Connect with us

Finans & Ekonomi

GELECEĞİ İNOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK BELİRLEYECEK…

GOOINN tarafından 2021 yılı için hazırlanan “İnovasyon ve Girişimcilik Raporu’nda, “işletmelerin başarı kaydetmelerinde ve hayatta kalabilmelerinde” bu iki alandaki faaliyetlerin çok önemli bir yere sahip olduğu belirtildi. Ayrıca Birleşmiş Milletlerce (BM) belirlenen 17 Kalkınma Hedefi’nin sosyal inovasyon çalışmalarındaki rolüne dikkat çekildi.

 

 

“İnovasyon ile girişimciliğin bilimsel ve rasyonel yönetilmesinde” firmalara çözüm ortaklıkları yapan GOOINN’in kurucusu Yavuz Çingitaş, hazırladıkları 2021 İnovasyan ve Girişimcilik Raporu’nda “inovasyonun, girişimciliğin, kullanılan metodolojilerin ve kurum içi girişimciliğin ne olduğunu; inovasyon türleri ile dünyada ve Türkiye’deki inovasyona bakış açısını” ortaya koyduklarını ifade etti.

STRATEJİLER, AYRILAN BÜTÇELER VE KULLANILAN TEKNOLOJİLER…
Çingitaş, geniş kapsamlı rapordaki verilerin toplandığı araştırma sürecinde Türkiye’deki şirket ve girişimlerde inovasyon faaliyetleriyle ilgilenen yetkili kişilerle görüşerek “hangi stratejilerin izlendiğini, önem seviyesini, ayrılan bütçeyi, finansal kaynakları, kullanılan teknolojileri ve çalışmaların kimlerce yürütüldüğünü ve rol oynayan faktörleri” irdelediklerini söyledi.

Yavuz Çingitaş-GOOINN’in Kurucusu

“REKABET GÜCÜNÜN ARTIRILMASI İÇİN KAYNAK OLACAK”
Ayrıca inovasyon ihtiyacını belirleyen faktörleri, şirket içinde bu alandaki faaliyetlere katkı sağlayan departmanları ve konuya dair insan kaynakları politikalarını ayrıntılarıyla incelediklerini belirten Çingitaş, “Şirketler ve girişimlerde inovasyon kültürü çalışanlar gözünden değerlendirilmiştir. İnovatif yaklaşımlara ve girişimcilik kültürüne rehber olacak bu araştırma raporu, şirketler, ülkeler ve hükümetlerin ulusal ve uluslararası pazarda rekabet güçlerini arttırmaları için kaynak olacaktır.” dedi.

“GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YENİLİĞİN ÖNCÜSÜ”
Girişimciliği, “ihtiyaç veya problemlerin giderilmesine yönelik fikirlerin ekonomik değere dönüştürülmesi” diye tanımlayan Çingitaş şunları dile getirdi: “Girişimcilik ve inovasyon, küreselleşmenin etkisi ile daha da önemli bir noktaya ulaşmıştır. Küreselleşmeyle rekabette sınırlar kalktığından rekabet avantajı oluşturabilmek veya rekabette üstünlük sağlayabilmek için girişimcilik faaliyetleri kilit rol oynamaktadır. Girişimcilik ve inovasyon yeniliğin öncüsü olarak görünmektedir. Araştırmamızın amacı ise bu yeniliğin öncüsü olan faaliyetlerin Türkiye’deki durumunu ortaya çıkarmak ve sisteme değer katarak inovasyon faaliyetlerinde bulunan firma ve girişimlere katkı sağlamaktır.”

GELECEKTE VAR OLABİLMENİN YOLU İNOVASYON
Gelecekte var ve güçlü olabilmenin “değişen dünya trendlerini anlamaktan geçtiğinin” vurgulandığı GOOINN’in “2021 İnovasyon ve Girişimcilik Raporu’nda” şöyle denildi: “Temelde inovasyon kavramı pazarda oluşan ihtiyaçları karşılayan, rekabet gücünü artıran, farklılık ve değer yaratan ürün ya da hizmetlerin ortaya konulması olarak tanımlanmaktadır. Ürün inovasyonu ve iş süreci inovasyonu olarak iki ana inovasyon türü bulunmaktadır. Ürün inovasyonu ürün veya hizmetler için yapılan inovasyon faaliyetlerinden bahsederken, iş süreci inovasyonu süreçler üzerinde yapılan yenilikçi çalışmaları açıklamaktadır. Ayrıca ürün/hizmet ve iş süreci inovasyonundan farklı olarak deneyimsel inovasyondan yönetimsel inovasyona kadar birçok farklı türleri de bulunmaktadır. Tasarım odaklı düşünme ile insanının merkeze alınması hedeflenmektedir. Bunun yanında; kurumiçi girişimcilik süreci içerisinde şirket çalışanlarının becerileri, şirketlerin iş ve inovasyon stratejisine ve hedeflerine katkıda bulunacak şekilde kullanılması beklenmektedir.

BAŞARIYA GİDEN YOLDA BEŞ TEMEL FAKTÖR
Raporda, inovasyon odaklı çalışmalarda göz ardı edilmemesi gereken beş temel hususa işaret edildi: ““Bu 5 temel faktörden ilki şirket içerisindeki tüm organizasyon yapısında inovasyon kültürü yaratıldığı takdirde ticari bir fayda sağlanacak olmasıdır. İkincisi ise, inovasyon süreçleri kurumsal bir stratejinin parçası olduğunda en iyi sonucu verecektir. Üçüncüsü müşteriler ile problemlerin doğrulanması inovasyon fırsatlarının belirlenmesinde önemli rol oynar. Dördüncüsü karşılaşılan engellerin ve zorlukların en optimal bir şekilde aşılmasıdır. Beşincisi ise yeni teknoloji yatırımlarının olması gerekliliğidir.”

TÜRKİYE’DEKİ DURUM…
Türkiye’de vergi muafiyetleri ve mali teşviklerle bu alandaki yatırımların desteklendiği bilgisi aktarılan raporda; OECD ülkeleri ortalamasına nazaran düşük olsa da, “inovasyon ekosistemini ve KOBİ’lerin inovasyon yönetimi kapasitelerini geliştirmek için üniversite-sanayi iş birliklerine önem veren araştırmacıların sayısında istikrarlı bir artış olduğu” kaydedildi.

“GİRİŞİMCİLİKTE BÜYÜK BİR POTANSİYELE SAHİBİZ”
Raporun sonuç bölümünde şu tespitlere yer verildi:
“Girişim destekli şirketlere yapılan yatırımların çoğu Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılmaktadır. Asya Pasifik ülkelerinde ise girişim pazarı istikrarlı bir şekilde büyürken Orta Doğu ve Kuzey Afrika girişimlerinin çoğunluğu Birleşik Arap Emirlikleri’nde bulunmaktadır. Avustralya’da fiziki alt yapı, iç pazar dinamikleri, ticari ve hukuki alt yapı startup ekosistemi açısından olumlu görülmektedir. Türkiye genç ve eğitimli işgücü yapısıyla girişimcilik alanında büyük bir potansiyele sahip bir ülkedir. İstanbul girişim ekosisteminin merkezi olarak kabul edilmekteyken Ankara ikinci sırada yer almaktadır.

“BİR YILDA 10 BASAMAK BİRDEN YÜKSELDİK”
Türkiye 2020 endeksi genel sıralamada 51’inci sırada yer alırken 2021 yılı endeksinde tarihindeki en yüksek sıralamaya erişmiştir ve ilk 50 ülke içerisinde yer alarak 41’inci sırada bulunmaktadır. Ülke insan sermayesi ve araştırma, altyapı, piyasaların gelişmişliği, iş dünyasının gelişmişliği, bilgi ve teknoloji çıktıları ve yaratıcı çıktılar endekslerinde üst orta gelir grubunun ve bölge ortalamasının üstünde performans sergilemiştir.”

 

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir