Connect with us

Türkiye Gündemi

DİJİTAL OYUN PAZARI 2023’TE 200 MİLYAR DOLARI GEÇECEK…

Kurumsal şirketlere inovasyon kültürünün yetkinliklerini konusunda çözüm ortaklığı yapan GOOINN, dijital oyun ve oyuncuları inceleyerek hazırladığı “Gaming Raporu”nu paylaştı. Rapora göre; dünya genelinde oyun sektörü büyümeye devam ederken; dijital oyun pazarının 2023 yılında 200 milyar doları geçeceği öngörülüyor.

“Çevrimiçi oyunlar, sosyal ağlardaki oyunlar, mobil oyunlar, el konsolları, geleneksel ev tabanlı oyun konsolları ve daha fazlası insanların oyunlara erişimini kolaylaştırmıştır ve erişim konusunda geniş bir alan sunmaktadır” ifadelerinin yer aldığı Gaming Raporu’nda; 2022’ye kadar 121 milyar doları, 2025’e kadar 100 milyar doları aşması beklenen pazardan elde edilen gelirin üçte birini “konsol oyunlarının” oluşturacağı belirtiliyor. Online oyunlarda ise 2020’de yüzde 21,9’luk büyüme kaydedilerek 21,1 milyar dolarlık gelir sağlandığı görülüyor.

Rapordan öne çıkan veriler şöyle:

GENELLİKLE CEP TELEFONUNDAN OYUN OYNANIYOR
Dünya genelinde çoğunlukla; oyun konsolları, bilgisayarlar ve cep telefonlarından oyun oynanıyor. Mobil oyunlar küresel oyun pazarında “itici güç” diye nitelendirilirken; özellikle Amerika Birleşik Devletleri ve Asya-Pasifik bölgesindeki dijital öncüler sayesinde daha fazla tercih ediliyor. 2021 itibariyle Tencent; gelir açısından dünya çapında lider IPhone oyun uygulaması yayıncısı ve indirmelere dayalı üçüncü en büyük yayıncı olarak dikkat çekiyor.

EN ÇOK YETİŞKİN OYUNCU VİETNAM’DA
En fazla yetişkin oyuncuya sahip ülke Vietnam. Vietnam’ın ardından Nijerya ikinci sırada gelirken, Filipinler üçüncü sırada yer buluyor. Endonezya, Kolombiya ve Peru’da yetişkin oyuncuya sahip ülkeler listesinde yer alırken; Suudi Arabistan yetişkinlerin yüzde 25’ini oyuncu yetiştiriyor. Amerika Birleşik Devletleri, Meksika ve Latin Amerika’da ise bilgisayar ve cep telefonları kullanarak oyun oynamak yerine daha çok oyun konsolları tercih ediliyor.

ASYA’DA ÇİN ZİRVEDE
Tüm dünyada yaklaşık 3,24 milyar kişi oyun oynuyor. 1,48 milyar oyuncuyla pazardaki en büyük payı oluşturan Asya Bölgesi’nde Çin haftada ortalama 12 saatten fazla oyun oynama oranıyla zirvede. Oyuna harcadıkları ortalama 5,88 saatle bu alanda en az zaman harcayan ülke ise Güney Kore.

AĞUSTOS’TA TÜRKİYE’DE 226 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM YAPILDI
Ağustos 2021 sektörel verilerine göre; Türkiye’de oyun kategorisinde 534 Start-up mevcut ve bunlardan 446’sı aktif faaliyette. 2020 yılında 97 adet oyun girişimi kurulurken 2021 yılı için aynı döneme kıyasla düşüş yaşanıp, Ağustos ayı itibariyle 30 girişim kurulduğu kayıtlara geçti. Ancak sektör 2021’in üçüncü çeyreğinde oyun girişimleri konusunda 40 yeni anlaşma sağlayarak toplam 226 milyon dolarlık yatırımla rekor kırdı.

EN ÇOK AKSİYON-MACERA OYUNLARI SEVİLİYOR
Yetişkinlerin yüzde 79’unun mobil oyun oynadığı Türkiye’de 4 saatten fazla mobil cihazlarda zaman harcayan yüzde 50,2’si erkek, yüzde 49,8’i kadın mobil oyuncu kitlesi; en çok aksiyon-macera türlerini seviyor. Oyunseverler için Puzzle ikinci sırada, yarışlar ise üçüncü sırada. Oyunların yüzde 3’ü ücretli kategoride sunulurken; yüzde 87’si reklam içeriyor ve yüzde 28’inde uygulama içi ödemeler mevcut. Ayrıca Türkiye’de; Beşiktaş Esports, 1907 Fenerbahçe E-spor, Galatasaray Espor, Papara SuperMassive, HWA Gaming, Galacticos, Dark Passage eSports Club, Youthcrew gibi örnek E-spor kulüpleri de bulunuyor.

OYUNLARIN GELECEĞİ 5G’DE
Özellikle 5G teknolojisinin oyun geliştirme sürecine yenilikler getireceğine kesin gözüyle bakılıyor. Konsol kalitesindeki oyunlar mobil cihazlarda yayınlanabileceği için ileriki dönemlerde oyuncuların unutulmaz oyun deneyimleri yaşayacağı düşünülüyor. Ayrıca pek çok video konsol şirket GaaS modelini benimseyerek; yakın gelecekte oyun endüstrisinde kartları yeniden dağıtacak potansiyele sahip bulut teknolojilerden “hizmet olarak yazılıma” (SaaS) ve “hizmet olarak platforma” (PaaS) geçmeyi planlıyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir