Araştırma şirketi Deloitte’ın raporuna göre; evden çalışma yönteminde Türkiye’de şirketleri en çok “kurum kültürü” ve “çalışma alışkanlıklarının” zorladığı ortaya çıktı. Kurum kültürü ve çalışma alışkanlıkları konusunda en çok yüzde 66,7 ile enerji, yüzde 58,3 ile hızlı tüketim ve perakende sektörlerinin sıkıntı yaşadığı belirtildi.
Deloitte’un Türkiye genelinde gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarına göre “evden çalışma konusunda şirketinizi en çok zorlayan konu hangisidir?” sorusuna katılımcıların yüzde 43’ü “kültür ve alışkanlıklar” yanıtını iletti.
EVDEN ÇALIŞMA EN ÇOK İNSAN KAYNAKLARINI ZORLADI…
Araştırmada; evden çalışma uygulamasında kurum kültürü ve çalışma alışkanlıkları yönünden en çok “insan kaynakları” ve “satış” departmanlarının zorlandığı tespit edildi. İnsan kaynakları departmanları, mevcut kültür ve alışkanlıkları sürdürme konusunda yüzde 56,1 oranında zorlanırken, bu oran satış departmanlarında yüzde 53,8 bilgi teknolojileri, hukuk ve idari işler departmanlarında ise yüzde 50 civarında kaydedildi.
Eyüp Toprak-Great Pleace to Work Türkiye Genel Müdürü
“COVID-19 SALGINI İŞ DÜNYASININ ÖNCELİKLERİNİ DEĞİŞTİRDİ”
Şirketlere kurum kültürlerini ölçümlemek ve güçlendirmek için faaliyetlerini sürdürdüklerini ifade eden Great Pleace to Work Türkiye Genel Müdürü Eyüp Toprak, “Covid-19 salgınında diş dünyasının önceliklerinde değişimler yaşandı. Şirketler yeni normalde çalışan odaklı olmak zorunda. Çalışana yatırım yapan şirketlerin kazandığı yeni bir dönemdeyiz.” dedi.
“KURUM KÜLTÜRÜ GÜÇLÜ ŞİRKETLER KAZANACAK”
Toprak, güçlü kurum kültürüne sahip şirketlerin her dönem kazanacağına işaret etti: “Salgın sürecinde güven düzeyi yüksek bir kurum kültürü oluşturmak, kritik bir yatırım stratejisi açısından ön plana çıktı. Geleceğin iş yerleri fiziksel ve sanal ortamları harmanlayacak. Bu noktada, mekandan bağımsız çalışma modeline en kolay uyumu, güçlü kurum kültürüne sahip şirketler sağlayabilecek. Bu kültürü oluşturacak en önemli unsurların başında ilham veren bir liderlik, yönetici-çalışan arasında inşa edilen güven, çalışan verimliliğini destekleyen çalışma sistemi, kendini ve başkalarını motive edebilme ve açık iletişim geliyor.”