Connect with us

Finans & Ekonomi

E-TİCARETTE HEDEF 5 TRİLYON DOLAR…

Araştırma şirketi eMarketer’ın hazırladığı Küresel E-ticaret Güncellemesi 2021 raporuna göre e-ticaret 2020’de yüzde 27,6 büyüdü. Sektörün 2021’de yaklaşık 5 trilyon dolarlık pazar hacmine ulaşması bekleniyor.

Araştırmanın kapsadığı 32 ulusal e-ticaret pazarının tamamı, en az iki haneli büyüme oranı elde etti. Küreselde e-ticaret için parlak bir yıl diye nitelendirilen 2020’de yüzde 36,7’yle en hızlı büyüme Latin Amerika’da gerçekleşti.

Gökhan Bülbül-EG Bilişim Teknolojileri CEO’su

Gökhan Bülbül-EG Bilişim Teknolojileri CEO’su

“İLETİŞİM SATIN ALMAYI ETKİLİYOR”
Tüketicilerin markalarla dijitalde kurduğu iletişimin satın almayı doğrudan etkilediğine işaret eden dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİSAD) hazırladığı Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü 2020 Pazar Verileri raporuna göre, 2020’de e-ticaret sipariş adedi 2,29 milyara ulaşarak yüzde 68 büyüdü. Tüketicilerin markayla dijitalde kurduğu iletişimin kalitesi ve sürekliliğinin satın alma kararı üzerinde doğrudan etkisi bulunuyor. Marka iletişiminin dijitalde yapılması kısa vadede yeni değil, zorunlu normalimiz olacak.” dedi.

2026’YA KADAR 786,2 MİLYAR DOLAR ÖNGÖRÜSÜ
Tüketicilerin işletmelerle etkileşim kurma biçimleri değiştikçe, işletmelerin pazarlama stratejileri de şekil değiştiriyor. Global Industry Analysts Inc.’nin (GIA) yayımladığı “Dijital Reklamcılık ve Pazarlama-Küresel Pazar Yörüngesi ve Analitiği” raporunda; küresel dijital reklamcılık ve pazarlama sektörünün 2026’ya kadar 786,2 milyar dolar hacme ulaşacağı belirtiliyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir