Connect with us

Reel Sektör

VODAFONE, HİBRİT MODELLE ÇALIŞMA ŞARTLARINI KOLAYLAŞTIRACAK

Covid-19 salgın sürecinde uzaktan çalışma düzenine geçen Vodafone, yüzde 100 evden devam eden Müşteri Hizmetleri ekibine ek diğer çalışanları için hibrit modeli Eylül 2021 itibarıyla kalıcı hale getirmeye hazırlanıyor. Toplam iş süresinin ortalama yüzde 40’ı ofisten, yüzde 60’ı uzaktan düzenlenecek hibrit model sayesinde çalışma şartlarını kolaylaştırıcı adımlar atılacak.

Hibrit çalışmanın kalıcı hale gelmesiyle, Vodafone’un Maslak, Teknokent ve bölge ofisleri, çalışanların işbirliği ve sosyalleşme amacıyla bir araya gelecekleri buluşma noktaları olacak. Çalışanlar ayrıca, ilerleyen dönemde İstanbul’un çeşitli lokasyonlarındaki paylaşımlı ofisleri de kullanabilecek.

Bülent Bayram-Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı

Bülent Bayram-Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı

“MERKEZ OFİS ÇALIŞANLARI KALICI HİBRİT MODELE GEÇECEK”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent Bayram, yeni dönemde, zaman ve mekandan bağımsız çalışma anlayışının uygulanacağını belirtti: “Vodafone’da Mart 2020’den bu yana tüm merkez ofis çalışanlarımız uzaktan çalışmaya devam ediyor. Eylül 2020’de Müşteri Hizmetleri ekibimizin tamamının kalıcı biçimde uzaktan çalışacağını duyurmuştuk. Şimdi de merkez ofis çalışanlarımız için benzer bir adım atarak, salgın sonrası dönemde kalıcı hibrit çalışma modeline geçiş kararı aldık. Aşı ve normalleşme takvimine bağlı olarak önümüzdeki Eylül ayında hibrit modele geçmeyi planlıyoruz.”

“ÇALIŞAN, OFİSTE VE EVDE GEÇİRECEĞİ ZAMANLARI KENDİ AYARLAYACAK”
Çalışanların tercihine göre hibrit çalışma şartlarının belirleneceği bilgisini aktaran Bayram, devamında şunları dile getirdi: “Çalışan deneyimini ve esnekliği merkezine alan, uzaktan çalışmanın verimliliğiyle ofislerde çalışmanın sinerjisini harmanlayan bir model uygulayacağız. Bu modelle, uzaktan çalışmanın getirdiği özgürlük ve verimliliği, ofislerde olmanın getirdiği ortak çalışma kültürü ve sosyal ortamla entegre edeceğiz. Çalışanlarımıza hem uzaktan çalışma, hem de inovasyon, ortak akıl üretme, ekipler arası sosyal etkileşim için ofislerimizi kullanma imkanı sunacağız. Çalışanlarımız, zamanlarının ne kadarını uzaktan, ne kadarını ofislerde geçireceklerini kendi işlerinin gereklilikleri ve kişisel tercihlerine göre belirleyecekler.”

"Ofisler sosyalleşme ve farklı ekiplerle iş birlikleri yapma alanları haline gelecek"

“Ofisler sosyalleşme ve farklı ekiplerle iş birlikleri yapma alanları haline gelecek”

“OFİSLER SOSYALLEŞME VE İŞ BİRLİĞİ ALANLARI OLACAK”
Ofislerin standart mesai alanlarından farklı bir yöne evrileceğini vurgulayan Mutlu, yeni ofis anlayışına ilişkin şunları anlattı: “Ofislerimizi birbirimizle sosyalleşebileceğimiz, farklı ekiplerle işbirlikleri yapıp yeni fikirler üretebileceğimiz, kolektif çalışmalarımız ve kritik paydaşlarımızla yapacağımız görüşmeler için kullanacağımız birer ‘merkez’ olarak konumlayacağız. Organizasyonumuzu ve çalışanlarımızı hibrit çalışma modeline hazırlamak amacıyla dijital yemek kartı, ergonomi destek paketi, uzaktan çalışma kiti gibi yeni yan haklar ve destek paketleri tanımladık. Ayrıca, yeni dijital platformları hayatımıza katarak uzaktan çalışma düzenindeki toplantı, işbirliği, sosyalleşme ve inovasyon deneyimlerimizi iyileştirdik. Vodafone Türkiye olarak, çalışan deneyimini merkeze koyduğumuz uygulamalara devam edeceğiz.”

EVDEN ÇALIŞMA ŞARTLARI İYİLEŞTİRİLDİ
Vodafone, hibrit çalışma modelini desteklemek amacıyla birçok alanda yenilikleri hayata geçirdi. Salgının ilk günlerinde ofisteki sandalye, monitör, aydınlatma gibi ergonomi ekipmanlarını isteyen çalışanlarının evlerine yollayan firma, bir sonraki aşamada evlerde yeterli çalışma ortamını sağlamak için tüm çalışanlarına 2 bin TL değerinde “Ergonomi Hediye Çeki” verdi. Bunun yanı sıra mimari destek programını başlatarak, çalışanlarının evlerinde ergonomik ortamı sağlamalarını destekleyecek danışmanlığı sağlamak üzere, tüm çalışanlarına Uzaktan Çalışma Kiti gönderdi ve dijital toplantılardaki deneyimi iyileştirmek üzere kulaklık dağıttı.

"Çalışanların ofise ulaşım planlamalarını kolaylaştıracak mobil uygulama "OneApp" tasarlandı"

“Çalışanların ofise ulaşım planlamalarını kolaylaştıracak mobil uygulama “OneApp” tasarlandı”

OFİS REZERVASYONLARI İÇİN UYGULAMA
Hibrit çalışma modelini desteklemek üzere, çalışanların ofise ulaşım planlamalarını kolaylaştıracak mobil uygulama “OneApp” tasarlandı. Bu uygulamaya, Vodafone ofislerinde masa, toplantı odası ve otopark kullanımını planlamayı sağlayacak bir rezervasyon sistemi entegre edildi.  OneApp sayesinde çalışanlar, 1 hafta önceden rezervasyona açılan masaları kendileri veya ekip arkadaşları için yarım veya tam gün rezerve edebiliyor. Proje grupları oluşturarak, birlikte çalıştığı kişilerin veya ekibin rezervasyonlarını uygulama üzerinden takip edebiliyor. Sosyalleşme alanları ve anlık kullanım için ayrılmış müsait masalar için ise rezervasyon gerekmiyor.

ÇALIŞAN DENEYİMİNİ İYİLEŞTİRME ADIMLARI
Şirket, işe alımdan işe başlangıç deneyimine (onboarding), mesleki eğitimlerden liderlik gelişimine kadar tüm süreçleri dijitalleştirerek çalışan deneyimini iyileştirmek için kolları sıvadı. Çalışanın beceri gelişimini odağına alarak, yeni alanlarda kabiliyet kazandırmak ve geleceğin mesleklerinde kariyerlerine devam etme imkanı sağlamak için UpSkill ve ReSkill programlarını devreye aldı.

TOPLANTILAR 45 DAKİKAYI GEÇMEYECEK
Vodafone’da iş ve özel hayat dengesini destekleme düşüncesiyle toplantı düzeninde de değişiklikler yapıldı. Yeni karara göre, her çarşamba 13:00-17:00 arasında iş toplantısı yapılmayacak ve çalışanların kişisel gelişim, inovasyon ve ekip ruhuna odaklanmaları teşvik edilecek. Toplantı süreleri maksimum 45 dakika sürecek ve toplantı aralarında minimum 15 dakika ara verilecek. Çalışanların diledikleri restoranda kullanabilecekleri dijital yemek kartı uygulaması da yürütülecek.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir