddi miktarda artı.

7 milyar 190 milyon TL tutarla Türkiye’deki medya yatırımları içerisinde yüzde 42,41 payı bulunan TV medya yatırımlarında 2020’ya nazaran yüzde 43,65 artış meydana geldi.
2021’in ilk yarısındaki yüzde 54’lük rekor büyümenin baz etkisi ikinci yarıya taşındı.

2021 yılı itibariyle, dijital medya yatırımları dijital partner ve direkt satın alma diye iki ana başlıkta raporlanıyor. Dijital partnerler; marka yaratan, marka değerini koruyan ve büyüten organize medya sektörü, direkt satın alma ise bazı e-ticaret firmaları, KOBİ’ler, oyun siteleri gibi kendi imkanlarıyla yatırım ve işlem yapan kuruluşları tanımlanıyor. Dijital partnerlerle yapılan yatırımlar yüzde 46,7 payla 7 milyar 924 milyon TL; direkt satın almayla gerçekleşen medya yatırımları da 10 milyar 943 milyon TL oldu. Dijitalleşmenin, Covid-19 salgınının görülmeye başlandığı Mart 2020’de hız kazandığı ve 2021’de de bu etkinin devam ettiği gözlemlendi.

Sosyal medyanın 2021 yılında gerçekleşen dijital medya yatırımları içerisindeki payı yüzde 60,5 ölçüldü.

Dijital medya yatırımlarının yüzde 73’ü mobil, yüzde 27’si ise PC üzerinden kitlelere ulaştı. Web sayfası trafiğinin yüzde 70’i mobil telefonlar üzerinden gerçekleşti.

Türkiye’de sosyal medya kullanıcı sayısı 69 milyona ulaştı. Reklamverenler bu mecralardaki yatırımlarını artırma kararı aldı. Dolayısıyla yüzde 60,49 payla sosyal medya kanalları mobil medya yatırımlarında ilk sırada yer aldı.

Türkiye’deki medya yatırımlarından yüzde 5,6’lık pay alan açık havanın 2021 cirosu 946 milyon TL. 2020’iyle kıyaslandığında yüzde 34,58 artış var.

Raporun detayları şu adreste: http://rd.org.tr/Assets/uploads/6ac5fc0a-f3c9-4564-bb1f-102ddc579341.pdf

 

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir