Connect with us

Finans & Ekonomi

DOLAP’TAN 5 YILDA 1 MİLYAR 450 MİLYON TL’LİK SATIŞ…

Türkiye’nin önde gelen ikinci el ürün platformlarından Dolap, 5. yılında ikinci el eşya satışı ve platforma ilişkin verileri açıkladı. Her gün yaklaşık 300 bin yeni ürünün eklendiği uygulama aylık 2 milyon üzerinde ürün satışına aracılık ediyor. Toplam 1.4 milyon aktif bireysel satıcı, Dolap üzerinden aylık ortalama 900 TL kazanç elde ediyor. 2022 yılında ise 7 milyar TL’lik ürün satışı gerçekleştirilmesi hedefleniyor.

2016 yılında kurulan Trendyol bünyesinde kurulan Dolap, kaynakların verimli kullanılmasını sağlarken aynı zamanda Türkiye’de paylaşım ekonomisi bilincinin artmasına da destekliyor. 24 milyon üyesiyle ikinci el ürün pazarının nabzını tutan platformda 470 bini ev hanımı olmak üzere 1.4 milyon aktif bireysel satıcı bulunuyor.

Dolap uygulamasının 5 yılına ait istatistiki veriler şöyle:

DAKİKADA 45 ÜRÜN SATILIYOR
2016 yılından bu yana satıcılar 1 milyar 450 milyon TL tutarında, 22.4 milyon adet ürün satışı gerçekleştirdi. Her gün yaklaşık 300 bin yeni ürünün eklendiği Dolap; aylık 2 milyon üzerinde ürünün satışına aracılık ederken satıcılar aylık ortalama 900 TL kazanıyor. Dakikada 45 ürünün satışı gerçekleşiyor.

Satıcıların yüzde 35'i ev hanımı

Satıcıların yüzde 3o’u ev hanımı

SATICILARIN YÜZDE 30’U EV HANIMI
Bölgesel kalkınmayı da destekleyen Dolap’ta satıcıların yüzde 42’si, alıcıların ise yüzde 48’i üç büyük il dışında bulunuyor. Kullanıcılarının yüzde 44’ü 25-34 yaş aralığında yer alırken; yüzde 30’unu ev hanımlarının oluşturduğu uygulamada ev hanımlarını yüzde 25’le özel sektör çalışanları ve öğrenciler izliyor.

EKİBİN YÜZDE 63’Ü KADIN
Kadınlara hem sosyal hem de ekonomik fayda sağlamayı amaçlayan Dolap’ın kullanıcılarının yüzde 85’i, ekibin ise yüzde 63’ü kadınlardan oluşuyor.

EN ÇOK PANTOLON SATILIYOR
Uygulamada en çok pantolon, günlük elbise, spor ayakkabı, bluz, gömlek, tshirt, sweatshirt satılırken, lüks markalara kolay ve uygun fiyatla ulaşılmasına da aracılık ediyor.

TÜRKİYE’DE İLK TEKLİF SEÇENEĞİ
Dolap’taki ürünler aylık ortalama 85 milyon beğeni, 42 milyon yorum alırken, takip özelliği sayesinde ise 1.3 milyon kişi aylık ortalama 31 milyon ürünü takip ediyor. Türkiye’de ilk olarak teklif seçeneğini başlatan uygulamanın bu özelliğini de aylık ortalama 2.1 milyon kişi kullanıyor. Alıcılar beğendikleri ürün için yüzde 30’a kadar indirim talep ederken, siparişlerin yüzde 50’sinde teklif indirimi uygulanıyor. Aynı zamanda satıcılar da ürününü beğenen alıcılara belirlediği oranda indirim teklif edebiliyor, alıcıların teklifi 24 saat içinde değerlendirmesi gerekiyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir