Connect with us

E Dergi

FİYATLAR DA ÜRÜNLER GİBİ SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMAYINCA!

Fiyatları yüksek olmasa tüketicilerin yüzde 51’i sürdürülebilir ürün almaktan yana. Yüzde 56’sı sürdürülebilirlik tercihini “tasarruf sağlama” şartına bağlıyor. Yüzde 60’ı ise ilk etapta fiyata odaklanıyor.

 

Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY’nin (Ernst & Young) oluşturduğu “satın alma alışkanlığını ve eğilimlerini” ölçen Geleceğin Tüketicileri Endeksi sonuçlarını göre, dünya genelinde tüketicilerin yüzde 51’i sürdürülebilir ürüne yöneliyor ancak fiyatlardaki yükseklik alışveriş sürecinde caydırıcı rol oynuyor.

20 ÜLKEDE 14 BİNDEN FAZLA KİŞİYLE GÖRÜŞÜLDÜ
16 Nisan – 10 Mayıs 2021 tarihleri arasında yapılan anketlere verilen cevaplar doğrultusunda bu yıl 7’incisi hazırlanan endeks için 20 ülkeden 14 binden fazla kişiyle görüşüldü. Çalışma, sürdürülebilirlik konusunun tüketiciler açısından önem kazandığını ortaya koyuyor.

YÜZDE 60 İLK ETAPTA FİYATA ODAKLANIYOR…
Son endeksteki veriler “tüketicilerin yüzde 64’ünün satın aldığı ürünün çevresel etkisine daha fazla özen göstermeyi düşündüğüne, yüzde 60’ının ise ilk etapta fiyata odaklandığına” işaret ediyor. Katılımcıların yüzde 39’u Covid-19 salgını sebepli sağlık krizinin hayatları en az 12 ay daha etkileyeceği görüşünde. Bu oran Şubat 2021’de yüzde 40 seviyesindeydi.

Kaan Birdal- EY Türkiye Denetim Bölümü Şirket Ortağı ve “Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri”

DAHA BİLİNÇLİ TERCİHLER İÇİN DAHA FAZLA BİLGİ…
EY Türkiye Denetim Bölümü Şirket Ortağı ve “Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri” Kaan Birdal, “sürdürülebilirlik konusunda tüketicilerin daha fazla bilgilendirmeye ihtiyaç duyduğunu” vurguluyor: “Tüketicilerin yüzde 61’i daha bilinçli tercihler yapabilmek için daha fazla bilgiye ihtiyaç duyduğunu dile getiriyor. Bu da tüketici ürünleri ve perakende şirketlerinin, tüketicilere sürdürülebilir seçimler yapmalarında daha fazla rehberlik etmeleri gerektiğine işaret ediyor.”

 

 

Endekste öne çıkan diğer bazı istatistikler şöyle:

-Tüketicilerin yüzde 64’ü evde Covid-19 salgını öncesine göre daha fazla zaman geçirmeye devam ettiğini söylüyor.
-Yüzde 31’i sürdürülebilir ve çevre için uygun ürünlere artık daha fazla harcama yaptığını belirtiyor. Yüzde 64’ü “ürün topluma fayda sağlıyorsa tüketim davranışını değiştirmeye hazır olduğunu” dile getiriyor.
-Yüzde 78’i salgının satın alma güçleri üzerindeki etkisi dolayısıyla endişe duyuyor.
-Yüzde 53’ü de fiyat faktörünün kendileri için pandemi öncesine göre daha fazla önem kazandığını kaydediyor.
-Yüzde 56’sı “tasarruf sağlaması şatıyla” sürdürülebilirlik odaklı ürün satın alma eğiliminde. Bu eğilim enerji tasarrufunda yüzde 85, ambalajların ve alışveriş poşetlerinin geri dönüşümü veya yeniden kullanımında yüzde 83.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir