Connect with us

Finans & Ekonomi

İNSAN KAYNAKLARINDA YAPAY ZEKA…

MESS, T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Dünya Ekonomi Forumu (WEF) iş birliğiyle kurulan Türkiye Dördüncü Sanayi Devrimi Merkezi, 30 farklı kurum temsilcisinin katılımıyla Ocak 2021’de başlattığı “Endüstriyel IoT ile Sanayide Hızlı Dijital Dönüşüm” Projesi’nin ardından Türkiye’de ilk niteliğindeki “İnsan Kaynakları İçin İnsan Merkezli Yapay Zekâ” Projesi’ni hayata geçiriyor.

 

Özgür Burak Akkol- MESS Yönetim Kurulu Başkanı

Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS) Yönetim Kurulu Başkanı Özgür Burak Akkol , “İnsan Kaynakları İçin İnsan Merkezli Yapay Zekâ” Projesi’yle “kurumları “insan odaklı yapay zekâ stratejileri oluşturmaya” teşvik edeceklerini açıkladı.

ZAMANDAN TASARRUF 
“Kamu ve iş dünyasının yapay zekâ teknolojilerine adaptasyonunda kültürel dönüşüme öncülük ettiklerini” söyleyen Akkol, “yapay zekâ tabanlı araçların insan kaynakları (İK) süreçlerinde öncelikle binlerce özgeçmişi tarama ve soruları otomatik yanıtlama imkânıyla zamandan kazandırıp tasarruf sağladığını” belirtti.

İK’DA YAPAY ZEKA ÇALIŞTAYI
Projenin ilk ayağında 40’tan fazla kamu, özel sektör ve akademi kuruluşunun iş birliğiyle “gereken kültürel dönüşümü tetiklemek ve yapay zekânın insan merkezli ve etik kullanımının güçlü altyapısının temellerini oluşturmak” için bir çalıştay gerçekleştirildi.

Dünya Ekonomik Forumu (WEF) Proje Lideri ve McGill University Örgütsel Davranış Profesörü Matissa Hollister ile Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Münir Kundakçı’nın da katıldığı etkinlikte “Türkiye’deki kurumların yapay zekanın İK süreçlerinde kullanımına ne kadar hazır oldukları” değerlendirildi.

BULGULAR, WEF ÜZERİNDEN PAYLAŞILACAK
“İnsan kaynaklarının (İK) kısa ve orta vadeli geleceğinde yapay zekanın rolü”, “İK’da yapay zekâ stratejisi” “politika ve prosedürlerin geliştirilmesi” ve “en iyi kullanım senaryolarını şekillendirme” gibi başlıkların ele alındığı çalıştayın çıktıları WEF üzerinden küresel paylaşıma açılacak.

ANKETTEN ÇIKAN SONUÇLAR
Çalıştay öncesindeki 40 katılımcılı ankete göre; “daha iyi kararlar alma/sonuçları iyileştirme” faktörü, İK süreçlerinde yapay zekânın benimsemesindeki en büyük itici güç. Kurumların buna hazır olma puanı 10 üzerinden 4. Kurumların yüzde 64’ünün İK’da yapay zeka uygulamalarına ilişkin hiçbir planı, yüzde 72’sinin de belirli politikası yok. Yapay zeka uzmanı eksikliği ve etkinliği hakkındaki şüpheler “IK’da yapay zekanın benimsenmesini” engelliyor.

PAYDAŞLARDAN BEKLENTİLER
İK’da etkin yapay zekâ kullanımında paydaşlardan (kamu, akademi, özel sektör, teknoloji sağlayıcıları) paydaşlardan beklentiler şöyle sıralandı:
-(Kamu) Etik konularında hukuki altyapı zemini hazırlama; yasal düzenlemelerde öncü; olma,teşviklerle destekleme; denetim rolü üstlenme; öncü ve uygulayıcı olma.
-(Akademi) Yapay zekan farkındalığını arttırma; bilinçlendirici öğrenim süreci tasarımı; özel sektör ile işbirliği ile teoriyi hayata geçirme; güncel araştırma ve uygulamaların takibi paydaşlara yön verme.
-(Özel sektör) Pilot uygulamalar yaparak destekleme; ihtiyaçlarını belirleme ve yapay zekayı doğru entegre etme; çalışanlarda farkındalığı sağlama; iyi uygulamalar ile değişim sürecine öncülük etme.
-(Teknoloji sağlayıcıları) Altyapı ihtiyaçları hakkında aksiyon alma; kullanıcı dostu çözümler üretme; veri kullanımı yönünde bilinci arttırma; disiplinler arası tasarım yapma.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir