Connect with us

Reel Sektör

BEBEK VE ÇOCUK ÜRÜNLERİ FUARI 8-11 ARALIK’TA…

Küresel tedarik zincirindeki değişim, pek çok ülkenin ihtiyaçlarını Çin ve Güneydoğu Asya ülkeleri yerine daha yakın mesafelerden karşılamaya yönlendirdi. Stratejik konumu ve üretim gücüyle birçok ticaret fırsatını değerlendiren Türkiye; 2 milyar dolarlık iş hacmine sahip bebek ve çocuk ürünleri sektörünü 8-11 Aralık 2021 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde buluşturacak “CBME Türkiye Fuarı”na hazırlanıyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) hazırladığı “İhracat 2021 Raporu”nda Hazır Giyim ve Konfeksiyonun 2035 yılında 24 milyar dolarla yıldızı parlayacak üçüncü sektör olarak öngörüldüğüne dikkat çeken CBME Türkiye – Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuar Direktörü Hatice Dinçer, her yıl ortalama yüzde 20 büyüyen Bebek ve Çocuk Ürünleri sektörünün Hazır Giyim ve Konfeksiyonun en önemli alt dallarından biri olduğunu vurguladı.

Hatice Dinçer-CBME Türkiye – Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuar Direktörü

Hatice Dinçer-CBME Türkiye – Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuar Direktörü

“COVID-19 TÜRKİYE’NİN REKABET GÜCÜNÜ ARTIRDI”
CBME Türkiye – Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuar Direktörü Hatice Dinçer, Covid-19 salgını sürecinde tedarik zincirlerinde yaşanan aksamaların en iyi fiyata “en kaliteli üretim” ve “hızlı teslimat” gerçekleştiren Türkiye’nin rekabet gücünü artırdığını dile getirdi: “CBME Türkiye 30 yıldır bölgenin en güçlü uluslararası bebek ve çocuk ürünleri fuarı konumunda. Çoğunlukla Orta Doğu, Kuzey Afrika, Rusya-Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ve Balkan bölgelerinden hedeflenen ülkelerden gelen ticari alıcılar CBME Türkiye’yi ziyaret ediyorlar. Covid-19 döneminde tedarik zincirlerinde yaşanan aksamalar, en iyi fiyata, en kaliteli üretim yapan ve hızlı teslimat gerçekleştiren Türkiye’nin rekabet gücünü arttırdı. Avrupalı ve ABD’li markalardan Türkiye’ye artan bir ilgi var.”

“KATILIMCILARA YENİ PAZAR FIRSATLARI”
En moda bebek ve çocuk ürünlerinin yanı sıra, 0-16 yaş arası İlkbahar-Yaz 2022 sezon koleksiyonlarının da sergileneceği fuarın katılımcılara yeni pazar fırsatları sunacağını vurgulayan Dinçer, 550’den fazla markaya ev sahipliği yapacaklarını belirtti.

EN ÇOK HARCAMA YENİDOĞANA
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre yılda 1,3 milyon bebek dünyaya geliyor. Gelişen ülkelerde alım gücünün artması, anne ve babalar için öncelikli hale gelen bebek ve çocuk ürünleri kategorisini ortalama fiyat ve hacim anlamında olumlu etkiliyor. Türkiye’de ailelerin bebekleri için yılda 8 ila 10 bin TL civarı harcama yaptığı tahmin ediliyor. Sektörde; yatak, mobilya, bebek arabası gibi büyük satın alımlar, doğumun ilk aylarında yapıldığı için, en çok harcama da yenidoğan grubunda gerçekleşiyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir