Connect with us

Otomobil

HER 10 KİŞİDEN 4’Ü ELEKTRİKLİ ARAÇ İSTİYOR

EY (Ernst & Young) Mobilite Tüketici Endeksi’ne göre; gelecek 12 aylık dönemde elektrikli araç satışları artacak. Endeks kapsamındaki ankete katılanların yüzde 41’inin bir yıl içinde elektrikli araç almayı planladığı ortaya çıktı.

13 ülkeden 9.000’den fazla tüketicinin elektrikli araç satın almaya ilişkin görüşlerini yansıtan anketin sonuçlarına göre; gelecek yıl araç satın alacak her 10 tüketiciden 4’ü (yüzde 41) elektrikli araçları düşünüyor. Söz konusu oranın Kasım 2020’deki endeks sonuçlarına göre 19 baz puan yükseldiği görülürken halihazırda elektrikli araç sahibi tüketicilerin yüzde 77’si bir sonraki aracının da elektrikli olacağını belirtiyor.

Serdar Altay-EY Türkiye Mobilite Sektör Lideri

Serdar Altay-EY Türkiye Mobilite Sektör Lideri

“ELEKTRİKLİ ARAÇLARA İLGİ ARTTI”
EY Türkiye Mobilite Sektör Lideri Serdar Altay, salgının etkilerine rağmen elektrikli araç satışlarının arttığını vurguladı: “Covid-19’un etkilerinin devam ettiği bu dönemde tüketicilerin araç satın alma iştahlarının yüksek olmasının yanı sıra elektrikli araçlara yönelik talebin kayda değer şekilde arttığını görüyoruz. EY olarak elektrik araçların 2033 yılına kadar küresel araç satışlarını domine eden bir konuma geleceğini öngörüyoruz. Diğer bir önemli nokta ise çoğu tüketicinin çevresel kaygılar veya uzun vadeli maliyetlerin daha düşük olacağının anlaşılması nedeniyle elektrikli araç için daha fazla ücret ödemeye istekli olması. Bu da tüketici davranışında hem kendileri hem de dünyamız için faydalı olacak büyük bir değişim olduğunu gösteriyor”.

Anketten öne çıkan satır başları şöyle:

TÜKETİCİLERİN YÜZDE 65’İ 1 YIL İÇİNDE ARAÇ SATIN ALMAK İSTİYOR
Tüketicilerin yüzde 50’si elektrikli ya da yanmalı motor bir araç satın almayı planlıyor. Tüketicilerin yüzde 65’i 1 de sene içinde elektrikli ya da yanmalı motor bir araç istiyor.

Katılımcıların yüzde 66’sı elektrikli araç için daha fazla ücret ödemeyi kabul ediyor.

Katılımcıların yüzde 66’sı elektrikli araç için daha fazla ücret ödemeyi kabul ediyor.

ÇEVRE KONUSUNDA ENDİŞELİLER
Anket sonuçları elektrikli araçlara ilginin temelinde çevresel endişelerin yer aldığına işaret ediyor. Tüketicilerin yüzde 78’i Covid-19’un çevresel konularla ilgili farkındalığını arttırdığını düşünüyor. Elektrikli araç almayı planlayanların yüzde 53’ü kendi çevresel etkilerini azaltmada sorumlu hissediyor.

ALICI ELEKTRİKLİ ARAÇ İÇİN DAHA FAZLA ÜCRET ÖDEMEYİ KABUL EDİYOR
Katılımcıların yüzde 66’sı elektrikli araç için daha fazla ücret ödemeyi kabul edebileceğini iletirken, bir sonraki aracının elektrikli olacağını söyleyenlerde bu oran yüzde 91’e çıkıyor. Elektrikli araç satın almayı planlamayan tüketiciler ise en çok fiyata dikkat ediyor.

ŞARJ ALTYAPISI ÖNEMLİ ETKEN
Elektrikli araç satın almayı planlamayan tüketiciler için şarj altyapısı en önemli seçim belirleyici faktörler arasında yer alıyor. Elektrikli araç isteyen tüketicilerin de yüzde 38’i yeterli sayıda şarj ünitesi bulunmadığını dile getiriyor. Elektrikli araç sahibi tüketicilerin yüzde 84’ü şarj etme lokasyonlarının ve yüzde 78’i ise şarj etme hızının en önemli sorunlar olduğunun altını çiziyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir