Finans & Ekonomi
“HER ÜLKEYE E –İHRACAT FIRSATI VAR”
Son bir yılda yüzde 200 büyüyen e-ihracatta KOBİ ve küçük ölçekli işletmelerin payının yüzde 35’e yükseldiğine dikkat çeken TOBB E-ticaret Meclis Üyesi ve Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, “artık her ölçekten firma ve bireysel satıcının, e-ihracat üzerinden dünyaya satış yaparak kur farkını avantaja çevirebildiğini” söyledi: “Sınır ötesi ticarette Türk ürünlerinin kalite algısı da çok yüksek. Avrupa, Amerika ve Asya başta olmak üzere tüm kıtalara Türk ürünleri e-ihracat yoluyla ulaştırılıyor.” İnternet kanalıyla gerçekleşen yurt dışı satışında KDV hariç fatura tutarı 15 bin Euro’dan az ve malın ağırlığı 300 kilogramdan hafif ise bu e-ihracat türüne “mikro ihracat” denildiği bilgisini aktaran Çiğdemli, “İster KOBİ düzeyinde bir üretici olarak, isterseniz bireysel satıcı olarak, yani şahıs şirketi kurarak internet üzerinden mikro ihracat yapabilirsiniz.” dedi.
2021’in e-ihracat yılı olduğunu belirten Çiğdemli, “firmalarda e-ihracatla ürünlerini yurt dışına Türkiye’dekinden çok daha yüksek fiyatlara satabilecekleri konusunda bir bilinç oluştuğunun” altını çizdi: “Büyümede kur farklılıklarının da etkisi olmakla beraber, ödeme sistemlerinin çeşitlenmesi ve kargo operasyonlarının büyümesi de büyük oranda katkı sağladı. Bir de şu var, dünyada e-ticaret büyüdükçe, doğru orantılı olarak e-ihracat da büyüyor. Dünya artık ticari anlamda sınırların kalktığı bir aşamada. Ticimax Akademi bünyesinde KOBİ’lerimize ve bireysel satıcılara yönelik ücretsiz eğitimler vererek, sektöre katılımı artırmayı hedefliyoruz.”
“KONTEYNER KRİZİ YENİ ÇÖZÜM YOLLARIYLA AŞILDI”
Kargo firmalarının 2021’de baş gösteren konteyner sorununu yeni çözüm yollarıyla aşmayı başardığını ifade eden Çiğdemli, şunları söyledi: “Yolcu uçaklarıyla gönderim yapmaya başlayan firmalar oldu mesela. Sektör bu sorunlardan çok etkilenmedi diyebiliriz. E-ihracatta KOBİ ve küçük ölçekli işletmelerin payı şu an yüzde 35 seviyesinde. 2022’de bu oranın da yukarı doğru bir grafik çizeceğini öngörüyoruz. Yurt dışına en çok satılan ürünler tesettür giyim, giyim, moda ürünleri, el işçiliği ürünleri, çanta, ayakkabı, oyuncak, av-kamp malzemeleri ve kısmi olarak da gıda ürünleri oldu. Özellikle Ortadoğu ülkeleri gıda alıyor Türkiye’den.”
“100 ÜLKEDE SUNUCULARIMIZ VAR”
E-ihracat için her ürün kategorisinde ve her ülkede fırsat olduğunun altını çizen Çiğdemli, konu hakkında şu bilgileri aktardı: “Ortadoğu, Avrupa ülkeleri ve ABD başta gelmekle beraber Çin de bu anlamda Türkiye için çok önemli bir pazar haline gelmeye başladı. Çin’de büyüyen üst-orta sınıf özellikle kaliteli ürün almaya çok meraklı. Çin’de de büyük bir fırsat var. Her şey satılabilir Çin’e. Ne kadar iyi bir siteniz olursanız olun, bulunduğunuz ülkenin dışında bir ülkede görünür olmak zordur. Çünkü Google sizi kendi ülkeniz dışındaki aramalarda üst sıralara çıkarmaz. Biz bu sorunu farklı sunucular kullanarak aşıyoruz. Yaptığımız iş birlikleri ile birlikte 100 ayrı ülkede sunucularımız var. Bu şekilde tüm ülkelerdeki Google aramalarında site üst sıralara kolaylıkla yükselebiliyor. Ticimax olarak mikro ihracat yapmak isteyen firmalar için BÜDOTEK Boğaziçi Üniversitesi Teknoparkı’nda Ar-Ge merkezimizde geliştirdiğimiz çok sayıda e-ihracat modülüyle birçok çözüm sunuyoruz. E-ihracat modülleri ile doğru ülkeye doğru ürünün satılabilmesi, dil ve ödeme seçenekleri farklılığından kaynaklı sorunların çözülebilmesini sağlıyoruz.”
“2021’DE E-İHRACATLA EN ÇOK TÜRKÇE KİTAP SATILDI”
Çiğdemli, e-ticaretle yurt dışına en çok tesettür giyim, giyim, moda ürünleri, el işçiliği ürünleri, çanta, ayakkabı, oyuncak, av-kamp malzemeleri ve kısmi olarak da gıda ürünleri satıldığını kaydetti: “Özellikle Ortadoğu ülkeleri gıda alıyor Türkiye’den. 2021’in yıldızı ise kitap oldu. En çok Türkçe kitap satıldı. Biz 12 bine yakın e-ticaret sitesine altyapı sağlıyoruz. Bunların içinde 2021’de yurtdışına en çok satış gerçekleştiren firma bir kitapçı. Avrupa’da yaşayan Türklere Türkçe kitap satıyor. Ayda 150 bin euroluk kitap satışı gerçekleştiriyor Avrupa’ya. İşi o kadar büyüdü ki operasyonları daha iyi yönetebilmek adına kendi kargo firmasını da kurdu.”
MİKRO İHRACATIN AVANTAJLARI…
Çiğdemli, e-ihracat operasyonlarının büyük bölümünü kapsayan mikro ihracatın avantajlarını da şöyle anlattı: “İnternet üzerinden yurt dışına yapılan bir satışta (e-ihracat), KDV hariç fatura tutarı 15 bin Euro’dan az ve satışa konu olan malların ağırlığı 300 kilogramdan hafif ise, bu e-ihracat türüne mikro ihracat diyoruz. Yani mikro ihracat (bir diğer adıyla hızlı kargo yoluyla ihracat), bildiğimiz şirketler arası toptan ihracattan farklı olarak aslında son tüketiciye yapılan satışları kapsar. İster KOBİ düzeyinde bir üretici olarak, isterseniz bireysel satıcı olarak, yani şahıs şirketi kurarak internet üzerinden mikro ihracat yapabilirsiniz. Dünyada 196 ülke var. Gerek web siteniz üzerinden, gerek Amazon, Alibaba, Rakuten, Etsy, eBay gibi global pazaryerleri üzerinden istediğiniz ülkeye satış gerçekleştirebilirsiniz. Kendi fabrikada veya atölyede ürettiğiniz ürünleri de satabilirsiniz, evde ürettiğiniz ürünleri de satabilirsiniz, al-sat da yapabilirsiniz. Mesela bir KOBİ’nin ürettiği tencereyi internet üzerinden Almanya’da bir ev hanımına satması da mikro ihracata girer, bir esnafın toptancıdan aldığı bir yedek parçayı Japonya’daki bir müşteriye satması da mikro ihracata girer, evde yaptığınız bir bez bebeği Kanada’da bir müşteriye satmanız da mikro ihracata girer.”
Benzer Haberler
-
TÜİK’E GÖRE ENFLASYON YÜZDE 50’NİN ALTINA DEMİRLEDİ…
-
KOBİ’LERDE REKABET VE DİRENÇ İÇİN DİJİTALLEŞME ŞART…
-
TÜRK TIPÇILAR BULDU: DAMAR SERTLİĞİ OLUŞUMUNDA PARAZİT ETKİSİ
-
TÜİK’E GÖRE ENFLASYON YÜZDE 50’NİN ALTINA İNDİ…
-
GENÇLER “HAYATLARINDAKİ KONTROL HİSSİNİ” KAYBEDİYOR…
-
FAİZ VE ENFLASYONDAKİ SEYİR KÜRESEL EKONOMİYİ NASIL ETKİLİYOR?