Connect with us

Türkiye Gündemi

TÜRKİYE’DE İNTERNETE ERİŞİM ORANI YÜZDE 92…

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) gerçekleştirdiği “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması”na göre; 2020’de Türkiye’de 16-74 yaş grubundakilerin yüzde 79’u internet kullanırken, bu oran 2021 itibarıyla yüzde 82,6’ya ulaştı. Araştırmaya dahil edilen kadınların kullanım oranı yüzde 77,5’ken, erkeklerde bu oran yüzde 87,7 seviyesini buldu.

Türkiye’de internet kullananların oranı bir yılda yüzde 79’dan 82’ye yükseldi. Son bir yılda e-ticaret harcaması yapanların oranı ise yüzde 36’dan yüzde 44’lere geldi. Yüzde 70’i giyim, ayakkabı ve aksesuar ürünlerinde gerçekleşen online alışverişleri; yüzde 40,8’le hazır yemekler, yüzde 33,4’le gıda ürünleri, yüzde 28,7’le kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri takip etti.

Gökhan Bülbül-EG Bilişim Teknolojileri CEO’su

Gökhan Bülbül-EG Bilişim Teknolojileri CEO’su

“DİJİTALE YATIRIM YAPANLAR KAZANIYOR”
Dijitale yatırım yapan işletmelerin zaman içinde kazandığını dile getiren dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “2011’de 8,4 olan online alışveriş oranı bugün yüzde 44,3 seviyesinde. Tüketiciyle dijitalde bağ kurmanın temel adımı dijital reklam ve pazarlama stratejileri oluşturmak. Dijitale yatırım yapan işletmeler meyvelerini toplamaya, karlılıklarını artırmaya devam ediyor. İşletmeler, artan farkındalıkla birlikte artık ne kadarlık bütçelerle dijitale yatırım yapacaklarına karar veriyorlar.” dedi.

HANELERİN YÜZDE 92’Sİ İNTERNET KULLANIYOR
Türkiye’de internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı, geçen yıl yüzde 90,7’yken bu yıl yüzde 92’ye çıktı. 16-74 yaş aralığındakilerin yüzde 80,5’i, 2021’in ilk üç ayında interneti her gün veya haftada en az bir kez kullandı. Düzenli internet kullanımında geçen yılki oran yüzde 76,5’ti.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir