Connect with us

Araştırma ve Raporlar

COVID-19, SEKTÖRLERİ VE REKLAM HARCAMALARINI NASIL ETKİLEDİ?

Şirketlerin “reklam, pazarlama ve yazılım projeleri için doğru firmalarla eşleşip teklif alabildiği” en kapsamlı pazar yeri Edvido, kayıtlı 150’yi aşkın ajansın katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmada “Covid-19 salgını sektörleri ve reklam harcamalarını nasıl etkiledi?”, “Mecralara göre reklam harcamaları hangi yönde değişti?” ve “Temel reklam metrikleri nasıl dönüştü?” sorularına verilen cevapları raporlaştırdı. Rapora göre süreçten “e-ticaret ve oyun gibi sektörler” olumlu, “yeme – içme, eğlence, AVM – mağaza ve turizm” sektörleri olumsuz etkilendi.

 

Edvido’nun “Pandemi Sektörleri ve Reklam Harcamalarını Nasıl Etkiledi?” başlıklı raporu, şirketlere 2021 yılı için rehber niteliğinde.

DİJİTAL ALTYAPI KURANLAR KAZANDI…
Edvido’nun araştırmasıyla Covid-19 salgınından en fazla e-ticaret, oyun, market, beyaz eşya ve ev ürünleri sektörlerinin olumlu etkilendiği belirlendi. Araştırma raporunda bu sektörlerdeki firmaların “sürece uygun proaktif adımlar attığı, hızla yeni teknolojilere uyum sağladığı, dijital aygıtlarla altyapılarını güçlendirdiği ve kısıtlamalarda ortaya çıkan tüketici ihtiyaçlarına ideal cevaplar verdiği” belirtildi.

TEMAS GEREKTİREN SEKTÖRLER ZARAR GÖRDÜ
Araştırma sonuçlarına göre, küresel salgında en fazla zararı “temas kurma zorunluluğu olan” yeme – içme, eğlence, kamu, fuarcılık, AVM – mağaza, emlak – gayrimenkul, mimarlık – planlama, ulaşım, enerji – akaryakıt ve turizm sektörleri gördü. Bunda Covid -19 salgınının ilk başlarından itibaren tedarik zincirlerinde kopuşlar meydana gelmesi ve hareketliliği kısıtlayan önlemler rol oynadı.

REKLAMDA TAM BİR DİJİTAL DÖNÜŞÜM YAŞANDI
Araştırmanın “mecralara göre reklam harcamaları değişiminin irdelendiği” bölümünde,
“2020’nin reklam dünyası için tam bir dijital dönüşüm yılı olduğu” ortaya konuldu.
Reklamverenlerin yüzde 45’inin YouTube, yaklaşık yüzde 76’sının Instagram, yüzde 58’inin ise Google Ads harcamalarını arttırdığı; geleneksel mecralara yönelik eğilimin dijitale kıyasla azaldığı saptandı. Reklamverenlerin yüzde 50’sinin TV reklam planlarında bir değişiklik yapmadığı, yüzde 39’unun kısıtlamaya gittiği ölçümlendi.

TIKLAMA BAŞINA MALİYET İLE ROI METRİK TABLOSU
Araştırmada, Covid-19 salgını sürecinde “YouTube, Instagram, Facebook, Adwords ve Display’deki CPC yani tıklama başına maliyet ile ROI metriklerinin nasıl değiştiği de” incelendi.
Katılımcıların yüzde 40’tan fazlası, display hariç tüm mecralarda dijital kampanyalarda CPC’nin arttığını; yüzde 15’i ise tüm mecralarda CPC’nin azaldığını belirtti. Instagram reklam kampanyalarında tık başına maliyetlerin yüzde 70 artması dikkat çekti. Bu metrikteki artışın ana sebebi, “e-ticaret firmalarının dijital reklam bütçelerini agresif oranlarda yukarı taşıması ihtimali” ve “açık hava, radyo ve sinema gibi bütçelerin dijitale kayması”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir