Connect with us

Sağlık

“PROTEİN DOĞRU TÜKETİLDİĞİNDE KİLO VERDİRİR”

Proteinler, vücudun temel yapıtaşları. Hücre yapımı ve onarımı için düzenli ve yeterli miktarda tüketilmesi gerekiyor. Formteg Danışmanlık Merkezi kurucularından Uzman Diyetisyen Ecem Ocak, proteinin beslenmedeki önemine dikkat çekti. 

Uzman Diyetisyen Ecem Ocak, hücre yapım ve onarımıyla görevli proteinlerin, doğru tüketildiğinde yağ yakımını destekleyeceğini ve kilo vermeye yardımcı olacağını ifade etti.

Uzman Diyetisyen Ecem Ocak-Formteg Danışmanlık Merkezi kurucularından

“VÜCUDUN İHTİYACI KADAR ALMALI”
Ocak, ihtiyaç duyulduğu kadar protein tüketilmesini önerdi: “Protein, vücutta enerji kaynağı olarak kullanılır. Aşırı miktarı vücut yağ olarak depolar. Bu yüzden ihtiyaç kadar alınmasında fayda var. Örneğin, 70 kg’lık bir bireyin günlük alım miktarı 70×0.8 = 56 gram olmalıdır.”

“PROTEİN İHTİYACI KİŞİYE GÖRE DEĞİŞİYOR”
Ocak, protein ihtiyacının yaş, cinsiyet, hastalıklar ve fiziksel aktivite gibi birçok faktöre göre değiştiğini vurguladı: “Büyüme ve gelişme çağındaki çocuklar, gebe ve emziren kadınlarda, spor yapanlarda, bazı hastalıklarda ihtiyaç artar, bazı durumlarda da azalır.”

“YAĞ ORANI YÜKSEK GIDALARA DİKKAT EDİN”
Protein değeri yüksek gıdalardaki yağ oranına işaret eden Ocak, “Zengin proteinli besinlerin doymuş yağ oranı yüksek olabilir. Yüksek miktarda doymuş yağ tüketimi kalp sağlığını olumsuz etkiler. Bu yüzden sakatat, işlenmiş et ürünleri, kızartılmış balık, tavuk ve eti gıdaları kısıtlamak gerekir.” bilgisini aktardı.

“SAĞLIKLI GIDALARI TERCİH EDİN”
“Vücuda yararlı protein içeren besinleri tüketin” diyen Ocak, et, tavuk, yumurta, deniz ürünleri, az yağlı veya yağsız süt ürünleri, baklagiller ve kuru yemişleri tavsiye etti.

“FAZLASI ZARAR”
Proteinin fazlasının vücuda zarar vereceğini belirten Ocak, “Aşırı miktardaki enerji vücutta yağ depoluyor. Yüksek oranda tüketmek; diğer besin ögelerinin yetersiz kalmasına, lif alımının azalmasına ve  kabızlığa yol açabiliyor. Özellikle hayvansal kaynaklı tüketiminin aşrı tüketilmesi, kalp hastalıkları ve kanser riskini artıyor.” dedi.

NEDEN TÜKETMELİ?
Ocak, dengeli ve yeterli protein tüketiminin faydaları hakkında şunları dile getirdi:
-Proteini yeterli miktarda tüketmek, kas kütlenizi korumaya yardımcı olur, kırık ve osteoporoz riskini azaltır. Çalışmalar da yeterli miktarda tüketimin kas kütlesini ve gücünü artırdığını kanıtladı. Fiziksel aktiviteniz fazlaysa veya kas kazanmaya çalışıyorsanız yeterli miktarda aldığınızdan emin olun.
-Proteinler vücudunuzda herhangi bir yaralanmaya karşı kendini onarmaya yardımcı olur.
-Daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı olur.
-Metabolizma hızını arttırır ve yağ yakımını destekler.
-Vücudumuz proteinli yiyecekleri sindirmek için daha fazla çaba harcar. Bu da “kalori harcaması” anlamına geldiği için kilo vermeye yardımcı olduğunu söyleyebiliriz.
-Yaşlanmanın etkisiyle kaslar giderek zayıflar. Yaşlı yetişkinler arasında, kırılganlığın ve kemik kırılmalarının giderek artmasına “sarkopeni” denir. Yaşa bağlı sarkopeniyi önlemenin en iyi yollarından biri proteinin yeterli miktarda tüketimidir.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir