Connect with us

Finans & Ekonomi

“TOPLAM REKLAM YATIRIMINDA DİJİTALİN PAYI YÜZDE 65,6”

Türkiye’de 10’uncu yılını kutlayan İnteraktif Reklamcılık Derneği’nin (IAB) Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Akalın, kuruluşta emeği geçenlere ve şimdiye kadar başkanlık görevini yerine getirenlere onur üyeliği plaketinin takdim edildiği programda, “Bugün dijital, 2021 ilk yarıyıl yatırımları ile toplam reklam yatırımları içinde yüzde 65,6 pay alarak 7 milyar 906 milyon TL’lik bir sektör haline gelmiştir.” dedi.

 

2007’de platform niteliğiyle başladığı Türkiye’deki faaliyetlerini 2011 Temmuz’dan bu yana dernek çatısı altında sürdüren İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB-Interactive Advertising Bureau), 10 yaşında.

48 ÜLKEDE AKTİF…
25 yıl önce ABD’de temelleri atılan ve 48 ülkede aktif olan IAB, “Eğitimden endüstri standartları ve kılavuzlarının oluşturulmasına; yarışmalardan seminer, webinar ve canlı yayın etkinliklerine; sektörel araştırmalardan rapor ve makale yayınlarına” kadar pek çok alanda faaliyet göstermekte.

EMEĞİ GEÇENLERE ONUR ÜYELİĞİ
Geçmiş dönem başkanları, yönetim kurulu başkanı, başkan yardımcıları ve yönetim kurulunun katılımıyla derneğin Türkiye’deki 10’uncu yılının kutlandığı yemekte, kuruluşta emeği geçenlere ve başkanlık görevini yerine getirenlere “Onur Üyeliği” plaketi takdim edildi.

Ayşen Akalın- İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) Yönetim Kurulu Başkanı

“7 MİLYAR 906 MİLYON TL’LİK SEKTÖR HALİNE GELDİK
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Akalın, kutlama programında şunları söyledi: “Dernek olarak 10 yıldır dijital reklamcılık ekosisteminde yaşanan global ve ulusal tüm gelişme ve düzenlemeleri takip ederek dijital reklamcılık ve pazarlama endüstrisindeki sürdürülebilir ve sağlıklı büyüme için çalışıyoruz. Dijitalin mecra olarak planlarda yer bulmakta zorlandığı dönemlerden bugünlere geldik. Sektörün gelişmesi için IAB çatısı altında birçok sektör profesyoneli emek harcayarak zamanını, aklını-fikrini ve bazen de maddi kaynaklarını kullandı. Ölçümlemeler, eğitimler, sektör standartlarını oluşturmak, yeni mecralar geliştirmek gibi çok güzel işler yaptık, pek çok yol kat ettik. Bugün dijital, 2021 ilk yarıyıl yatırımları ile toplam reklam yatırımları içinde yüzde 65,6 pay alarak 7 milyar 906 milyon TL’lik bir sektör haline gelmiştir.

“NİCE 10 YILLARA”
10 yıl önce vizyonlarıyla derneğin kuruluşuna öncülük eden ve sektörün yıllar içinde gelişimine önemli katkıları bulunan kurucumuz ve geçmiş dönem Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Ahmet Pura’ya, kurucu üyemiz ve geçmiş dönem Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Dr. Mahmut Kurşun’a, kurucu üyemiz ve geçmiş dönem Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Neslihan Olcay’a IAB “Onur Üyeliklerini” takdim etmenin gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz. Her yerden ve her ekrandan dijital olduğumuz nice 10 senelere.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir