Connect with us

Finans & Ekonomi

DİJİTAL REKLAM YATIRIMLARINDA EN ÇOK BÜYÜME TÜRKİYE’DE…

25-26-27 Mayıs 2021 tarihlerinde online gerçekleşen Interact Konferansı’nda reklamcılık sektörüne ait rakamları ortaya koyan IAB AdEx Benchmark Raporu’nun sonuçları açıklandı. Rapora göre; Covid-19’un etkisiyle geçen bir yılın ardından Avrupa’da Dijital Reklam Yatırımları 2020’de yüzde 6,3 artarak 69 milyar Euro’ya ulaştı.

On beş yıldan bu yana 28 ülke pazarını kapsayan IAB Avrupa AdEx Benchmark araştırması; dijital reklam pazarını “Display”, “Arama Motoru” ve “İlan Sayfaları” başlıklarında inceliyor.

Raporda öne çıkan veriler şunlar:

REKLAM YATIRIMLARINDA YÜZDE 34,8 ARTIŞ
Rapora göre; reklam yatırımları açısından Avrupa’da en çok büyüme yüzde 34,8’le Türkiye’de kaydedilirken; İngiltere, Almanya, Fransa, Rusya, İtalya, İspanya, İsveç, Hollanda ve İsviçre ilk 10 ülke arasında yer aldı. Belçika, İspanya, Belarus’un ise dijital reklam yatırımlarında düşüş yaşandı.

En güçlü büyüme sosyal medya ve video kanallarında gerçekleşti.

En güçlü büyüme sosyal medya ve video kanallarında gerçekleşti.

EN ÇOK SOSYAL MEDYA VE VIDEO KANALLARI BÜYÜDÜ
E-ticaretin  yaygınlaşması, küçük işletmeler ve 2020 yılının ikinci yarısında reklam verenlerin yatırımlarına devam etmesiyle en çok sosyal medya ve video kanalları büyüdü. Sosyal medya yüzde 15,9 artarken, video kanallarında bu rakam yüzde 16,3’lere ulaştı. Türkiye ise sosyal medyada yüzde 44,8, görüntülü reklamda yüzde 33,8 artışla Avrupa ülkeleri arasında ilk sıraya yerleşti. Videoda yüzde 52,1 yükselişle Rusya’nın ardından 2. olurken, video payında Avrupa’da ilk 10’da yer aldı.

TÜRKİYE İLANDA ZİRVEDE
Avrupa’da arama reklamcılığı yüzde 7,9, display (görüntülü) reklamcılık ise yüzde 9,1 fazlalaştı. Avrupa’da ilan ve satış ortaklığı (affiliate) alanında 8 ülke (Türkiye, Sırbistan, Ukrayna, Bulgaristan, Fransa, Çekya, Hırvatistan, Romanya) gelişme gösterirken Türkiye yüzde 23,3’le zirveye adını yazdırdı.

İLK KEZ DİJİTAL SES RAKAMLARI YER ALDI
Rapora göre; dijital ses pazarı, yüzde 1’in biraz altında kalmasına rağmen, toplam 500 milyon €’luk bir değeri temsil ediyor. AdEx Karşılaştırma raporunda ilk kez dijital ses rakamlarına yer verildi.

Rapora ilişkin değerlendirmeler şöyle:

Townsend Feehand-IAB Avrupa CEO’su

Townsend Feehand-IAB Avrupa CEO’su

“BÜYÜME UMUT VERİCİ”
IAB Avrupa CEO’su Townsend Feehand: “Tahmin edilemeyecek kadar zorlu bir yıla rağmen, 2020’de böylesine olumlu bir büyüme görmek gerçekten umut verici. Dijital reklamcılığı destekleme amaçlı bir sektör derneği misyonuyla; COVID-19’un yatırımlar üzerindeki etkisine ilişkin iç görüler sağlamaya ve üyelerimizi bu zorlu zamanlarda desteklemeye çalışıyoruz. Sektörün 2021’de gelişmeye devam edeceğine inanıyoruz.”

Dr. Daniel Knapp-IAB Avrupa Baş Ekonomisti

Dr. Daniel Knapp-IAB Avrupa Baş Ekonomisti

“2020 YILI TÜKETİM ŞEKLİNİ DEĞİŞTİRDİ”
IAB Avrupa Baş Ekonomisti Dr. Daniel Knapp: “Dijital reklamcılık 2020’de kötü bir yıl geçirmedi, sadece kötü bir çeyrek geçirdi. 4. çeyrekte çift haneli büyümeden önce, 3. çeyrekte hızlı bir toparlanmanın başladığını gördük. Kapanma döneminde özellikle video aracılığıyla markalaşmada hızlı bir artış gerçekleşti. 2020, insanların tüketim şeklini ve şirketlerin çalışma şeklini değiştiren, hızlı ilerleyen uzun vadeli sosyo-ekonomik dönüşümlere yol açan bir yıl oldu. Bu durum dijital reklamcılık için verimli bir zemin sağlarken sektörün 2021’de büyümesini hızlandırmasını bekliyoruz.”

Ayşen Akalın-IAB Yönetim Kurulu Başkanı

Ayşen Akalın-IAB Yönetim Kurulu Başkanı

“KİŞİ BAŞI GELİR VE REKLAM HARCAMALARI DİKKATE ALINDIĞINDA GERİLERDEYİZ”
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Akalın: “Türkiye en fazla büyüme gösteren ülke olurken, kişi başı gelir ve reklam harcamaları dikkate alındığında Avrupa’daki ülkeler arasında en gerilerde yer alıyor. Bu da Türkiye’de gerçekleşen dijital reklam yatırımlarının büyüme potansiyelini gösteriyor.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir