Connect with us

Türkiye Gündemi

GÖRME ENGELLİLER İÇİN KONUŞAN ATM…

Kuveyt Türk, görme engelli müşterilerinin finansal işlemlerini kolaylaştırmak amacıyla ATM’lerinde sesli menü özelliğini hayata geçirdi. ATM’lerde kulaklık yardımıyla; bakiye sorgulama, para çekme, para yatırma, kredi kartı borcu sorgulama ve kredi kartı borcu ödeme işlemleri gerçekleştirebiliyor.

2018 yılında işitme engellilere işaret dilinde hizmet vermeye başlayan Kuveyt Türk, görme engelliler için de ATM’lerinde sesli menü hizmetini hayata geçirdi. Banka, müşteri mahremiyeti önlemlerini de alarak sesli menü hizmetini ilk etapta 55 ildeki 245 ATM’de kullanıma sundu. Uyarılar, yönergeler, işlemlere ilişkin  onay ve hata mesajları gibi bilgiler kulaklıkla kullanıcıya aktarılıyor.

Mehmet Oral-Kuveyt Türk Bireysel ve Özelden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

Mehmet Oral-Kuveyt Türk Bireysel ve Özelden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

“ENGELLERİN AŞILMASINA YÖNELİK FARKINDALIK OLUŞTURDUK”
Kuveyt Türk Bireysel ve Özelden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Oral, sesli menü özelliği sayesinde “engellerin aşılmasına yönelik farkındalık oluşturduklarını” ifade etti: “Müşterilerimize en iyi hizmeti vermek amacıyla en güncel teknolojileri kullanıyoruz. Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 2013 yılında üretmeye başladığımız ve zamanla geliştirdiğimiz inovasyon ürünümüz XTM’ler aracılığıyla 2018 yılından bu yana işitme engelli müşterilerimize işaret dilinde finans hizmeti sağlıyoruz. Görme engelli müşterilerimizin de bankacılık işlemlerini daha kolay yapabilmesi için çalışmalarımızı bu sefer ATM’ler üzerinde yoğunlaştırdık. ATM’lerimizde kullanıma sunduğumuz sesli menü fonksiyonu sayesinde görme engellilerin finansal hizmetlere kolayca ulaşmasına yardımcı olurken, engellerin aşılmasına yönelik farkındalık oluşturmaya devam ediyoruz.”

“DİJİTALLEŞME ÇALIŞMALARIMIZ SÜRECEK”
Belirli sayıdaki ATM’de uygulanan hizmeti ilerleyen dönemde  ülke geneline yaygınlaştıracaklarını açıklayan Oral, “Şubelerimizde, XTM’lerde, ATM’lerde ve dijital ortamda engelsiz finans hizmetini en iyi deneyimle müşterilerimize sunmak için inovasyon ve dijital dönüşüm eksenli çalışmalarımızı artırarak sürdüreceğiz.” dedi.

İŞLEM SIRASINDA EKRAN KARARTILIYOR
Hizmetten yararlanmak isteyen müşterilerin önce kişisel kulaklıklarını, ardından banka kartlarını ATM’ye takması gerekiyor. Kulaklık girişi yanındaki düğmeyle ses düzeyi ayarlanıp sesli menü kullanılmaya başladığında ekran karartılarak başkalarının görmesi engelleniyor. Ayrıca ekranlardaki orta tuş, giriş, sil ve iptal tuşlarındaki yazılar da kabartmalı. İşlem sırasında veya sonrasında kulaklık çıkartıldığında işlem sonlanıyor ve kart iade ediliyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir